Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 260 ggr
Juliette-
0

Lämna in för kastrering

Imorse lämna jag min lilla huskatt hos veterinären för kastrering. De känns så nervöst de var så länge sen jag lämna någon katt där. Jag vet de oftast brukar gå bra men ändå känns de i magen. Min älskade lilla Bellis.

Behövde bara skriva några rader. De är ju ändå en operation.

Håll tummarna för min tjej alla. Hon skall även få chip så hon kan få följa med på utställningar framöver bara för hon älskar de så mycket. Uppmärksamhet är nått denna kisse njuter av och snällare kisse finns nog inte. När jag lämna över henne till veterinären stod hon bara och trampa åh vad mysigt såg de ut som hon tyckte. Stackarn hon vet då inte vad som kommer hända. Min lillstumpa

parlan
0

Åhhh jag håller tummarna för att det hela kommer att gå bra! När det väl är färdigt sååå kommer både du och hon vara glad att det är över och hon kan fortsätta att njuta av livet som en "glad" kastrat. Så kan även hon följa med på utställningar och visa upp sig för den skönhet hon är:0)) och slippa att vara hemmaFlört

Det kommer att gå bra ska du se:0))

//Maria

EddaM
0

Det är klart att det kommer att gå bra. Kastrerade ju min husis hona på vår sommaren och det gick bra, fast hon kissade i transportburen det lilla pyret. Hon var ganska tanig innan men nu har hon lagt på sig och fått en tigermage. =) Håll lite koll på ärret i några dagar så det inte blir inflammerat. All lycka tll=))

*kram* Madeleine o katterna

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mindfields
0

#0 Kastreringen kommer gå bra. De kan vara lite yra o må dåligt efter att ha varit sövda, precis som oss människor.
Min husis var allmänt borta, men ville ändå vara med mig, vilket resulterade att hon trillade av soffan, slog huvudet i bordet o fick en riktig bula.. så HÅLL i henne ;) om hon envisas med att vara med på "höjderna" ;)
Se kommer hon nog se alldeles jätteledsen o bedrövad ut över kragen oxå, min husis så alldeles förstörd o olycklig  ut, satt o hängde med huvudet så tratten gick i golvet, tar ett litet tag innan de vänjer sig ;)
Är du hemma kan du ta av den, om du håller koll ;)

Det kommer gå bra!
//Malin

Juliette-
0

Jo då de ska nog gå bra men de känns alltid lite när man ska lämna dom sådär.. visst kragen är kanske inte så kul men de är värre med en stor hund med krage ska jag säga vet inte hur många min hund slog sönder och körde in i benen på matte när han hade den hehe.. men snart ska jag hämta henne nu ska bli skönt att få hem henne igen