Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 4034 ggr
marinis
0

Bolåda...

…funderingar på att göra en bolåda.
Någon som har bilder och beskrivningar på era lådor. Eller om ni köpt dem, vart har ni köpt dem? Glad

Kattilaforsens
0

Det finns en beskrivning på katter.nu under fliken "Avel steg för steg". Scrolla ner till "Tips och råd"

Det finns även uppfödare som tillverkar bolådor på beställning. Kolla t ex under "Bra-Att-Ha" på denna hemsida.

lynxeyes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hittar du beskrivning till kattungelådan som #1 länkade till…

Har själv gjort en sån, och det var inte alls så svårt… Tips är att beställa delarna färdigsågade på brädgården, då det kan vara lite knepigt att få dem riktigt raka när man gör det själv, och då blir det lite svårare att sätta ihopa :)

Bifogar en bild på min :)

/ Sophia

Ninnis
0

Sofia på sagatorpet gör jätte fina bolådor på beställning.

http://www.sagatorpets.com/

Sissi
0

Har också gjort en likadan, fungerar jätte bra!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Kattilaforsens
0

#4 Har du gjort den alldeles själv, Sissi? Då kanske jag, som har tummen mitt i handen, kan få beställa en.FlörtSkrattande

bibbi50
0

jag gjorde min oxå.och även ritningenSkrattande

Nu har jag även fått beställningar så det blir till att skaffa riktiga snickargrejerGlad

Det blir nog till att ta semester då man inte får tiden till att räcka till.

ariel
0

#6 Oj va fin den blev,,,jag vill oxå ha en så'n!

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

[michaelalundgren]
0

Vi köpte en transportbur (hittade ingen bild på den, och den är hemma hos mamma) av Be Cat's, fungerar superbra!

Labolina_73
0

#3 vi har en likadan men som vi gjort själva.. Nackdelen tycker jag är att den tar ju onödig plats när man inte använder dej, såklart får dom sova i den annars oxå om dom vill.. men det gör dom inte speciellt .

Maja vill ju inte ens vara i den då hon fick sina ungar,, så ja njäa.. Fint jaa super,, men opraktiskt,, iaf då den inte används.. Till Augusta var den super… SÅ hehe det beror ju kanske lite på från gång till gång.

//Linda

erspers
0

# 8 ..vi kanske har samma då ?..Vi köpte en Transportbur också..en Atlas 100 när vi hade vår första kull o den brukar vi använda som bolåda..ser ut som följer

erspers
0

tycker att den är suverän..luftig o gott om plats..här är en till bild

[michaelalundgren]
0

#10 Japp, en sådan är det :)

lynxeyes
0

#9 jag har min som sängbord oxå Räcka ut tungan Så på såvis har jag nytta av den även när den inte används… vill ju ha bebbarna nära när det är dags, så den är alltid brevid min säng. När den inte används vänder jag den om så hålet är in mot väggen bara för att katterna inte ska gå i där… Mest för att Ozzy var glad för att kissa i den när där inte var några kattungar *fniss* (dessa hanar) Och i julas funkade den fint som julklappsgömma med, innan paketen var inslagna *haha* barnen kom absolut inte på att leta i mammas kattungelåda Flört

/ Sophia

Ninnis
0

#9 Vi har inte haft problem med att honkatten inte vill ligga i den. Våra stora kissar går gärna in och lägger sej i den annars också. Men man får ha en bra plats till den.Glad

Puzzle
0

#2 Länken fungerar inte för mig. Är det min jobbdator som är besvärlig eller är det något annat fel? Jag är jätteintresserad av ritningen eftersom jag gärna vill börja bygga en bolåda nästa vecka.

Puzzle
0

Ah, nu lyckades jag komma in på ritningssidan.

Till alla er som byggt bolåda: Vilka mått tycker ni är lagom på bolåda?