Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 2439 ggr
kerstin2181
0

Pawpeds, HCM/GSD

Är det någon som varit med om att dom glömt helt att lägga in HCM resultat på Pawpeds? ska man bara avvakta, eller vem ska man kontakta? Satin gjorde sitt HCM test 080903, och det finns inte där? Hur gör man med GSD testerna? för att få dom inlagda?

Någon som vet?Skrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Draken_old
0

Det är oftats kardiologen som glömt att skicka vidare HCM testet.
Dock tror jag mig veta att det inte skett någon HCM uppdatering på PaePeds sedan 30 november.
Alla har vell haft mycket att göra under december så ha lite tålamod.

kerstin2181
0

#1 ska försökaFlört jag har ju papper på hennes HCM resultatSkrattande

Draken_old
0

Hmm nu såg jag att Satin ligger med i excel filen.
Kollar vidare.

Draken_old
0

PM:ar dig

kerstin2181
0

#4 pm tebaxSkrattande

Gyldenloeve
0

Nu er det så mig der opdaterer HCM resultaterne på pawpeds, for NFO, og der er opdateret omkring 1. Januar.

Det man skal gøre hvis ens kat's hcm resultat IKKE er kommet på pawpeds, efter der er gået 60 dage (tællende fra den første dato i måneden efter ens kat er testet, f. eks. er katten testet d. 25.03.08, så kommer resultatet først ud på pawpeds omkring d. 01.06.08), er at man skal kontakte Anne Jensen og spørge ind til om hun HAR modtaget resultatet for ens kat fra dyrlægen. Ofte er det der er problemet, men det kan også være, at resultatet er sendt fra dyrlægen, men ikke er kommet frem til Anne. Enkelte gange er en kat blev registreret med forkert race, enten fordi der er skrevet forkert race på hcm-formen eller fordi den ved en fejl er blevet tastet ind som en anden race. Og enkelte gange er den ved en fejl ikke sendt til mig og så bliver den jo ikke tastet ind:-) Du kan se Annes email-adresse her:

http://www.pawpeds.com/healthprogrammes/hcmcontacts.html

Hvordan du skal gøre omkring GSD IV kan du læse her:

http://www.pawpeds.com/healthprogrammes/gsdivcontacts.html

Mvh Carli

kerstin2181
0

#6 Ang HCM så fick jag hjälp av Kattis, så jag har mailat denna, ska genast läsa ang GSDSkrattande tack snälla för tipset

kerstin2181
0

Snyft, klarar inte Engelskan därGråter

Jag är inte dum i hövvetSkrattande men jag fick inte så stora chanser att plugga i min barndom, den var ju j…..

kerstin2181
0

Vilka underbara människor som sköter PawpedsSkrattande

Nu ligger Satin HCM resultat ute, och GSD resultatet på vägSkrattande

Stort tack till dessa underbara människor, och till er här som svarar på frågor, dumma som braFlört

blondifire
0

jag saknar Leos HCM test på pawpeds oxå..Obestämd

S*Winsnes Wilda

Sagolika
0

Jag saknar Tiffys HCM-test på Pawpeds. De andra kom in utan problem, men inte hennes. Får väl också ta och nysta i det.

kerstin2181
0

Nu finns både HCM resultatet och GSD resultatet utlagda på båda mina katter på PawpedsSkrattande snabba bud

Hälsoprogram: Hypertrophic Cardiomyopathy

Utfärdat av

Lennart Nilsfors

Datum

2008-09-03

Resultat

negative

Hälsoprogram: GSD IV

Utfärdat av

Laboklin

Datum

2009-01-12

Resultat

homozygous normal

Anmärkning

Result sent in by owner, not by laboratory/veterinarian

Gyldenloeve
0

#10 & 11: Hvis resultatet manger på pawpeds, EFTER at det burde ligger derude (husk reglen om 60 dage efter d. 1. i den følgende måned:-) så er den eneste rigtige vej at gå, at maile til Anne Jensen, på den mail-adresse der står på kontaktsiden under helseprogammet, da det jo ikke er sikkert, at dem der har med pawpeds at gøre lige læser med her eller på andre forum for den sags skyld.

#12: I Satins tilfælde ved jeg ikke hvad der er sket, da jeg har fulgt den normale procedure for hvad jeg skal gøre når jeg indtaster og har derfor sendt en mail til Ulrika og Peter (Ulrikas mand som står bag pawpeds programmering) for at høre dem om hvorfor et resultat som jeg VED at jeg har indtastet er "forsvundet". Der har været en del opdateringer af databaserne både i december og januar og måske er fejlen opstået der. Nu er Satins resulta i hvert fald tastet ind - igen - og så regner jeg med, at tingene er som de skal være fremover.

Mvh Carli

Sagolika
0

Är det fortfarande Anne Jensen man ska kontakta om detta?

Sagolika
0

putt

LittleL
0

Jag är också nyfiken?? Testade fyra katter i april och resultaten har fortfarande inte kommit ut?? Var också hos torkel Falk i Helsingborg. Mailat till Yvonne på PawPeds och hon sa att jag skulle avvakta lite till. Har även mailat Anna-Maria nere i Helsingborg men inte fått något svar än. Någon som vet hur länge man ska behöva vänta?? Har ju trots allt gått 4 månader nu!!

/Sylvia

Sagolika
0

Mitt var för två år sen  och det har fortfarande inte kommit in Rynkar på näsan

Rundogo
0

Jag har hört ett antal som testat och där testresultaten inte kommit in till PawPeds. De har själva fått skicka in sina resultat, jag vet tyvärr inte vart man skickar.

Sissi
0

Mina resultat har kommit in men det tog ett par månader. Dessutom står det att det är inskickat av ägaren (mig) fast det är veterinären som skickat in det. Underligt!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Draken_old
0

Ni som har test resultat som är över 3 månader gammla kan kontakta mig. Ni ska inte behöva skika in dom själva. De ligger ofta kvar hos veterinären.
Men för att allt ska fungera så behöver vi (Skogkattslingans avelråd) och PawPeds veta vilka veterinärer som inte skickar in eller som är väldigt sena med att skicka in.
#19 Sissi hör av dig till mig så kan jag kolla upp det.
/Kattis

Sissi
0

#20 Okidoki!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***