Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 220 ggr
Kronängens
0

innätad balkong

Hej!

Jag vet att jag sett massor av hemsidor med innätade balkonger och rastgårdar, men nu när jag letar hittar jag naturligtvis inte några…

Jag vill näta in min balkong. Jag har en idé om hur jag ska göra en ram och sätta nät på. Vill sedan sätta ihop flera ramar (med gångjärn) så att jag kan vecka in dem om det behövs. Det jag undrar om någon har tips på är hur jag för att ramen inte ska stå direkt på balkonggolvet, någon konstruktion som också  kan få dem att stå stadigt om det blåser. Eller måste man sätta fast dem kanske?

Tips mottages tacksamt.

Syllan
0

Jag har nätat in min balkong på ett superbra sätt. Jag har satt u-profillister längs kanten, både uppe och nere. Sen har jag tagit vanligt nät och satt på smala trälister, som en fyrkant. Har tre stycken sådana nätramar, som jag kan skjuta fram och tillbaka precis som jag känner för. Funkar super!! Och står inte på golvet. Om du är intresserad och inte riktigt förstår hur jag menar så kontakta mig här på forumet så ska jag förklara lite bättre. /Sylvia

Majamaloss
0

Här: http://www.janitasdesign.com/softspot/index.html

under kattpysseltips - rastgård, finns väldigt bra beskrivningar på innätning av balkong.// Maja

Kronängens
0

Tackar! Här får man alltid svar. Har en vecka ledigt till och det är ju synd att lata sig hela tiden… 

Jag kontaktar #1 för mer info.

Tusen tack #2 för länken. Verkar mycket bra. 

Mvh Susanna