Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett04-färger-mönster
Läst 3563 ggr
Seerath
0

Amber-bilder

Har det skapats en tråd med bilder på amberkatter? Jag såg ingen när jag kollade efter så därför skapar jag en, säg till om det redan finns.

För att komma till sak så vill jag se bilder på en massa olika amberkatter :)

Runsviks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då kanske EP S*Wildwood's Patina, Amberspotted, kan få vara först. Här ett foto från i måndags. Hon har nu sommarpäls och hennes vinterpäls kommer tillbaka i maj-juni. Patina är en katt som älskar alla och det bästa hon vet är att få åka på utställningar…

Misskatta
0

Här kommer bilder på mina "små" barn… S*Kittekattus Altair Ambertigré m vitt och S*Kittekattus Capella Ambertigré m vitt… Det är bilder från de dom är Nyfödda,2v,5v,12v. alla kort är tagna av Anna-Karin Lénshof… det är tur man har nån som verkligen kan ta bra kort..=)

http://hem.bredband.net/b111561/

Runsviks
0

Toppen! Misskatta #2. Foton på nyfödda amber och sedan hur de ändras i fägen. Snygga foton på vackra katterGlad

ronjo
0

IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke.

På hemsidan, www.finnugurs.com finns fler bilder på honom!

SweetScarlet
0

#1 Min favorit är ju Patina, och det har inte bara att göra med färgen utan att hon är så underbart vacker hela hon. Eyelinerna runt ögonen är fint och det ramar in hennes vackra ögon. Hon har en fantastisk päls då hon är fullpälsad.Jag har enbart sett henne på kort.Hon verkar ha en härligt temperament också. Ja oj oj vilken katt säger jag bara.

Jag har aldrig fått se henne live någongång men när jag kommer upp till Sundsvall nästa gång så hoppas jag få se henne live.Glad

Runsviks
0

#5 Du är välkommenGlad

Frostvikens
0

#4  IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, vilken snygging!!Kyss

Vildfagre
0

Våran Tailor Hill´s Tyfon (Musse) ay 22 är en underbar katt som alla älskar. Hans gröna ögon kan få vem som helst att falla och han är så snäll mot både människor katter och hundar.

Vildfagre
0

Nästa goding är Kittekattus Altair nt 09 24 ( Prins Puttipong)som i dag fyller 1 år. Varje morgon då han väcker mej med sitt slickande är en gåva. Han har växt upp till en stilig pojke tycker matte. Kortet tagit i juni.

Krusmons
0

En bild på min EC S*Krusmons Gloria som är lightambersköldpaddsmoke, denna bild är tagen i augusti.

Krusmons
0

En bild på IP S*Krusmons Golden Gate som nyfödd… vem kan tro på dessa bilder att han är solid… vi trodde att det var en hona Generadtills han var 4 veckor därför namnet på fotot…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sagolika
0

Har för mig att de fanns på någon sida om de gamla x-färgerna, men jag är inte helt säker.

I vilket fall som helst, så är min katts färg också sådär ljus och varm, så det blir intressant att se Dagnys svar.

Krusmons
0

En bild på S*Krusmons Hermitage Blanc, ambersköldpaddsmoke 3 månader på denna bild som tyävrr inte finns med oss idag…

Krusmons
0

Här kommer ytterligare en bild på S*Krusmons Hermitage Blanc då hon är en dag gammal.

Misskatta
0

#3 Tackar..=) det är häftigt att se hur om förändras.. och hur dom ser ut när dom är nyfödda,man ser varenda prick och varenda rand..=)

manlyckans
0

S*Tailor Hill´s A Million to One, ambersilverspotted. 3 veckor på bebisbilden som är tagen av Pia Hårdén.

manlyckans
0

S*Månlyckans Kärlek, amberspotted.

manlyckans
1

S*Månlyckans amberkull, 1 dygn.

Sisikarlstad
0

#19 Guuuud vill bara ha en sådan hona!Kyss

manlyckans
0

Och samma kull (som i #20) 10 veckor.

manlyckans
0

Pappa till amberkullen; CH S*Skogsälvans Guldboll fotad av Pia Hårdén och ägd av Skogsälvans.

manlyckans
0

#21 Vem vet… din önskan kanske går i uppfyllelse så småningom FlörtSkrattande

Runsviks
0

Vilka underbart vackra katter… sedan att de har en vacker färg är ett litet plusFlört

Foto på syskonen Wildwood's Patina & Repris som kattungar och vuxna.

Jag har även letat i mina gömmor och hittade de här vackra katterna.

Pr & GIC S*Wildwood's Imer, Lightamberspotted, NFO at 24

Pr & GIC S*Wildwood's Imer, Lightamberspotted, NFO at 24

GIC S*Sannafjället's Disa, Amberspotted, NFO nt 24

S*Wildwood's Repris, Amber-spotted, NFO nt 24

EC S*Krusmons Gloria, Lightambersköldpaddsmoke, NFO gts

IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, NFO nts

IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, NFO nts

S*Vildfagres Hagbard, Amberspotted vit, NFO nt 09 24,

S*Silvafelese's Tarald, Ambertabby vit, NFO nt 09 22

Som ni nog förstår så är jag lite svag för den här färgenGlad 

//Kristin

fjellans
0

Tack Kristin ,göta petter va länkar,,, färgen är ju utläcker,//Rita

WesthKiowas
0

Här kommer en bild på min S*Florinella's Czack Gyllenlack när han var 4 veckor.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

fjellans
0

#27 ÅÅÅ,,,,så SÖT, sån vill jag ha// Rita

WesthKiowas
0

Å, här kommer ett nyligen taget kort på Knas som han heter här hemma. Det är bara när han är olydig han kallas CzackSkrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

fjellans
0

Å så fin, jag har en som kallas Knasen jag oxå, men hane e brunspotted o vit,,,,,,,,Flört// Rita

UllisN
1

Här kommer en bild på Czacks bror S*-Florinellas Cendi Lavendi at

Brita
0

S*Florinella's Czack Gyllenlack er min favoritt, han er så flott.

Jeg bare elsker amberfargen.

Legger ved et bilde av Lova som desverre ikke er mer. Hun fikk sovne inn for en mnd siden pga. sykdom. Vi savner henne.

SpinE
0

Här en bild på EC Ghibli vom Arlesbrunnen Light amber spotted

SpinE
0

Å en på Migör's Bozz Braveheart nt 09 22 som mycket ung grabb.

Idag är han snart 13 månader och väger 6,9 kg (puh)

Elinor
0

Här är en bild på IC S*Krusmons Il Nostro.
Han är nts.
/Elinor

Runsviks
0

#35 Nostro är en härlig kille. Måste bara få visa ett foto på IC S*Krusmons Il Nostro när han var liten och ännu var kvar hos uppfödaren Yvonne - S*Krusmons.

//Kristin

Ixatrixa
0

Nostro är så vacker…såg honom i helgen och är så förälskad i hans matchande tramdynor till den mörka nosen.

Enormt härliga täckhår överallt.

av Edelmann(N)
0

undrar om jag en dag kan hitta en amber som passar ihop med min CH(N)Chief Calisto`s Tia. Hon har en del av dom linjer i stamtavlan.

Om någon hittar en fin hane med amber som passar så skicka mig ett maijl på:  leen-th@online.no  men då måste stamtavlorna se bra ut ihopGlad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Seerath
0

Jag är så nyfiken på om min hane kan tänkas vara amberbärare, hans mamma har två kullsyskon som är amberfärgade så jag tycker att chansen borde finnas men med tanke på hur få amberbärare det egentligen finns så är det en viss risk att jag aldrig får veta. :/

av Edelmann(N)
0

GladTittade lite på hans stamtavla o ser at  S*Wildwood's Imer ligger där bak och han är ju amberFlört Så det ligger ju i linjen

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Runsviks
0

Ja, så är det nog Pia#39, vi har ju S*Wildwood's Telia som vi misstänker är amberbärare. Men hittills har vi inte hittat någon amberbärande hane som passar stamtavlemässigt för Telia.

Skulle vara roligt om din kille fick träffa en amberbärande tjej… men det kanske inte är så många av dem norröver. Men din egen tjej Amazon kan vara amberbärare… tänker på Millenniums Finesse, för Wildwood's Orvett är syster med Patinas mamma Ori Olson. Spännande…….

//Kristin

av Edelmann(N)
0

# 41

Ja det är tråkig att det ska vara så svårt att hitta något som passar till min Tia.

Vi har också hennes pappa som självklart har ännu mera av dom linjer.

Här är Belas stamtavla:  http://www.pawpeds.com/cgi-bin/NFO?a=p/id=44536/g=4/db=NFO

Men har blev kastrerad för många år senn Fundersam

Hans mamma - farfar - morfar och mormor pluss flera till har dom här linjerna. Det står vist mycket mera specifiserad i han svenska stamtavla som jag har här framför mig.

Ett tecken som är * betyder - NFO x - linje. Hittar många sånna i hans stamtavla Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Bladdermaja
0

Halloj!

Här kommer S*Dalkullans Whi Waldi NFO nt 09 22. Han är nu 8 månader och en jättecharmig katt. Ägaren har fixat kort på honom nu, då jag äger hans pappa.

Så kolla och njut……..hi,hi,hi

// Maja

Bladdermaja
0

Och en till…..

parlan
0

#44 Jag säger bara *Mums*

//Maria

av Edelmann(N)
0

# 43 - 44

Åååå herregud vad FIN…hm…. måste titta på stamtavlan…hihiGlad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Keso
0

#4 Vilken fin katt och en helt underbar färg.

Sisikarlstad
0

#43 Åh Herre guuuud så FIN!!Kyss