Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 1019 ggr
parlan
0

Dag 64 idag??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och jag velar fortfarande fram och tillbaka om hon verkligen är dräktig..

Hon har totalt gått upp ca 1 kilo som hon har fördelat jämt på kroppen har en pyttemage som man känner men den är dock liten,

Har just nu 38, 0 i temp.

Springer runt och Jamar högt och rullar sig, trodde först att hon löpte men det finns inget intresse från hanarna i familjen och det är inte hennes vanliga bettende när hon löper då hon bara kuttrar nu ylar hon, hon slickar sig i rumpan men dock ser jag inget kladd, väldigt orolig och bytar plats ofta kommer liksom inte till ro äter inte ens sin favismat.

Tycker att jag känner aninges sprall i magen men jag blir lite fundersam då hon har lurats förr.Ringde min veterinär idag men tyvärr har hon ingen praktik idag Onsdag.

Såå vad tror ni luras hon mig igen eller

Tuttarna är stora röda och svullna och har blivit det dom sista dagarna.

//Maria

Mylingens
0

Ja du… det verkar ju som om hon ändå är dräktig din hona. Det får bli en överraskning om där kommer något eller inte.

Men jag är så lätt att lura…min hona går tom för andra gången på rad (tror jag). Jag har sett alla tecknen hos min hona hela tiden men hon växer inte om magen. Hon ska ha i vecka 2 och det borde synas på hennes mage om där är något och jag kan inte se något, inga sparkar heller. Men hon bäddar och hennes tuttar har varit rosa och svullna hela tiden. Hon har oxå gott upp i vikt, men det är ju kanske inte så konstigt eftersom hon har ätit RC Babycat hela tiden.

Livsnjutarnas
0

Hej!

Jag tror mycket väl att det kan komma en ellet två bebisar snart.

#1 När ska man kunna se på magen då att dom är dräktiga? För om din hona ska ha i vecka 2 då borde hon ha3-4 veckor kvar? Kan man se så tidigt?

Karolina!

Uffe
0

Kan du inte få henne att ligga i ditt knä så att du kan hålla handen över magen på henne, då bruka man kunna känna fosterörelser

parlan
0

Usch jaaa trodde jag kunde haft min veterinär till att känna på henne ,för jag ska ju jobba och det känns inte alls kul att inte veta…

Trotts att Amanda är hemma efter 14..

parlan
0

#3 jag känner något som jag tror är fosterrörelser, men jag har ju bara Thelmas mage att jämföra med och det går ju inte att jämföra. Thelma hade ju 8 st och hela katten hoppade ju, detta som jag känner nu är små killande rörelse..

Mylingens
0

#2 Jag har räknat nu lite mer ordentligt och hon har knappt 3 veckor kvar innan hon ska föda. Vid denna tiden brukar man kunna börja se det röra sej oxå och de brukar defenitivt ha mage oxå. Men visst…det kan ju va så att där gömmer sej en ensam stackare, men ska jag va ärlig så tror jag inte det. Har försökt att känna försiktigt på hennes mage men kan inte känna något som skulle kunna va en unge. Nu är ju Ronja inte den allra smalaste honan precis, så den kan kanske va svår att upptäcka.

När vår Moa fick sin kull så fick hon bara 2 kattungar och hon var ändå tjock så det syntes 2 vekor innan. Så jag tror faktiskt att Ronja går tom även denna gången.

Hoppas att det ordnar sej för dej Maria! Lycka till! //Kaisa

parlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Kaisa!!

Här har ni en nytagen bild på tjejen!

//Maria

Majamaloss
0

Hoppas allt löser sej och att det snart finns ulliga ungar hos er.
En sak som slår mej är att det förekommer att de beter sej så här när de har endometrios/pyometra* också.

*Pyometra = livmoderinflammation, förekommer som stängd och öppen
Endometrios = förstadium till pyometra

// Maja

Frej
0

Tror hon snart ska föda, i morgon kanske, jag tycker det verkar som om hon har öppningsvärkar.  Då uppför en del sig så, rullar sig och en del skriker, springer efter en och kommer inte till ro.  Jag tror inte att hon lurar dig.

parlan
0

Är hemma igen hon är fortfarande väldigt rastlös och byter ofta plats, ylar och vill inte äta, hon har en temp på 37,9 vilket väl är låg temp eller?

Annars upplever vi henne pigg!

Kommer det inga barn i morgon så ska vi knalla bort till veterinnären så vi kan utesluta livmoderinfl ialf

Nu ska jag lägga mig i soffan och studera henne hela natten…

/Maria

EddaM
0

Lycka till o jag hoppas att det kommer små snart=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Frej
0

När tempen börjat gå ner så dröjer det ett dygn kanske, på hundar i alla fall ska tempen ner till runt 36 , sen vänder den men då är det födsel inom ett dygn. Tror inte du behöver oroa dig. Frågan är om hon varit nere på lägsta temp och börjat vända, i så fall kanske i natt, men jag tror på i morgon.

parlan
0

Ska tempen ner till 36 grader även på katt??

//Maria

Syllan
0

Det är bara att hoppas att det är ett litet troll i magen och inte livmodersinflammation. Men det borde synts på magen om hon var dräktig. Men eftersom hon inte gått upp mer i vikt så vet man aldrig. Kanske där är EN unge iaf:) /Sylvia

Frej
0

Vet faktiskt inte säkert jag brukar aldrig tempa, men kanske det är så. På hund är det alltid så, skulle tro att det är något liknande, de har ju ungefär lika normaltemp, något lägre på hund kanske. Men på mig låter det som öppningvärkar, min Beauty var exakt likadan.  Är det första gången för henne?

parlan
0

Jaa hon har en markant mage som hon har fått sista veckan i princip och tuttarna har aldrig varit så röda och stora som dom blivit bara på någon dag… Dom är i klass med Thelmas tuttarFlört

//Maria

parlan
0

Jaa det är första gången… Hon har gått tom innan samt fått ett missfall

/Maria

mariamia
0

Håller tummarna för Darling & dig!

/Mia

parlan
0

Tack Mia annars lär hon bli en glad kastrat efter vi har varit i norge i sommar..

/Maria

Frej
0

Hon kommer igång, det är jobbigast första gången, när de inte vet vad som är på väg att hända, de är lite rädda också.

Frej
0

Vill veta !!! Hur går det?

parlan
0

jaaa hon går runt här och är lite orolig tempen har gått upp till 38,9 och vi väntar fortfarande, i morgon har vi fått tid hos veterinären…

//Maria

Sagolika
0

Håller tummarna att allt går bra. Kollar igen här när jag kommer tillbaka, för nu får jag vara utan dator i flera dagar! Men fira jul på landet är förstås mysigt.

Hoppas det blivit några bebbar tills jag är tillbaka.

God Jul!