viktuppgång
Jag har nu äntligen fått min första efterlängtade kull på vår Saffran.
Hon har två nyfödda småttingar hos sig.
Dom har gått upp bra i vikt och allt så jag är inte alls orolig över dom eller så.
Men jag skulle bara vilja veta hur mycket era kattungar gått upp i vikt de första dagarna.
nr 1 är en hane som levt gott i mammas mage och kom ut med hela 132g vikt.
nr 2 var en "benig" tjej med mycket sprattel som endast vägde 88g.
Ett och ett halv dygn senare har nr 1 gått upp till 160g och nr 2 till 108g.
(lovar att det kommer bilder på de små underverken snart.)
Generellt säger man att kattungarna bör gå upp ca 10-12 gr per dygn samt dubbla sin vikt på en vecka.
Lycka till med din kull och ser fram emot bilder!
/Kattis
grattis! fick ju oxå 2 o tösen vägde vid födseln 84 gram och pojken 100 gram. låter som mina med viktuppgången,alltså fullt normalt.
S*Winsnes Wilda

#3 Nej det är inget farligt. Det kan skilja rejält mellan olika kullar beroende på bla. antal kattungar, honanas modersinstinkter förmåga att producera mjölk och dess kvalitet etc

"Nej det är inget farligt. Det kan skilja rejält mellan olika kullar beroende på bla. antal kattungar, honanas modersinstinkter förmåga att producera mjölk och dess kvalitet etc"
Ja, jag misstänkte det. *ler*
Det ska bli så roligt och spännande att få se dessa ungar växa upp och utvecklas. 

"grattis! fick ju oxå 2 o tösen vägde vid födseln 84 gram och pojken 100 gram. låter som mina med viktuppgången,alltså fullt normalt."
Tack, försökte gå in på din hemsida, men det gick inte alls. (men det kan vara min sega dator som krånglar nu…
kan vara fel på länken kanske.. http://www.winsneswilda.webs.com
S*Winsnes Wilda