Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 2080 ggr
ariel
0

Goop?

Hejsan!

Jag undrar hur många det är här som använder Goop till sina katters fetsvans.Jag funderar på att testa detta på ett par av mina katter då inget annat verkar hjälpa….Någon som har erfarenhet av detta?

MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

SillyZones
0

Jag använder goop till fetsvansen och tycker att det är kanonbra! Masserar in goop och låter det verka i någon minut, sköljer sen ur och schamponerar som vanligt.

Kram/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Margona
0

Jag använder också Goop på Amadeus och tycker det är kanonbra även jag. Inget annat av allt jag provat fungerar för att få bort det ordentligt.

Bladdermaja
0

Jag tycker att Goopen är bra men jag kan inte använda den så ofta. Max 2 ggr per år annars tycker jag att den torkar ut hudenGråter

Hyrrokkin
0

Nu har vi inget jätteproblem med fetsvansar, men har använt den och tycker att den funkar. Oftast klarar vi oss utan.

EvaHelen
0

Hej Marina!

Jag använder endast Goopfetsvans och vid behov.

Här kommer mina tips på hur jag gör för att få bort fetsvans och det är mina erfarenheter av Goop.Jag köper den hos Birgitta som säljer Anjuprodukterna, följer instruktionerna väl dvs låter inte Goop sitta längre än 5 minuter, schamponerar med Degreese avfettnings schampo ett par gånger och sköljer länge.

Sedan tar jag Eva Porats Summerwind (1 kork + 10-20 korkar vatten) schamponerar ett par gånger, beroende hur ofta jag ställer så går det olika mkt schampo. Jag sköljer väldigt väldigt länge och avslutar med Summerwind balsam vid behov (utspädd 1 kork + 40 korkar vatten).

Jag är supernoga med föningen, den är för mig A och O, annars kan jag lika gärna skippa badet. Sedan undviker jag ta på svansen, för att unvika produktion av fetsvans, mina fertila  hanar har väldigt lätt att få fetsvans.

Kram och vi ses i Linköping.Glad

MikaelaPetersson
0

Jag använder det!:) Helt suveränt.

ariel
0

#1 Tack Jessica för ditt svar.Kram KramGlad

#2 Tack Margona verkar ju så här också ,att inget annat biter.Flört

#3 Okej men som jag har fattat det så ska man vara sparsam med användandet av goop,men vid nödfall som typ en utställning som min ena katt ska på så vill man ju göra allt för att få bort fetsvansen,utan att skada naturligtvisFlört

#4 Tack för ditt svar

#5 Tack Eva-Helen för ett utförligt svar,kanske ringer dig när det är dax för badningen,erfaren frisör som du ärFlörtJapp Kram vi ses i Linköping

#6 Tack för ditt svar också,då vet jag att det finns fler som använder medlet&hur man ska göra…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Aldoran
0

Vad innehåller Goop?