Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1093 ggr
parlan
0

Kastrater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog just nu några bilder på våran familjs underbara kastrat gosse som är helt gudomlig enligt mig..

Finns det flera välpälsade kastraterhanar över 8 kilo.. Då vill jag hemskt gärna se dom för jag är nämligen väldigt glad för stora vackra katterSkrattande

parlan
0

Ännu en bild på CadillacGlad

parlan
0

och ännu en…….

ninaelis
0

Vad fin han är! Otroligt majestätiskGlad

Min Snutten väger 9 kilo, han är dock blandras och därför inte så jätte pälsig, men fin är han!

EddaM
0

Jag vet att Frej har flera vackra stora kastrater. Men dem får hon visa själv=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

ninaelis
0

Oj, det blev visst fel blid, blev en bild på lille nye Morris som vi hämtade i fredags istället för på store Snutten! Här kommer en annan bild på Snutten istället!

Men visst är de lika, ser jätteroligt ut när de äter brevid varandra, en stor och en liten likadan katt, hehe…

parlan
0

#5 Jaaa han var ju lite större än på din förra bild!

Men bilden på illa Morris är bedårande söt…Kyss

ninaelis
0

Tackar, tackar, Morris är en tjusig liten påg och han vet om det, den lille rackaren, hehe..

Froydis
0

her er Ekornbakken`s Linus.. 9 kilo og nå på slanker`n..

Froydis
0

ett til, litt  bedre fremstilt her da hehe

Frej
0

Visa dem du EddaM !  Det är så roligt när andra tycker om ens katter. Här kommer tarzan.

ninaelis
0

Wow, vilka underbara stora kisar! Älskar stor katter, speciellt skogkatter med deras underbara pälskragarGlad

EddaM
0

Jag har inga bilder på dem, men jag kan ju hämta från din hemsida =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

En bild på Frejs IC*Tassjaras Gorek, en stor o fin fin kille=)

Foto och Copyrigth Greta Grönberg.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och en bild på Frejs Sharaton ännu en fin fin o stor kille=)

Foto och Copyrigth Camilla Westh

S*Luddhuvet´z

mariamia
0

Här kommer min vackra Alize

/Mia

mariamia
0

Och min underbara Pavarotti

/Mia

Runsviks
0

Duger en kastrathon på 8,5 kgFlört 
S*Tigressan's Lemi som idag bara få äta Hill's r/d och så motioneras hon varje dag, jag bär henne hemifrån en bit och så får hon trippa hem till stugvärmen. Nu när snön har kommit, kom jag på att jag kan sätta henne på sparken (hon är ju så förbaskad tung att bära på), åka en liten bit vända och hon hoppar av och trippar hem. Det ser nästa ut som hon gillar att åka spark… vi får se när vi har hållit på ett tag.
Ni kan ju tänka er vad de tänker om mig på BYNFörvånad

parlan
0

#17 hon är vackerKyss

Froydis
0

#17 ikke ofte hunnkatter blir så store..

Har egen "airline" for slike store puser jeg.. Noen som har kandidater? se her.. http://www.sandoykatt.com/kastrat.html

Froydis
0

hvordan legger jeg inn en link?

http://www.sandoykatt.com/kastrat.html

å sånn ja..

Runsviks
0

Har kollat in killarna här och de är då för tjusuga hela högen… #2 Cadilac gillar jag, vilken stor och maffig grabb.

#17 Lemis normalvikt innan hon blev kastrat i februari i år var 6 kg, men 8,5 är för mycke, det kan följa med en massa onödiga sjukdommar. FlörtPratade med min sjukgymnast om inte hon kunde ta på sig överviktiga djur på fritiden …."ja, sa hon, hundar och hästar kan man ju motionera i basäng… men katterOskyldig" Så det blir att forstätta att bära henne en bit hemifrån och så får hon trippa hemRäcka ut tungan
Fast det bäst hon vet är att ligga på vårat bord som en "limpa".

Froydis
0

Hun er jo bare skjønn der hun ligger da..

parlan
0

Tack! Han är förtjusande min "lille" pojkeKyss fast man får börja se upp med vikten här med..

Cadillac är inte så glad för promenader alls men däremot är ju laserpekaren en riktig höjdare som uppskattas väldigt mkt så det blir det en stund var kväll och katterna blir tokgalna allihopa…Glad

/Maria

Burken
0

Ett "litet" inlägg, nästan 10 kilo, EP S*Häxans Oberon Skrattande!

Burken
0

Och ännu ett, EP S*Häxans Mister Magic "Burken", dryga 7 kilo, här med S*Häxans Tom Puss Skrattande!

Runsviks
0

Nu har IC S*Runsvik's Kasper varit kastrat drygt ½ år och se vilken päls han håller på att få. Som fertil hane vägde han runt 8 kg … vad han väger idag vet ingen… men han är tung! Längtar till mars och Umeå-utställningen så jag får träffa honom igen.

//Kristin

WesthKiowas
0

#26 Vad vacker han är! En katt i min smak.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Runsviks
0

#27 Tack Camilla, ja… han är en riktig guldklimp och hans temperament och storlek har han givit till sina barn. Vi är mycket glad i honom och stolta. Det är såååå kul när man kan få säga det som uppfödareSkrattande känns att vi har lyckats med den kombinationen.
//Kristin

parlan
0

För dagen nybadad och fin får jag presentera min mest älskade älskling Cadillac IGEN

Runsviks
0

Åååå vilken kille!!! Du gillar vår Lemi och jag gillar din Cadillac#29. Krama honom från mig

parlan
0

#30 Ska bli SkrattandeLemi är en mina drömmars hjärteflicka, mitt hjärta bankar hårt för stora vackra katter…

Kramen är utdeladSkrattande Ha nu en ett riktigt GOTT NYTT ÅR och pussa på alla vackra runsvikskatterKyss

//Maria

Runsviks
0

Tack Maria#31
Vill önska dig och dina katter

Gott Nytt Kattår
Kram på er
Kristin

Sisikarlstad
0

#29 MMMmmmm Vilken GODING!!!!

Här är min kastrat S*Silverfåran´s Anborn igen!!!

parlan
0

#33 Han har en viss likhet med våran hjärtekatt Thelma fast hon är ju inte kastrat ännu…Riktig gosgosse!!  

Ska bli roligt att se honom live för visst ska han med??

//Maria

Sisikarlstad
0

#34 JA han ska med!! Han ska ställas första gånger utan silver nu, ska bli spännande för han "har" o är reggad silver!!!

parlan
0

#35 har förstått att silver brukar ställa till det ibland, helst när katten är dålig silver.

Då håller vi tummarna på att han är utan silver nu dåFlört

//Maria