Amber-bilder
Har det skapats en tråd med bilder på amberkatter? Jag såg ingen när jag kollade efter så därför skapar jag en, säg till om det redan finns.
För att komma till sak så vill jag se bilder på en massa olika amberkatter :)

Här kommer bilder på mina "små" barn… S*Kittekattus Altair Ambertigré m vitt och S*Kittekattus Capella Ambertigré m vitt… Det är bilder från de dom är Nyfödda,2v,5v,12v. alla kort är tagna av Anna-Karin Lénshof… det är tur man har nån som verkligen kan ta bra kort..=)

Toppen! Misskatta #2. Foton på nyfödda amber och sedan hur de ändras i fägen. Snygga foton på vackra katter
#1 Min favorit är ju Patina, och det har inte bara att göra med färgen utan att hon är så underbart vacker hela hon. Eyelinerna runt ögonen är fint och det ramar in hennes vackra ögon. Hon har en fantastisk päls då hon är fullpälsad.Jag har enbart sett henne på kort.Hon verkar ha en härligt temperament också. Ja oj oj vilken katt säger jag bara.
Jag har aldrig fått se henne live någongång men när jag kommer upp till Sundsvall nästa gång så hoppas jag få se henne live.

#5 Du är välkommen
#4 IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, vilken snygging!!

Har för mig att de fanns på någon sida om de gamla x-färgerna, men jag är inte helt säker.
I vilket fall som helst, så är min katts färg också sådär ljus och varm, så det blir intressant att se Dagnys svar.
#3 Tackar..=) det är häftigt att se hur om förändras.. och hur dom ser ut när dom är nyfödda,man ser varenda prick och varenda rand..=)
#19 Guuuud vill bara ha en sådan hona!
#21 Vem vet… din önskan kanske går i uppfyllelse så småningom 

Vilka underbart vackra katter… sedan att de har en vacker färg är ett litet plus
Foto på syskonen Wildwood's Patina & Repris som kattungar och vuxna.
Jag har även letat i mina gömmor och hittade de här vackra katterna.
Pr & GIC S*Wildwood's Imer, Lightamberspotted, NFO at 24
Pr & GIC S*Wildwood's Imer, Lightamberspotted, NFO at 24
GIC S*Sannafjället's Disa, Amberspotted, NFO nt 24
S*Wildwood's Repris, Amber-spotted, NFO nt 24
EC S*Krusmons Gloria, Lightambersköldpaddsmoke, NFO gts
IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, NFO nts
IP S*Krusmons Golden Gate, Ambersmoke, NFO nts
S*Vildfagres Hagbard, Amberspotted vit, NFO nt 09 24,
S*Silvafelese's Tarald, Ambertabby vit, NFO nt 09 22
Som ni nog förstår så är jag lite svag för den här färgen
//Kristin

Tack Kristin ,göta petter va länkar,,, färgen är ju utläcker,//Rita

Här kommer en bild på min S*Florinella's Czack Gyllenlack när han var 4 veckor.

#27 ÅÅÅ,,,,så SÖT, sån vill jag ha// Rita

Å, här kommer ett nyligen taget kort på Knas som han heter här hemma. Det är bara när han är olydig han kallas Czack

Å så fin, jag har en som kallas Knasen jag oxå, men hane e brunspotted o vit,,,,,,,,
// Rita

Nostro är så vacker…såg honom i helgen och är så förälskad i hans matchande tramdynor till den mörka nosen.
Enormt härliga täckhår överallt.
undrar om jag en dag kan hitta en amber som passar ihop med min CH(N)Chief Calisto`s Tia. Hon har en del av dom linjer i stamtavlan.
Om någon hittar en fin hane med amber som passar så skicka mig ett maijl på: leen-th@online.no men då måste stamtavlorna se bra ut ihop

Jag är så nyfiken på om min hane kan tänkas vara amberbärare, hans mamma har två kullsyskon som är amberfärgade så jag tycker att chansen borde finnas men med tanke på hur få amberbärare det egentligen finns så är det en viss risk att jag aldrig får veta. :/
Tittade lite på hans stamtavla o ser at S*Wildwood's Imer ligger där bak och han är ju amber
Så det ligger ju i linjen

Ja, så är det nog Pia#39, vi har ju S*Wildwood's Telia som vi misstänker är amberbärare. Men hittills har vi inte hittat någon amberbärande hane som passar stamtavlemässigt för Telia.
Skulle vara roligt om din kille fick träffa en amberbärande tjej… men det kanske inte är så många av dem norröver. Men din egen tjej Amazon kan vara amberbärare… tänker på Millenniums Finesse, för Wildwood's Orvett är syster med Patinas mamma Ori Olson. Spännande…….
//Kristin
# 41
Ja det är tråkig att det ska vara så svårt att hitta något som passar till min Tia.
Vi har också hennes pappa som självklart har ännu mera av dom linjer.
Här är Belas stamtavla: http://www.pawpeds.com/cgi-bin/NFO?a=p/id=44536/g=4/db=NFO
Men har blev kastrerad för många år senn 
Hans mamma - farfar - morfar och mormor pluss flera till har dom här linjerna. Det står vist mycket mera specifiserad i han svenska stamtavla som jag har här framför mig.
Ett tecken som är * betyder - NFO x - linje. Hittar många sånna i hans stamtavla 

#44 Jag säger bara *Mums*
//Maria
# 43 - 44
Åååå herregud vad FIN…hm…. måste titta på stamtavlan…hihi
#4 Vilken fin katt och en helt underbar färg.
#43 Åh Herre guuuud så FIN!!
tills han var 4 veckor därför namnet på fotot…