Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 1097 ggr
Labolina_73
0

Trögskalle.. ;-)

Asså shit…

Engla har en date här och tanken är att dom ska paras,,, allt väl så långt,,, det vill dom mer än gärna båda 2 men hon lägger sej på sidan.

Hon har en kull sedan tidigare så dom lyckas nog iaf till slut men jag blir lite frustrarad,, för att inte tala om vad dom blir…

Har ni någon hona som lägger sej på sidan? och varför gör vissa honor så måntro??

//Linda

Sissi
0

Hon kanske inte är i höglöp.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Labolina_73
0

#1 jo asså det är hon,,, hon vill och hon håller på som sjutton men han får liksom hålla på och försöka få till det när hon ligger på sidan.

tillslut kliver han av och båda är väldigt frustrerade.

/L

Sissi
0

Jag hade en hona hemma hos mig som gjorde så och jag fick helt enkelt "hjälpa dem på traven".

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Margona
0

Amadeus hade ju en date hemma för cirka ett år sedan, Raven. Hon gjorde exakt samma sak och Amadeus vart så frustrerad. Jag försökte hjälpa dem på traven men då slutade han att ens försöka. Han gav upp och inga bebbar vart det, tyvärr.

MissMikkus
0

Om man har en hona som är i höglöp och ändå lägger sig, är det bra om man har en erfaren eller bestämd hane som kan "trampa upp" henne. Man kan ju också försöka ta tag i henne och hålla upp henne. Ta tag i nackskinnet och håll henne upprätt om det går. En del hanar accepterar detta, medan andra inte alls vill para om man finns i samma rum. Det finns också hanar som lyckats para trots att honan legat på sidan, men de hanarna är nog sällsynta.

Förhoppningsvis klarar de upp det själva när du inte ser på. Hoppas det löser sig.

Labolina_73
0

Ja asså hon har ju kull förut så det blir någ bra,, säkert jag som är lite ivrig oxå.. :-)

Men, inte släpper en hona inte fram hanen och låter honom hålla på om hon inte är i höglöp heller?

Det har jag då aldrig varit med om..

//Linda

Kronängens
0

Jag har en hona som är svårparad då hon lägger sig på sidan, men hon har lyckats får tre kullar trots detta. Det underlättar med en van och bestämd avelshane. Jag skulle inte sätta ihop den honan med en nybörjarhane.

Lycka till med parningen. Håller tumme för att det trots allt ska gå.

Juliette-
0

Har en svårparad hona själv som hanen måste vara snabb på för att hitta rätt.. hon har dock fått 2 kullar med envisa nybörjare.. Ja för vad gör hon inte om dom inte sköter sig.. Jo hon parar dom själv

Jonte var snabb som en vessla efter detta och dom fick 5 fina barn

Jonna75
0

#8 Hihi det där var en bra bild! Skrattande