Ang GSD-IV test
Nu börjar det bli dax att göra tester på Inez. Jag försökte få veta hur mkt det kostar att göra detta test då man inte är medlem i Skogkattslingan men fick ej svar på det direkt.
Är det någon som inte är medlem som vet hur mkt det kan gå på?
Jag ska göra testet i vilket fall som helst, men är nyfiken.
Sitter även å väntar på att veterinärstationen ska höra av sig att dom har datum för att ta upp veterinär för HCM.

Jag tror det kostar runt 650 kr
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Sammanlagt med vet kostnad eller bara för testet?
Ska gå med i Skogkattslingan men ska vänta tills oktober. Tänkte om det var stor skillnad. Har för mig att det stod 400 kr om man var med i skogkattslingan.
Är det någon som passat på och gjort båda testerna samtidigt? Eller rekomenderas det kanske att göra dom separat?
Ursäkta för alla frågor, men är helt ny inom området.
Tack för ditt svar iaf Kerstin 
Klart du kan göra båda samtidigt.
Susanna

Ja, du kan göra båda testerna samtidigt, jag tror bara GSD testet kostar 650kr, 400kr på skogkattslingan, vad veterinären tar, vet jag tyvärr inte
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Tack så mkt för era svar!
Veterinäravgiften är ju så olika från ställe till ställe. Men jag räknar med det ungefär som kostar för en rutinkontroll. Egentligen spelar det inte så stor roll, men känns ändå bra om man har ett någorlunda hum om det hela 

Hur lång tid tar det egentligen att få svar? Jag väntar otåligt på att få svar på det GSD IV-test vi tog 23/8.

Minns inte hur lång tid det tog men inte så hysteriskt lång tid… Jag var bortrest iallafall =) Men jag tror jag väntade två tre veckor. Var beredd på att vänta längre
#6 Så här står det på Skogkattslingans hemsida om tiden
"Provsvar brukar komma inom ett par veckor efter att Laboklin mottagit provet, men ibland har de hög arbetsbelastning och provsvaret kan därför dröja ytterligare dagar"

Okej. Tack! :) Ja, då får vi vänta tålmodigt ett tag till.