Första löp, vilken ålder?
När löper era katter första gången?
Vår lilla burmatös är 6 månader gammal och (i mina ögon) fortfarande jätte liten och hon har precis löpt. Iofs bara några få dagar men ack så högljudd en sån liten katt kan vara. I vanliga fall säger hon ifrån när hundarna leker allt för hårdhänt med henne men icke när hon löpte då fick de behandla henne hur de ville. Jag fick gå emellan flera ggr för jag var rädd att de skulle göra illa henne.
När ska/kan man börja ge dem p-piller? Mår de bättre om de får p-piller och slipper löpen eller är det bara bättre för oss människor som lever med dem och slipper höra deras läten?

Hej
Min katt Pennywise kom i löpen när hon var 10månader. Hon hade uppehåll på max 4 dagar, så började hon om igen. Eftersom min tanke är att hon ska fortsätta gå på utställningar och så småningom när hon är gammal nog få sin första kull. Men om hon är i löp hela tiden så går hon ner sig så mycket i kondition då hon inte har tid att äta lika mycket när det verkar så härligt att åla sig fram istället. Så jag har började ge henne p piller, hon fick först löpa ordentligt några gånger. Det rekomenderas att katten ska iaf få sin första löp innan hon ska få p piller.
Det är ju inte bra för katten om hon får vara i löp hela tiden, enligt mig iaf! Så med p piller blir hon mycket lugnare och min katt började äta som vanligt igen :)
Lycka till med din "opera" katt
"Lycka till med din "opera" katt" Tack 
Detta läste jag inte förrän jag lovat dottern en burma.
Saxat från Ylva Stockelbergs hemsida. "Tyvärr löper burmahonorna ofta, gärna, tidigt och högljutt." 
Nåja hon är så härlig så detta är ngt vi får ta med ro tills hon vuxit sig stor nog för att få p-piller. Men hennes mor löpte tydligen igenom p-piller också, hm.

ja, det är inte alltid p piller hjälper!! Min Penny löpte iallafall de 2 första veckorna! Men jag tänkte att det tar väl ett tag innan det verkar, nu är hon iaf sig själv igen *skönt*
Hörde att man kan ge katten p pillret lite oftare än en gång i veckan ifall det inte verkar med ett piller. Men jag håller mig iaf till ett, vill inte ge för mycket.
Ja, tiden går ju rätt snabbt ibland så rätt vad det är så är hon stor =)
God jul :)

Min huskatt började löpa vid 9 månader och hon löpte varannan vecka så piller fick hon en stund innan jag kastrerade henne. Det var verkligen inte bra att låta henne löpa för hon var liten och mager och magrare blev hon utav att löpa. Första gången min skogis tjej löpte vet jag inte då jag köpte henne som lite äldre men uppfödaren sade att hon hade löpt en gång innan jag fick hem henne (tillsammans med två systrar) Hon löpte en gång innan jag satte henne på piller för hon är högljud vanligtvis och blev fruktansvärd när hon löpte. Dessutom var det bara för några månader och nu är hon dräktig=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z