Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 617 ggr
Ansapansa
0

när är Skogisar färdiga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vid vilken ålder ungefär är som "klara"?  fysiskt?  och pälsemässigt?

har en kastat kille på snart 3 år

Är det någon som känner till S*Mannagryns uppfödning i Uppsala?

fjellans
0

Mina katter slutar visst aldrig växa, uppfödningen låter bekant, // Rita

Seerath
0

Hemsidan, eller tänkte du om man känner dom personligen?

Vanligtvis säger man att dom växer till dom är runt 3 år.

Sisikarlstad
0

#0 Din katt ser jättefin ut!!!

Åh på S*Mannagryn´s finns en halvsyster till min S*Benedicat Gustav samma mamma S*Fjellan´s WellGunde.

fjellans
0

Ha, det var det jag misstänkte att de var någon släkting från mig inblandad
// Rita

Sisikarlstad
0

JA!! Åh fin va hon oxå!Kyss

fjellans
0

Mamma till #0 katt ja, men #0 äger en hane ju,,,

Sisikarlstad
0

Ja men jag menade att de hade en halvsyster till Gustav på S*Mannagryn som är efter din hona. Men hanen #0 har vet jag ej va det är för ngn??

BEATA
0

Vilken fin katt..det måsta vara min  Benedicat Amber QUEEN som är mamma till din katt…jag tror inte dom har någon annan skogis.Jag tror också det var deras ända kull på skogkatter.

Sisikarlstad
0

Åh då är ju Gustav morbror till den hihihi va gulligt!

Tinis
0

Hos min syster bor S*Mannagryns Vilmer. Han är efter Benedicat's Amber Queen & Juvelens Diamant. Det finns en bild på Vilmer i galleriet på min hemsida. /Tina

Mulan
0

Hej!

Mina har växt olika, men 3-4 år brukar man väl säga att skogisar utvecklas fram till.. Min ena hona fick inte riktig päls o krage förrän hon var 3 år men hon har kanonkvalitet.. De andra har haft päls med kragar mycket tidigare o har varierad kvalisort.

Mvh Malin

Restless
0

En del kan vara ännu senare, enligt erfarenhet… Min gamla silverpadda tog rejält med tid att bygga kropp och päls. Kanske fem år? Kroppslängden var dock klar vid kanske 2.5 år. Vet iaf att hon växte efter två års ålder eftersom hennes svans gick från lagom till *hrm* kortare ;)

Mulan
0

#12 Fniss.. svansen kanske krympte i tvätten.. fniss…

Restless
0

#13 *hihi* Eller också var det kattungarna som gnagde av den eftersom jag upptäckte det när kattungarna skulle flytta… Tvätt förresten… hon var katten som alltid luktade nytvättad och såg nybadad ut! Tror inte jag någonsin badade henne ;)

Ansapansa
0

Tinis:    min kisse är Mannagryns Viking, oj vad lika dom är!!!

Tinis
0

#15 Visst är brorsorna lika! Glad

Ansapansa
0

jag frågade min sambo om han kände igen Vilmer!?

det klart sa han det är ju Vicke!(vi kallar Viking för det)Skrattande

Ixatrixa
0

Jag tror väl på att de aldrig sluta utvecklas men kanske är i sina absoluta glansdagar efter 4 år;)

Min kastrat hane Ragna-Rök är nu vid 6 år riktigt färdig tycker jag…..men det tog tid;)

Restless
0

Ja, nog utvecklas de hela livet! Träffade idag vår första honkatt (som bor hos svärmor eftersom hon blev deprimerad när vi fick vårt första barn - och nej, hon blev inte bortglömd) och OJ vilken bred bröstkorg och härlig kropp hon hade fått! Hon blir 11 år i mars… Min vackra 'Snuffa' :)

vilmer
0

Hej! Hos oss bor S*Mannagryns Vilmer, snart 3 år, och brorsa till er Viking. Vilmer är en kelig kille som just nu älskar att plocka svampar och mossa ur mattes adventsljusstake och sprida detta runt i lägenheten, gärna under soffan. Vilmer och Viking ska ha en bror till, samt  en syster (Vildvittra). Vi vet inte var de finns.

Hälsningar Ulla i Uppsala