Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 315 ggr
Mylingens
0

Stora kattungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite nyfiken! Jag hade en kull för ca 1 år sen där honan födde 3 stora killar. Jag trodde knappt vad vågen visade och var tvungen att väga om dom. Choron var störst och vägde 158g, sen kom Chanté på156g och Chezz vägde 151g! Jag har aldrig haft några kattungar som vägt så mycket och är lite nyfiken på vad era största kattungar har vägt när de föddes. För att göra en liten motsats till de vikterna så vägde min ena hona, S*Silverbells Lilla My, bara 56g när hon föddes! //Kaisa

Frostvikarna
0

Oj vilka imponerande vikter! Och vad fin han ser ut på bilden…Ursöt!

Mylingens
0

Här är en bild på killarna när de var 11 veckor…

Burken
0

Ja EP S*Häxans Mister Magic "Burken" vägde oxå sina modiga 158 gr. vid födslen och de två övriga 138 o 131! Tyvärr har ju denna vikt hängt med Burnen upp i vuxen ålder oxå, han väger väl idag något gram för mycket  hihihi!

Restless
0

Rekordvikten här är 160g (Snowcrash) och bröderna 2x140g, 1x145g. Jag kommer ihåg att jag ifrågasatte min våg tills jag hittade en nyinköpt parmesanostbit i kylskåpet med vikten i samma storleksklass angiven på utsidan ;) Blev de några bjässar? Nja, tyvärr så förlorade ägarna honom på tok för tidigt pga ngt slags urinstopp :( En av bröderna väger iaf 7kg som fertil avelshane.

Tita
0

Ojojoj vilka bjässar ni fått, min största jag fått vägde 149 gr och det tyckte jag var stort =)

Zarkeshas
0

De största jag har haft är D-kullen. 3 pojkar på 150g vardera. Två av pojkarna väger idag 7 kg och då är en av dem fertil avelshane.

Majamaloss
0

Jösses! Så mycket har vi inte varit uppe i här, det högsta är 137 g - det minsta är 71 g. Ni som haft väldigt höga resp. låga födslovikter, märker ni nån skillnad mellan dessa individer som vuxna, gällande storlek och vikt? Mina ovanstående utstickare blev ungefär lika stora som vuxna men det är bara två individer, inte mycket att utvärdera. // Maja

Burken
0

Ja jag kan bara säga att "Burken" har en IMPONERANDE benstomme, en sådan vi alla önskar oss på våra Skogisar!

Mylingens
0

Våra tre killar blev inget överdrivet stora killar, men så är det precis ett år fyllda bara. Chanté väger drygt 5 kg och det är väl ok för hans ålder. Chezz är idag kastrat och jag vet faktiskt inte vad han väger just nu. Choron ställdes ut i Höör och han var nog i Chantés storlek skulle jag tro.

Lilla My som vägde 56g när hon föddes är fortfarande en liten tjej, väger ca 3,2 kg. Här en bild på henne som nyfödd, hon fick plats i handflatan. //Kaisa

Burken
0

Kanske ska förtydliga mig lite, Burken är en ganska stor men framförallt grov katt. Väger ca: 8 kilo och jag får väl erkänna, något överviktig!

av Edelmann(N)
0

wow….det var stort.

men jag känner en uppfödare här i norje som fick en på

( håll er fast)

HELA 316 gram Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Mulan
0

#11 Menar du allvar???? Förvånad Jesus Christ…

Min hane Bruce är rätt stor o kraftig redan, snart 1 år och med rejäl benstomme, han vägde 129 g vid födseln. Men hans lille brorsa Nemo vägde bara 82g vid födseln och hann gott o väl ikapp sin bror i storlek innan han tyvärr tragiskt nog dog förra veckan.. Gråter I jämförelse så var de som natt o dag första veckorna, men Nemo knappade in rejält på Bruce och jag tror att de hade hamnat i samma storlek som fullvuxna.

Vår senaste kull vägde mellan 138g, 136g, 123g och 105g, och det är tyngsta kullen hittills..

mvh Malin

mariamia
0

Mina kullar var ganska ojämna. I första som innehöll hela 7 st var viktspannet på 77-94 gr, födda på 63 dygnet.

Andra kullen på 4 kattungar vägde 117gr-133gr. Olika mammor samma pappa…

Idag är A kullen stora & fina och B kullen likaså… på g iof, de är ju inte året ännu…

/Mia

Mylingens
0

#11 316g?… Woow! Det verkar nästan overkligt! Vet du hur det gick för den stackars mamman? Det kan inte ha varit lätt för henne att föda en unge på 316g…

Vår hona Ronja hade inga som helst problem med födseln av sina 3 bamsepågar, det gick som en dans. Annars är man ju rädd för att det kan bli för jobbigt för dom. //Kaisa

Frostvikarna
0

#11 Ja, det verkar helt otroligt!!!!!Stackars mamma som skulle få ut den. Tänk om min tjej har en unge som väger så mycket i den stora magen???

lwordish
0

360 gram! Det var det värsta. Gisses, vårat rekord är väl 135g eller nåt sånt.