Färgkalkylatorn
Ifall nån fortfarande är intresserad så är en uppgraderad version av färgkalkylatorn under utveckling och nästan klar. Finns att kika på här: http://www.seerath.com/colourcalc.php
Säg gärna till om fel som råkat dyka upp. :)

Exempel på fel är att den inte klarar av att komma ihåg dom färger som innehåller åäö.

Well… den envisades med att min hona ska bära på amber (vilket hon inte är) så jag fick en massa amberbarn när jag testade med en amber hane.

Fixat :)

#3 helt underbart att du delar med dig av detta
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

vilken bra kalkylator nu när den är fixad :D
Jätte bra!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ett litet fel hittade jag. Svart solid hona, under liggande tabby och amberbärare som paras med amberspotted och vit hane. Problemet är att kalkylatorn vägrar att ta med amberbärandet på honan så på utfallet med kattungarna blir ingen amber. Kul i alla fall att den är igång igen. Bra jobbat!

Samma resultat fick jag med blå amberbärande hona.

Oj, liten miss, men ska vara fixat nu. :)
Tack för tipset!

Nu ska #1 vara åtgärdat också
varför finns inte amber som grundfärg?
S*Winsnes Wilda

#11 Kan faktiskt inte komma ihåg, troligtvis pga någon begränsning i första versionen för många år sedan.
aha,ok. ja den godkändes ju 2005 så kan vara det då.
S*Winsnes Wilda

En jättebra service! Har verkligen saknat den :)

Jaa,jag tycker den är superbra.Har också saknat den jättemycket.Pia är såååå duktig på att göra hemsidor:):)Och allt annat också tex Coulor Guiden,med alla fina katter:)
Du är en super tjej

Tack för allt beröm!
Gör mig glad att det uppskattas. :)
Tack Pia för att du låter oss andra ta del av ditt arbete. Mvh Laila.
Toppen att den är igång igen.
Hej, jättebra!
Dock saknar jag att man kan bocka i om katten är solidbärare eller ej, nu tar kalkylatorn för givet att så är fallet, och det är ju inte alltid fallet att katten bär på solidanlaget.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Hej igen!
Om jag bockar för denna ruta på båda föräldrarna
Tabby (Gäller endast solida med underliggande tabby)
så visas det att man får solida och tabby vilket inte är fallet om man parar två solida med varandra, då får man bara solida.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#19 Jag kommer nog att vidareutveckla den framöver, det är mycket som är basic, t ex att alltid har spotted och tigré i klump men i nuläget satsar jag på att få den gamla att funka som den ska igen.
#20 Det var dumt av den, har hittat felet så det ska vara borta nu. Tack!

Nu är solidbärande utflyttat och går att välja.