Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 625 ggr
mina
0

Handpenning för en kattunge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tar ni för handpenning för en kattunge? Har nu 5st kattungar som är snart 6 veckor.Så det börjar bli dags att annonsera om dom här är en bild på dom.

RolfH
0

Vid ett pris på 5000 kr så tar jag 1000 i handpeng.

//RolfH

fjellans
0

Jag tar ingen handpenning// Rita

mina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer  en bild till det är på en svartsmoke hona och 2 hanar en som är blåsmoke o vit + en som är blåsilvertigre dom är till salu.

Gyldenloeve
0

Jeg tager ikke noget depositum som det hedder her i DK:-)

Mvh Carli

av Edelmann(N)
0

Jeg tar depositum som det heter på Norsk Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

BlueBlond
0

Hejsan!

Jag tar 15% av köpesumman i handpenning.

Den kattungen som är blåsilvertigre ser inte ut att vara silver, bara ett litet påpekande.

MVH

Anneli

Mylingens
0

Jag tar 1500 kr i handpenning.

erspers
0

vi tar 1000:- också i handpenning/bokningsavgift

Juliette-
0

Jag kommer ta 750-1000kr troligen 750 som är 15%

lwordish
0

Vi tar också 1000 kr vilket verkar vara det vanligaste. Till er som inte tar någon handpenning/deposit…Händer det att folk är jätteintresserade, bokar katt och sen att köpte inte går igenom?

fjellans
0

#10.
Har inte hänt att någon bara har hoppat av.

Uffe
0

En handpenning är ju en försäkran som oftast säljaren vill ha vid ett ev återbud för att kunna täcka kostnader i samband med det.

Tänk bara på så att ni handskas rätt med köp och tingning av katt.

Uffe

skogsdimmans
0

Vi tar 1000:-

En sak att tänka på är att använder man SVERAKs Tingningsblankett så får du behålla 15% av köpsumman. fast det är kanske så om man läser köplagen…(?)

Uffe
0

#13 Akta dig väldigt noga för att säga så,Skrattande det bror helt och hållet på hur tingningen gått till.

Har tingningen skett utan att köparen fysiskt tagit i katten är det distansköplagen som gäller

BEATA
0

Jag tar handpenning 1000:--1500:- beror på hur dom har det ekonomiskt. …varför jag gör det? Jag blev lurad att hålla en kattunge som hon sen inte ville ha …fick sen reda på att hon hade bokat kattunge på flera ställen.Ledsen  Jag har ju läst här på forumet att vi inte får behålla handpenningen om dom ångrar sig. Men någon slags trygghet måste vi ju ändå ha..så lätt är det ju faktiskt inte att sälja katter. Och om köpare vet att dom har rätt att få tillbaka handpenningen..så kan dom ju faktiskt göra som ovan beskrivits….det vore inte roligt..Fundersam

skogsdimmans
0

Men om köparen skriver på pappert så har h*n ju tagit i katten… iaf här hos oss =) och då gäller de 15% på SVERAKs blankett.

Hur gör ni annars när ni tar tingningsavgirt och ska skriva tingningsavtalet, håller ni på att klyddar med den svenska postgången istället och skickar fram och tillbaka?

Frej
0

Tar ingen handpenning, om intressenten ångrar sig och inte vill ha katten, då tycker jag att det är ok. då kanske inte katten skulle fått det rätta hemmet där ändå.  Om de känner sig det minsta osäkra, då är det bättre att de får lov att ångra sig, utan penningkrångel.