Hur lång tid?
Hur lång tid har det tagit för era honor mellan att vattnet har gått och att värkarna startat?

På mina honor har inte vattnet gått förrän de föder så det är väldigt olika mellan honorna.

jag har en bekant som ska få bebisar och har väntat 2 timmar nu sedan vattnet gått….honan flåsar men är inga värkar ännu…mina honor har alltid vattnet gått först o sedan efter ett tag satt igång värkarna så därför jag frågar er alla om era erfarenheter.

Hon borde ringa en veterinär, det kan var en unge som ligger fel eller nått, det borde inte ta så lång tid,// Rita

När våran Lina fick sin kull den 30/11 så skrämde hon mig lite..först så stack en "fostersäck" ut ett par centimeter o sen gick vattnet efter nån timme..men sen hände inget mer på 3-4 timmar..så jag ringde till Ultuna på morronkvisten runt 03:00 o rådfrågade dom o dom sa att jag skulle höra av mig igen om inget hände inom dom närmaste 5 timmarna..inget hände på ytterligare 2 timmar o sen somnade jag av ett tag mellan 05:30 o 07:00..vaknade då av att det var nåt som pep..kikade in i kattungelådan o där var 2 kattungar avnavlade o torra..o sen föddes femte o sista kattungen 12:15..så ibland så tar det ett tag..orolig blir man iaf men skönt att allt löste sig : )..värkarna började runt 20:00 på kvällen den 29/11 o sen var jag där o passade hela natten o höll mig vaken NÄSTAN hela tiden så man var bra seg på morronen kan man säja..fick ta semester den 30/11 för att sova..: )..
//Stefan

Det tog tre timmar sedan satte det igång..och nu är det fullt ös….tack för er hjälp…alltid bra att kunna fråga ifall att något händer…
Vad bra, var tänkt att säga : att så länge hon inte fått några krystvärkar så är det ingen fara.

Hoppas det gått bra! Hur många blev det & vilken sort?

*nyfiken*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#5 Hallå några babisar?

ja det blev 4 st :) Skogkatter.
Åhhhh GRATTIS till de små :)

Grattis grattis, så bra att de kom tillslut då=)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Grattis till dom små skogtrollen! /Sylvia

Grattis till småtrollen Linda och ha en mysig jul tillsammans med dem.
God Jul önskar runsvikarna

ohhh grattis inte illa med en sådan julklapp
//Maria

Nu är det ju så att det inte var mina bebisar. Skrev och frågade för en bekant. Läs inlägg #2. Men tack för grattiserna ändå ;) Jag skickar dem vidare :) GOD JUL PÅ ER ALLA!

Mina egna föddes 14/12 ;)