Import af KATTE-skind til Danmark????
Desværre ser det ud til, at en englænder, som er bosiddende i Danmark, prøver at opkøbe Bengal killinger/katte, for at sende dem til Danmark og bruge skindende til pels til mennesker!
På flere lister i dag har flg. cirkuleret:
"Just posting this as the breeder of my Bengal cats has just informed me that there is a chap who is going around breeders looking to buy Bengal kittens. He has visited a couple of breeders she knows in Devon already. He's not interested in anything with rib stripes and he is not interested in any papers to accompany them. He will also buy up whole litters if they fit his criteria. His criteria being that they are to be exported to his brother in Denmark for the fur trade."
Da jeg først læste det, troede jeg det var løgn! Men jeg søgte på Michael Cobbledick navn, i de online telefonbøger vi har her i DK, og han HAR en mink farm her i Danmark. Spørgsmålet er så bare om han har tænkt sig, at gå videre med dette! Her er den info jeg har på ham:
Devon Blue Iris Mink Aps
Grarupvej 3a-3b
7330 Brande
97 18 49 85
Og
Michael Cobbledick
Grarupvej 3a
7330 Brande
9718 49 84
Vær sød og advarer alle I kan om denne mand, så vi kan få stoppet denne business INDEN den overhovedet er kommet i gang!
Mvh Carli