Silver som försvinner
Jag har en fråga angående silver. Min Amadeus var en klar rödsilver katt som kattunge men det försvann mer och mer ju äldre han blev. Nu kan jag se samma tendens på hans dotter Sunshine. Är det vanligt att det bara försvinner?

Nu är jag inte haj på silver alls… men ändras det inte iochmed de tappar päls? eller är jag helt ute och cyklar för det kan inte försvinna helt?
Man ändras ju liksom hårfärg när man blir äldre, jag var tokblond när jag var yngre nu är jag mer rödblond

Nej det är det som är så konstigt båda var klara silver som unga men det är som de mörknar i botten när de blir äldre. Jag vet också att det inte kan försvinna helt men jag antar att de blir väldigt dåliga silver när de blir äldre. Och de förändras inte när de tappar päls eller när det växer ut mera utan de mörknar bara i botten ju äldre de blir.

Jag är intresserad av att se hur det blir med Ifrit i min första kull, var helt klart silver som kattunge men när han ställdes vid ca 8 mån blev han flyttad till gr 6 (rödspotted-bicolour). Dock anser jag att silvret är kvar, bara inte ovanpå ryggen längre. :/ Men får se vad som händer när han är vuxen.