Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 802 ggr
Majamaloss
0

Våra kattungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Jamaloss presenterar stolt vår vackra fyrklöver, vi behöver inga julklappar i år! // Maja

Majamaloss
0

En till….

Majamaloss
0

en med Nanny Chastin….

Juliette-
0

Gud vilka fina och läckra teckningar.. mums förstår ni inte behöver några julklappar.. ni kan ju ändå inte få nått bättre.. Mys åt mig också ;)

Majamaloss
0

Åhh, de är underbara, jag har svårt att få nåt gjort, hänger över bolådan och bara myser….

fjellans
0

Å, så söta dom e Maja,// Rita

manlyckans
0

Ååh grattis Maja till de ljuvliga små barnen! Jag vill oxå ha såna fina julklappar ju…Flört 

Ann /S*Månlyckans.

BlueBlond
0

Grattis till bebisarn. Gillade teckningen på den prickiga Glad

LottaC
0

Grattis Maja till dina ljuvliga småttingar

Runsviks
0

Grattis till de små. Vilken härlig julklapp ni har fått.

Kronängens
0

Grattis!

Eydimork
0

Ååååh, fröken prick, ge mig ge mig ge mig Kyss

EddaM
0

Grattis Grattis, vilka underbara dalmatiner=)) Förstår att ni inte behöver några klappar=) Jätte fina=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Majamaloss
0

Tack för fina grattis! Ska försöka uppdatera med lite nya bilder då och då, när jag kan slita mej från att bara glo. // Maja

Majamaloss
0

Blev en dublett här, fixade så ni inte tycker jag tjatar….Generad

Majamaloss
0

Allt lugnt med oss men jag undrar…nu är det första gången jag har kull med en kastrat i huset. Chastin som hon heter är dessutom självklar nanny och en duktig sådan. Hon är även väldigt duktig på att kasta i sej all den goda mat som serveras Capella-mamman Fundersam
Nån som har nåt tips? Annars får hon snart byta namn till Tjock-Chastin…..Skrattande  // Maja

Vrethagens
0

Stort grattis till de små, vilka härliga färgteckningar. Ni kommer få en helmysig jul med massa mysiga stunder vid bolådan!!            Må gott! /Åsa

Runsviks
0

#15 Jag om någon förstår ditt problem… Vår Lemi blev (det här har ni hört förrut) kastrat i februari i år. Gick upp från ca 6 kg till nu 8,5 kg. Under den tiden har vi haft två kullar. Nu sista kullen stängde jag ibland bort henne under natten annars så vet jag inte hur det hade slutat.

Nu vet jag inte hur mycket din kastrat väger… men tänker du bara ha den här kullen och så kanske det går ett år till nästa kull så tror jag att det ordnar sig att honan efter att kattungarna har flyttat kommer att gå ned i vikt igen.

Jag ger Lemi Hill's r/d som jag har köpt hos veterinären. Katterna tycker om fodret, även de som inte ska äta bantningsfodret. Så då blir problemet åt andra hållet. Nu har det gått ett par månader Lemi har inte gått ned i vikt men hon känns fastare i hullet har börjat leka och värkar mycket gladare. Så nu inser jag att vi kanske aldrig får ner vikten på henne men hoppas kunna hålla henne vid 8,5 kg så nu blandar jag upp bantningsfodret med vanligt foder  … bara för att jag tycker att hon ska få något gott och inte bara äta "sågspån".
Lycka till med damen…
//Kristin

Majamaloss
0

Tack för respons! Usch, jag har inte vägt damen…återkommer med en vikt på henne under helgen men jag känner att hon helt klart gått upp. Jo, efter denna kull kommer det att dröja före nästa, absolut minst ett år. Hoppas det blir lite ordning under tiden då. Jag ska anamma rådet om att stänga ut henne under nätterna, då kan hon åtminstone inte ha fest under den tiden av dygnet. // Maja

Sisikarlstad
0

Grattis till dina sööööta babisar!!Skrattande

Runsviks
0

#18 Du kanske inte kan stänga henne ute från resten av familjen i hela 12 veckor, du får testa dig fram, se hur hon reagerar. Inte lättSkrikandes när ens katt står och tigger mat.

BEATA
0

Vilken underbar Julklapp…..den bästa man kan få..Vilka härliga       " Mönster "  prickar och allt. Lycka till   /  BeritSkrattandeGlad

Ericats
0

Grattis till den underbara F kullen… kram på dig !!

Och god jul önskar vi er alla // Ericat´s

Tassemarkens
0

Maja …
JätteGRATTIS till den toppenfina mönsterkullen
Randigt … prickit … rutigt …

Ps Hur man får nannyn ner i vikt:
Spara den vildaste i kullen. Vår ena nanny har gått ner 1,5 kg på 2 år tack vare det. Idag väger de både 6 kg … fast det räcker väl bara till nästa kull kommer Generad

Majamaloss
0

Jaaa! Spara den vildaste….heheheee! Tack snälla för goda råd och grattis, jag ska absolut vara mycket försiktig och läsa av kära Chastins rektioner så att det inte blir tok åt något annat håll. Det är inte meningen att hon ska bli ledsen, heller. Nu är det snart lördag, jag hoppas på bra dagsljus och ork m.m. Då ska jag ta nya foton så gått det går! // Maja

elfames
0

Grattis till den fina Fyrklövern Maja!!

Restless
0

Grattis till småttingarna! Charmig färgfördelning hos de små :)

Majamaloss
0

Tack till fler grattis! Skulle försöka fota idag…eller hur!! Då var det dags att ladda batteriet istället. Suck! Det får bli imorgon och då hoppas jag på lite samarbete av de små Flört  // Maja

Syllan
0

Nej, jag förstår att julen är räddad nu:) Grattis till en fin kull. /Sylvia

Tinis
0

Grattis! En bättre julklapp får man leta efter!Glad

Majamaloss
0

#28, #29; Tack till grattis! Med lite tur har jag fixat lite med bilderna jag faktiskt lyckades ta igår, då återkommer jag och publicerar här om inte sonen snott datorn! // Maja

Majamaloss
0

Nu har jag äntligen lyckats uppdatera, här är några bilder tagna för nån dag sen….! // Maja

Majamaloss
0

en till…

Majamaloss
0

en till…

Majamaloss
0

och det sista, vill ni se mer/fler är ni välkomna till hemsidan:

www.jamaloss.se

Mulan
0

#34 Vilken härlig bild! Så fina alla fyra, men #31 är ju klar favvis i mönstret. Cooooolt!

Lycka till med bebisarna!

mvh Malin

Juliette-
0

Gud vad fina dom är.. man bara längtar så mycket mera efter "mina" när man ser alla fina små här inne.. jätte mysiga bilder och jag håller med #31 är ruskigt söt

Zarkeshas
0

Underbara bebisar! :) Och jag som egentligen inte är så mkt för höggradigt vitt börjar nog ändra inställning lite.. ;) Blåvita tjejen är ljuvlig. Kyss

Majamaloss
0

#31 är en svart vit van-tecknad hane ( n 01 ). Han ska få heta Fabulous Faridoon, vad tycker ni, passar det honom?
Han är redan en väldigt social herre…..

de övriga namnen, inte bestämt till 100% men det lutar i vart fall åt följande:

svartvita honan ( n 02 )        : Fancy the Leokid

blåvita honan ( a 01 )           : Flower Power Felina

blåvita hanen ( a 03 23/24 )  : Furface Fenton

// Maja

Blankan
0

Hej Maja!

Ååååh, vilka gosiga bebisar! Båda honorna är mina favoriter, helt klart!

Tänk att man längtar efter bebisar igen, trots en lång historia. haha

Majamaloss
0

Tre veckor gick blixtsnabbt! Svartvita hanen har fått ett mer passande namn, närmare bestämt Fulltimeplaying Foppa. De är underbara allihop, här kommer lite nytagna bilder, vassegooo, lite ögongodis:

Först ut på plan; Fulltimeplaying Foppa, har inga problem med tekningar för pucken har han alltid med sej Skrattande

Majamaloss
0

här kommer Furface Fenton Kyss

Majamaloss
0

Flower Power Felina Oskyldig

Majamaloss
0

och sist men inte minst… Räcka ut tungan, Fancy the Leokid

majema
0

Åh vad söta. Foppa - mmm..mumsfilibabbaKyss Häftiga namn förresten.

/Marie

manlyckans
0

Ååååhh men åååååhh jag kommer och pussar på dom snart!!!Kyss

Anne-Li
0

Oj oj oj, så otroligt söta. Man blir ju alldeles sjuk när man ser dom små, skulle kunna ha hur många som helst. Kanske tur att man inte har större hus än vad man har……Skrattande Lycka till med de små!

EddaM
0

Neej de skulle jag ju inte tittat på. *värker i vill ha tarmen* *ta mig i kragen* Jag har en kull på G här hemma tyvärr. Men oj vad fina de är=) Stora vitfläckar Räcka ut tungan

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z