Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 705 ggr
haydi-hooo
0

Noll koll?

Har märkt att det finns vissa uppfödare med noll koll, som säljer den ena kattungen efter den andra till folk som inte har alla "bestick i lådan" sas…

jag känner till en person som har uppfödarnamn, men ännu aldrig haft nån kull trots att h*n har haft det i många år. H*n har fler katter än vad hon klarar av, både ekonomiskt och tack vare att h*n inte är riktigt "riktig"…

Trots det så finns det en skogisuppfödare som inte drar sig för att sälja katter till denna person, som nu sitter med x antal skogisar, en fertil hanne av annan ras, som h*n också blev "pålurad", plus en huskatt. Samtliga okastrerade utom en, därför att personen inte anse sig ha råd!!! Men att köpa ny katt för flera tusen har h*n råd med!!!

Men denna uppfödare, som alltså träffat personen IRL ett flertal ggr, borde väl MÄRKA att det inte står rätt till med denna person???? Ändå fortsätter uppfödaren att sälja katter åt personen…. HUR ANSVARSLÖS FÅR MAN VARA?? Personen grejar ju inte detta! Har inte råd att köpa ordentlig mat åt katterna, kastrerar inte, fixar inte att ge p-piller…. Denna uppfödare borde få sig en varning!!!Skrikandes

blondifire
0

det är inte lämpligt att fara med anklagelser som du gör, speciellt inte som att man kan lätt lista ut vilka du syftaar på .hoppas du har bevis för annars är det förtal.

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

oj det var hårda ord som du säger… Om det är så som du säger och inte föral som #1 säger kanske du ska anmäla det till kommunen som h*n bor i?

haydi-hooo
0

#1, jadå, bevis finns så det räcker o blir över! Dessutom är jag långt ifrån ensam om att ha lagt märke till detta…. det snackas hej vilt om det…. fast det är visst ingen som vill (törs?) ta tag i det.

#2 Ja det är hårda ord men inte desto mindre sanna tyvärr…. Ja en anmälan har det prtatas om , frågan är ju bara om det leder nånnvart…..

blondifire
0

jag tycker att ist för att springa runt o snacka skit och skriva elaka inlägg i gästböcker m.m dessutom,precis som nu,anonymt så anmäl det då om ni har dom bevis som ni säger!! o stå för det oxå. om det nu är sant vad har du/ni och dölja?? visst finns det oseriösa i uppfödarvärlden som i alla världar men man ska vara lite försiktig med att sprida saker tycker jag..

S*Winsnes Wilda

haydi-hooo
0

#4 vaddå gästböcker? jag har iaf inte skrivit elaka kommentarer i någons gästbok! Det får stå för den som gjort det! men du är inte så nice du heller alla ggr, lägger ut foton på folk utan deras tillstånd och ger elaka kommenarer tex….

Och lägg dig inte i det du inte vet något om! Alla vet att du håller dessa personer om ryggen men om du kännde dom litet bättre och visse litet mer som tex andra vet som kännt personen/personerna i flera år skulle du nog inte göra det.

Det finns folk som sett eländet på nära håll som klassar detta som DJURPLÅGERI!!! Sen får du och vissa andra gullegulla bäst fanken ni vill med människorna i fråga, det är katternas bästa jag och flera med mig tänker på!!!

blondifire
0

lilla vännen hade du känt mig hade du vetat att jag håller ingen "bakom ryggen" men jag står för vad jag tycker och gömmer mig inte bakom olika alias. det du anklagar dom för är ganska allvarligt.

S*Winsnes Wilda

kerstin2181
0

Jag låser denna tråd, då detta är rent förtal, och ett stort påhopp.

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer