Nedräkning;)
Nu är det dag 60….så nu börjar den härliga nervositeten komma.
Jag gissar vilt på att det är 4 kattungar på väg…
Har bäddat bolåda med ett tjockt lager handukar och toppat med ett gammalt tjockt vitt lakan så inte kissebarnen skall fastna med sina små klor.
Jag bara njuter av att ligga precis bredvid min lilla hona och se hur popcornen i magen poppar.
Helt fantastiskt är detta mirakel att det liksom "bara" blir små liv i magen av lite kärlek;)
Lille Skit bara njuter av att vara gravid och vill mysa med oss mest hela tiden.
Vem vet om jag får fira in det nya året med kattfödsel;)

spännande :)
Eftersom det är ett sug på blåsmoke honor så lovar jag att det kommer 4 svarta hanar *fniss*
Spännande!!! Lycka till. Hoppas det blir många fina små silvertroll:) Blåsilver är vackra, men själv gillar jag ns bäst./Sylvia

haha ja de brukar väl vara så.. de blir väl aldrig de färger former osv man vill.. jag hoppas dock allt ska gå bra och att ni får en underbart nyår med småbebbar 
Jag brukar skoja lite med mina kattungeköpare när de ofta kommer och säger att de vill ha tex en blå hane….
hmmm jag skall försöka viska detta i honans öra så får vi se vad som händer;)
Ännu värre är det ju om en sådan där uppfödare kommer för då skall de ju både vara snygga, ha rätt färg och vara fantastiska utställnigsdjur och ett fantastiskt avelsmatrial PUH ;)
Oj vad spännande, lycka till!!! Och hoppas du håller oss uppdaterade här när det är på g 
Mvh Ann /S*Månlyckans.

Lycka till o hoppas att de kommer snabbt och lätt in i världen=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hon håller på att leta bo överallt och bäddar frenetiskt där hon tycker det är mysigt…
Magen sitter fortfarande högt upp så ännu är det inte dags.
Nu börjar diskussionen med henne att det faktiskt går att föda i bolådan och inte på de andra kuliga ställena hon vill föda på.
Vi har fortfarande några flyttkartonger kvar från vår flytt i oktober som jag har hittat henne i några ggr trots att de har varit stängda*fniss*
Finns det något envisare än en höggravid hona *garv*

Oj, va spännande… men visst kan dräktiga honor vara lite för ensiva i sitt val av födsloplats… Jag var till slut ganska så irriterad på min hona som tyckte att hon absolut skulle föda på kalla golvet under dubbelsängen… högst upp vid väggen. Efter mycket övertalning så fick jag henne att vara i bolådan.
JA!! Födelse plats hihihihi S*Silverfåran´s Almarian "Maran" hade sin låda i början MEN hon hoppade ur o började föda den första i en hylla i bokhyllan mitt i bland alla böcker! Hon hade väl ONT o då kanske hon vill bort från allt
Åh hamnade i en bokhylla.

Lycka till med kattfödslarna… spännande, Ja inte bryr sig din hona om ifall det är nyårsfton eller vardag. Men de är så härliga… jag längtar efter egna och vi som inte ska ha någon ny kull förän efter sommare…
Ja, boplatser, tänk om de kunde vara samarbetsviliga och föda där vi VILL! De sista åren har jag helt enkelt låtit honorna välja och det har ofta varit inne i någon gaderob. Sedan dagen efter har de gått med på att flytta in i bolådan…
Lycka till hälsningar från oss, Kristin - S*Runsvik's
Våran Thelma har redan placerat sig i sin korg trots att hon har 6 hela veckor kvar och vänntan är lååång, hon tycker det är sååå mysigt
. Hon brukar föda snällt där matte vill att hon ska, men efter ca ett dygn bestämmer hon sig oftast att längst under sängen är den bästa platsen för hennes barn.. Där har vi delade meningar kan jag säga.
Hoppas allt blir bra och att du snart få njuta av små kattbarn.
Lyckönskningar från oss//Maria
Lycka till och hoppas det blir små nyårsbebisar!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Halloj Ixatrixa, hur går det? Är det nåt på g?
Mvh Ann.

Ja nu vill vi veta hur de går för er.. blev de några nyårssmå eller kanske är dom på g än? :) *Nyfiken*
Fick tre små liv i natt med tvåtimmarsintervaller…det var en tuff förlossning för förstföderskan men hon hade jättebra krystvärkar..hon fick kämpa lite med den första och sedan var det mycket lättare med de andra två. Tuffast var det nog för gamla matte och husse som var tvungna att hålla sig vakna.
Glädjen är lite smolkad av att en av kattungarna troligen inte kommer att klara sig och att en av de andra har "twisted legs" på frambenen.
Åhhh det är så jä…la hårt ibland att vara uppfödare.
Vi får se vad vetrinären säger imorgon.
#16 Grattis till bebisarna!
Jag har fått ett par kattungar med twisted legs för några år sedan, och det brukar rätta till sig själv på några dagar. Det beror väl oftast på att bebbarna legat lite trångt i magen, men brukar inte vara någon fara. Du kan ju om du vill massera benen lite försiktigt åt rätt håll. Lycka till med dem alla tre!
Ann /S*Månlyckans.
#16 Grattis till dom små!! Och twisted legs brukar rätta till sig. Håller tummarna för dom alla, och speciellt för den lille som är illa ute. /Sylvia
Grattis till de små. Jag säger som de andra, att det brukar rätta till sig, massera benen och tänj åt rätt håll, har gått bra hos mig.
Grattis till kullen! Det är tufft ibland, det blir inte bättre av att man har sömnbrist. Hoppas ni får vila upp er ordentligt nu så att ni kan njuta av de små. // Maja

GRATTIS!! Det är ju så underbart… Hoppas att det inte är något farligt med bebens ben

Grattis till de små. Benen kommer att rätta till sig=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Grattis till de små. Håller tummarna för att allt går bra för Er!
*KRAM* Mia

Grattis till de små bebbarna! Håller också tummarna att det går bra med alla tre.
/Marie

Grattis, jag är helt säker på att benen kommer att rätta till sig :)
Grattis från mig också och Lycka till med de små!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Grattis till de små trollen. hoppas allt ordnar sig för den lille. Lycka till. /Kristin
Grattis till bebisarna, håller tummarna att fixa det sig och du snart bara kan njuta, utan att behöva vara orolig
//Maria

Grattis till de små. Jag hoppas allt ska gå bra för de 3

Grattis till småttingarna. Jag hålller tummarna för att det ska gå bra för dom små liven!

Gratulerar till bebisarna, benen rättar nog till sig ska du se!
Ha det så gott nu vid babylådan *avis*
GRATTIS!!!! Guuud va mysigt med att ha smått i huset!! Va är det för färger då???
Kraaaaam Susanne

Gratulerar till de nyfödda bebisarna! Ska hålla tummarna för dom att allt ordnar sej till det bästa… //Kaisa