Nattsuddartråden nr 2
Den andra blev lite lång…så det är dags för en ny tänkte jag;)
Är faktiskt himla trött och borde sova lite men det är ju helg ju!

Jag kommer bara in här för att säga "God natt"
//Kristin

Sitter här och har hamnat i det där stadiet när man inte kan gå och lägga sig fast man är för trött att sitta uppe ;) Snart kanske jag lyckas…

Själv sitter jag på jobbet och får inte sova förrän efter kl 6 i morgon. Inte för att jag har något emot det, nattuggla som jag är
Jag skall jobba tidig morgon på söndag så egentligen borde jag väl vända på dygnet.
Men det blir väl som vanligt att jag inte har sovit så mycket;)

Jag jobbade till 0:00 och då ska man ju hem och få i sig nåt att äta och allt. Blir lite sent då. Sen kan jag aldrig somna tidigt efter jobbet, måste alltid varva ner ett tag först.
Man kan ju aldrig somna hungrig….får jag erkänna att jag sitter och småsnaskar framför datorn*fniss*

Var också nattuggla innan barnen dök upp - nu är jag mest evigt trött ;) Sitter mest och väntar på att min man ska komma hem med nya tjejen ju! Eller ja, han lär trilla in mitt i natten (senare än så här, menar jag), så det vore väl bättre att få sovit lite… Två trötta föräldrar är väl måttligt kul för de små när det vankas julgranshuggning och julgodistillverkning imorgon. Därtill hoppas jag på lite vettigt dagsljus och uppehåll så man kan fota de lurviga små utomhus.

#7 Ohh, det lät spännande, en ny tjej?

Åh, nu blev jag nyfiken… Nya tjej? Spännande!

Mmm… jättenyfiken på att se hur hon ser ut i verkligheten! Enligt rapport ifrån bilen är hon maffig med superpäls… Gissa vem som kommer studsa upp när de trillar in i natt ;)

Åhhh, nu är jag verkligen supernyfiken!

Men berätta då!!!!!!! snälllllla! Det är ju så nära att hon är hemma….kom igen :)

Här suddas det för fullt.
#10 Åh stunden är inne ohh va spännande och härligt. Inte kan man sova då inte :-) Hoppas att allt går fint!

Näää, kom igen nu då.. snäääälla!

Vi lovar att inte säga nåt! ;)
snääääääääälla!!!

Ja, du kan ju radera ditt inlägg när du berättat för oss, eftersom du är medarbetare
Sen tyckter jag det är fräckt att undan hålla sådan viktiginformation för sajtvärden *skojar*

Jaja… ingen jättehemlis när hon redan trillat in på vår "katter"-sida på hemsidan (dock utan bild) ;p Hon heter S*Just Catnap's China och är NFO f 03 24 :)

Aha det var du som köpt henne….lycka till med tösen!

tänka sig, en just catnap-katt. Lycka till med lilltjejen!

Japp, vi fick turen att få köpa China :) Tack tack för lyckönskningar!
Nu ger jag upp faktiskt… Fick just rapport att det tar två timmar till, så det är väl lika bra att lägga sig ;) Godnatt på er allihop!

Åh, hon är riktigt fin! Vad spännande! Grattis måste jag ju säga också!

Grattis säger jag också. Jag tror nog det blir svårt med sömnen även om du går och lägger dig ;-)
Hoppas du får sova i alla fall.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja det brukar vara SKITSVÅRT att sova när man väntar på någe! Men vila är bättre än inget :)

Jaha är de nån vaken på bygget eller ;) Nattsuddare ut i fingerspetsarna.. jag som ska till veterinären imorgon tur jag sa jag skulle komma 11 istället för 10

*hihi* Tror ingen av er är vaken nu ;p

Spännande med en ny tjej… du får berätta mer om henne och att vi får se blider på henne. Lycka till med China.//Kriistin

Jag skrev sist i morse… då kan jag skriva först nu i natt. Äntligen är alla julkorten skrivna, tur att det finns klisterfrimärken… tänk förr när man slickade på alla frimärken… usch!
Jag tror min familj har vänt på dygnet och jag vill gå lägg mig snart. Min man jobbade i natt och har kommit igång nu och min älsta dotter väckte jag och min yngsta dotter när vi kom hem från stan klockan 17.00. … är det några fler vakna?

Mmm men är nog på väg till sängen…. Nu har alla utan min 8 åring haft magsjuka inom loppet av 4 dagar och det känns på en stackars (gammal) mamma *fniss* Och det är en dag i dag också, när mina underbara syskonbarn kommer på besök!
Nattkramar Mia

Japp, jag sitter på jobbet i natt igen. Ska jobba söndag natt också sedan är jag ledig en vecka, GÔTT!

#28 Krya på er så ni får njuta av julmaten

Tack Kristin! Nu ska jag ut & kissa hundarna sen blir det sängen lova jag!
/Mia
#27 Haha har du oxå "såna där" som sover till 17? Jobbigt när det blir måndag bara och dom ska upp vid 7-tiden…
Nu börjar det bli fullt av fyrbeningar i min säng så vill jag få plats får jag snabba på nu
Nattnatt med er nattugglor!
Ann /S*Månlyckans

Jag är vaken,Vi var o käkade julbord så magen är alldeles för mätt för att gå och lägga sig med=)) 
Katter o hundar o make sover sött…endast Anki e vaken
!!

Nu är jag nog ensam kvar här.. Eller? HALLÅ?

Jag är kvar,men nu ska jag natta lite.
See you all!
///Anki

Ja, nu har man strax jobbat klart och ska hem och sussa lite. Tänkte försöka hinna med lite städning när jag vaknat till liv igen… Vi får väl se hur det blir med den saken
Har en tendens att skjuta allt till morgondagen.

Oj vad roligt med en ny tjej.. de var ni som fick äran att köpa lilla China

Vet ni min vänner, nu ska jag lägga mig. Det har varit en lååång dag och nu jobbar jag ända fram till fredag kl 13! Och jag ska springa runt på stan & jaga julklappar till mina ungar också…. så nu ska jag lägga mig, ta lilla Jontes fot i min hand och snosa i hans hår innan jag förhoppningsvis somnar! Det är som balsam för själen att få sova med en litet barn…
God natt från Mia

Gonatt Mia och ni andra! Jag ska oxå snart gå och lägga mej. Jag är visserligen på jobb men jag har sovande jour mellan kl. 22-06 och jag har varit här sen kl. 14,30 idag. Har precis jobbat 4 nätter på rad och ska få sova hemma imorgon innan jag ska på 3 nätter till sen…vet inte hur jag ska hinna med allt där hemma bara innan jul. Men det får bli som det blir…//Kaisa
nej nej nej….natten har bara börjat, här skall suddas;)
# 40 Ja, natten är ung! 

Sudd sudd :) Nu är jag ledig ett tag, ska bara jobba extra på torsdag natt. Tänkte ha sovmorgon i morgon men tji fick jag, ringde min veterinär och tänkte boka en tid för vaccinering av en katt… (Dumma Norska regler, tänk om vi grannland kunde ha samma regler ändå!) Min vet. brukar vara på en djurbutik i stan på tisdagar så jag tänkte kolla att han var där även i morgon. Men inte fick jag komma dit :) Han ska alltid envisas med att ta hem mig till hans mottagning innan han börjar jobba… 07:00 !!!! Pust! Ja, ska väl inte klaga, det brukar alltid bli billigare där men fy för att gå upp så tidigt… Hate it!
Hallå !! Suddar jag med, sitter och lyssnar på, när Christer Fuglesang håller på att fixa någon solpanel, högt där uppe i rymden, helt fantastiskt!!! Ja, #42, Jag har fixat vaccineringen idag, plus att min fina lilla Senja och Timar har fått gått till änglarna! Synd synd! Men man får aldrig behålla dem så länge som man vill.

#43 Nä… Inte dom goa myskissarna
Va synd, men det är ju som du säger att man inte får behålla dom så länge man vill. Kom på det där med vaccineringen och fick lite lättare panik… Började räkna dagar och kom sen på att det var lugnt. Fick lite hjärtklappning innan! Nu är jag så utställningssugen faktiskt! Tycker vår tripp till Norge ska bli mycket trevlig! Vilka var det du skulle ha med? Dimman å Oxen?
Yes !! Dimman och Oxen. Åhåjaja !! Stackars katter.

Ha ha, tycker det är klockrena namn, du har ju fler sådan… Hälsenebitarn, Avlången
Ska bli kul! Ska försöka undvika fartguppen, men kan bli farligt vid gränsen :)

Nä, nu MÅSTE jag ta mig i kragen och komma i säng! Natti natti på er andra som ska sudda en stund till.
Ja, vad säger ni… Är ni några som nattsuddar idag??? /Sylvia

Självklart
Själv borde jag verkligen gå och lägga mig. Klockan ringer imorgon kl 6.30. Men, men… vad gör man när man inte vill sova?? /Sylvia

Man sitter kvar och snattrar ett tag till
jag borde också ta mig i kragen men vill inte!
Samma här, borde verkligen gå och lägga mig nu.

Ja, jag väntar på att minstingen snart 5 veckor ska härja klart och sussa…. Han håller igång alla andra katter
Fast inte gör det mig något, vill ju inte sova så det passar mig utmärkt. Men nu jag ska sätta mig och gå igenom mina mail och sedan ta en glo framför burken.
Antar att vi råkas här även i morgon!
Ha det!
/Camilla
#53 Ja, vi råkas säkert, för man blir ju lite beroende av detta. /Sylvia

#54 Mycket sant! Natti på er alla!
/Camilla
Nån mer än jag som suddar ikväll oxå? 

Jag, fast jag borde sova. Lång jobbig dag imorgon 
Jag är ledig 2 1/2 vecka fr o m i morgon. Ska bli sååååååå skönt att få sova läääänge!

Vilket näpet pyre du ska få hem då! 

Ja, sova länge är hääärligt! 

Godnatt & sov gott!
Mmmmm…visst e hon fin!!!!

Jättefin! 

Nu ska jag ta min Tiffy & gå och nanna så jag orkar upp imorgon.
Men du får ha det så bra. Kram!
/ Nina 
Den 28e flyttar hon hit.
Go'natt, go'natt!
Ingen annan som är vaken?

Jag misstänker att jag är ganska ensam just nu. :)
God jul på er!
Njae, Inte är Du ensam inte :)
Jag säger God Jul också precis innan det är dags att sova en par tre timmar innan allt bär åsta' :)
God natt säger jag efter en lång dag…första julen i vårt nya hus…
Numer pensionär i Nynäshamn
Har varit borta några dar (nätter) men nu är jag här och suddar igen. Nån mer som är vaken?
ja är vaken men är faktiskt på väg in i bädden…
Sovgott/Maria

Självklart
Som vanligt har jag inte vett att gå och lägga mig.
Men det ska inte bli så långvarit idag för jag har en bok som jag vill läsa lite i innan jag somnar.

#73 Ja, just det ja! Grattis! Hennes pappa är ju halvbror till min Czack så nu är vi släkt
Hihihi…ja det har du ju rätt i. Periquita hälsar så gott till farbror Czack! 

Han hälsar tillbaka! Nej, nu ska jag kasta mig i säng och läsa en kriminalroman. Natti natti på er alla!