Döm av min förvåning!
När jag glatt satte mig för att läsa skogkattslingan idag! Upptäckte att det stod en helsida om Norsk Skogkatt ifokus….
Det var knappast positiva ord som man kunde läsa. Tydligen så har vår förra Sajtvärd tagit information och bilder från Skogkattslingans hemsida utan att be om lov… Mycket förvånande! Detta var mycket tråkig läsning! Skogkattslingan har tydligen också kontaktat den förre sajtvärden om detta men tyvärr blev jag inte informerad överhuvudtaget om läget när jag tog över som Sajtvärd.
Tydligen har även deras skrivrättigheter här på forumet tagits bort när de skrivit svar på inlägg här på forumet. Det tycker jag personligen är mycket illa. (fick nu efteråt reda på att skogkattslingan listat sig här under ett icke godkänt namn och då gjorde förra sajtvärden rätt som tog bort skrivrättigheterna)
Jag vill med detta inlägg förtydliga att det är inte jag som gjort detta och jag ska genast ta kontakt med Skogkattslingans styrelse för att försöka reparera skadan.
För självklart vill väl alla att vi ska verka för skogkattens bästa och då är det viktigt att ha bra realationer till alla klubbar!
Jag kommer nu att gå igenom allt material på sajten och plocka bort det som tillhör Skogkattslingan.
/Camilla, sajtvärd

Tråkiga nyheter, Camilla! Hoppas det kan reda ut sig!
//Malin
Vill bara meddela att den artikeln som beskriver Norsk Skogkatt iFokus och mitt agerande inte stämmer. Jag har för tredje gången sänt mail till Skogkattslingans styrelse idag men de två tidigare har de struntat i att beakta. För bilderna har jag fått tillstånd av Johanna Grebner & Ewa Winqvist så där är allt klart. Angående texter från skogkattslingan ville jag som medlem göra reklam för föreningen genom att publicera här och länka tillbaks till Skogkattslingans sida. Det handlade i alla fal utom ett om aktuella aktiviteter och inbjudningar. Detta godtogs dock inte. Någon styrelsemedlem i Skogkattslingan registrerade sig som användare här men som "Skogkattslingans styrelse" alltså en organisation. En organisation kan inte vara registrerad användare utan det måste finnas en fysisk person bakom användarkontot, vilket inte framgick. Så efter PM så togs skrivrättigheterna bort. Detta är förklarat för Skogkattslingan men det har man inte tagit i beaktande. Jag har inte blivit kontaktad av Skogkattslingan sedan i augusti och hade ingen kännedom om att de skulle publicera något i Skogisen. Ocj som sagt har jag vid två tidigare tillfällen i augusti och i september mailat dem utan någon som helst respons. I dessa mail förklarade jag mig och bad om ursäkt men det hjälpte tydligen inte. Dessutom var det Merlyn som sänt in en artikel om Norsk Skogkatt iFokus och inte jag. Det var alltså Merlyn som förvägrades publicering av denna artikel vad jag kan förstå.
Jag funderar på att gå vidare med detta i och med att de publicerat en artikel som genom sin utformning röjer min identitet utan att mitt namn nämns, utan att ha kontaktat mig först. Först skall jag dock ta kontakt med Wiveca Fransson som sitter i Skogkattslingans styrelse och som jag känner genom IDP då hon även är ordförande i SNRF.
#0 Tack Camilla för att du frågade mig innan du drog dina slutsatser och fortsatte nedskrivningen av min person här där alla vet vem jag är. Kallas inte även detta personligt påhopp?
//Rolf

#2 Inte tycker jag detta var ett påhopp utan en ren information.
/Camilla
#3 Jo när du skriver ner de åtgärder jag gjorde som värd utan att veta fakta kan det räknas som påhopp. Varför du inte blev informerad var att jag inte hört av Skogkattslingan sedan i augusti trots att jag sänt dem två mail och denna artikeln kom som en överraskning även för mig.
//Rolf
Du har min forståelse Camilla!!!
Du tok over siden og skal ha all ære for det. Du kan ikke lastes av hva som tidligere har skjedd.
Håper ikke du lar deg skremme vekk som sajtvärd

Allt står ju redan i Skogkattslingans tidning. Jag ser det som ungefär "samma" information med riktat till oss här på forumet. Jag ser heller inget påhopp.
Sen om det som skogkattslingan har skrivit inte stämmer så får vi väl hoppas att allt reder ut sig. Det finns ju alltid två sidor..
Håller med #5!
/Marie

#5 Tack. Självklart skrämmer inte detta bort mig, snarare tvärtom. Anser att allt bara kan bli bättre med hjälp av alla medlemmar och bra Medarbetare.
/Camilla

mantratskatter: Jag tycker inte att artikeln i Skogkattslingan innehåller några påhopp eller personangrepp. Den redogör bara för vad som hänt i form av att material som tillhör Skogkattslingan blivit publicerat på Norsk Skogkatt iFocus. Jag kan ej se att de begått något som helst brott genom att publicera artikeln i medlemstidningen. Eftersom det är en tidning/tidsskrift med ansvarig utgivare så gäller den under tryckfrihetsförordningen och skulle ha kunnat publicera ditt namn och bild utan att meddela dig innan utan att för den delen begå något brott. Sedan att de kanske skulle ha pratat med dig personligen innan artikeln publicerades är lite olyckligt.
Men faktum kvarstår att det är du som publicerat upphovsrättsskyddat material utan tillstånd och det är brottsligt.
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus
Skogisen går bara ut till medlemmar medan detta forum kan läsas av alla, vem som helst. Det är skilnaden.
Camilla kan inte lastas för vad jag har gjort eller inte gjort och det har jag heller aldrig påstått. Men det är fel att hänga ut mig på ett forum oavsett om jag varit Sajtvärd innan eller ej och oavsett vad som jag är skyldig eller oskyldig till. Jag tror ingen av er andra skulle acceptera att bli uthängd på ett forum oavsett vad saken skulle gälla, eller tror jag fel? Jag är inte ens längre medlem på detta forum men ändå så skrivs det om mig för vem som helst att ta del av, är detta rätt?
//Rolf

Camilla förtydligar väl bara att det inte är hon som omskrivs i Skogkattslingans medlemstidning utan att det är den gamla sajtvärden. Tycker jag inte är det minsta konstigt eftersom hon tagit över värdskapet efter det inträffade.
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

#10 Helt rätt, eftersom det inte stod några namn i Skogkattslingan ville jag bara tala om för mina medlemmar att artikeln inte gällde mig och hur kan jag tala om det utan att nämna den förra sajtvärden? Som jag heller inte nämde namnet på.
Jag skrev ju också att jag tyckte det var förvånade att det skulle vara så och jag anser inte mitt inlägg som negativt… Bara informativt. Värderingen ligger nog i betraktarens ögon.
/Camilla