Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1409 ggr
blondifire
0

Ärligt talat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som alla vet har jag skogisar ett högst medvetet val. älskar rasen och att ställa ut, lära mig så mycket som möjligt m.m

men utesluter det i realiteten kärleken och omtanken om andra, stackars katter som inte haft samma tur som våra? Får många höjda ögonbryn och skeptiska kommentarer om att jag är akuthem och idag fått hem 3 kattungar + en ca 6månaders.. Varför tror ni det är så? jag tycker inte det ena utesluter det andra. Det är ju inte så att dom går ihop med mina katter.. jag bor i en stor lägenhet med en stor och fin inglasad och inredd balkong där hittekatterna huserar. ett grovkök som "sluss" så ingen råkar slinka in eller ut + noggrann hygien när man varit hos dom och tvärtom.. så.. åsikter, funderingar,spekulationer… ut med dom..Glad och nej..det är inte enbart bland "kattfolk" mest bland vänner och bekanta jag möter detta oförstående..Obestämd

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Ingen??

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

Alltså jag tycker det är all heder åt dig och andra som är akuthem åt katter som just blivit infångade eller bara behöver ett nytt hem. När jag frågade på katter.ifokus så visste jag inte att de hade en egen del i lägenheten och tyckte det verkade lite konstigt att få hem dessa katter sånära inpå din egen kull som kommer snart (hoppas jag så du slipper vänta längre Glad)

blondifire
0

Glad alltså,du frågade iaf,det uppskattas!  det var inte dig jag syftade på heller. i mitt läge som jag har med kull på väg förstår jag din tankegång. jag ville gärna veta hur uppfödare tänker. Skulle aldrig utsätta mina katter för smitta och/eller fara på nåt sätt. Det var ett krav när jag ställde upp. till vintern går det inte då det blir för kallt där ute men nu är det idealiskt.

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

Tycker det är konstigt om du har fått höjda ögonbryn iallafall Obestämd Det kniper riktigt i hjärtat när man ser dom, skulle vilja, men har en kattdam här hemma som inte riktigt skulle acceptera det (ägd av katt? oja…)
Vissa kankse tycker att det är för många katter på en gång eller nått. I don't know…

blondifire
0

nej man vet inte hur folk tänker.. skulle ju aldrig kunna ha så många jämt men för ett tag med avgränsningar som jag som tur är har möjlighet till och arbetslös så funkar det. känner att jag vill dra mitt strå till stacken s.a.s. man kan göra det på många olika sätt. detta är vårt just nu,en annan sak är när man är på utställning t ex och lägger alla matprover som man inte vill ha till ett katthem.. alla bäckar små.. bonus är att barnen lär sig massorSkrattande.

S*Winsnes Wilda

LaSadie
0

Jag har som regel att inte tänka för mycket på vad andra tycker o tänker. Att de ojar sig över vad jag gör så är det deras "huvudvärk" Glad

Om man kan lägga matproven till katthem skulle jag göra det nästa gång om det finns dvs.

EvaHelen
0

En heder till dig Camilla som tar hand om hemslösa kattungar. Min mor är engagerad i ett katthem i jämtland och hennes insats är att städa och mata inne hos katterna på katthemmet. Idag finns det tyvärr alldeles för många hemlösa katter och all hjälp som kan ges till dessa underbara katter är väl helt underbart, att det finns människor som ställer upp det tycker jag är väldigt fint gjort.

Jag tror mycket väl att du tar god hand om alla dina egna katter också. För min egen del så skulle jag aldrig orka bry mig om andra människor "pratar", för jag själv skulle aldrig orka lägga ner så mycket energi på hur andra har det, så länge man sköter om sina djur med omsorg så är det upp till var och en, anser jag.

Kram Eva-Helen

blondifire
0

Tack! Glad. hur tänker ni andra? klart man är sig själv närmast men måste det utesluta annat? att höja katters status tror jag vi alla tjänar på.. om folk ser att vi med raskatter bryr oss.. tror faktiskt det gör skillnad. en sak som är lätt är denna sidan:

Free kibble

om man svarar på en fråga(spelar ingen roll om du har rätt elr fel) så doneras mat till hemlösingar. bra va!Skrattande

S*Winsnes Wilda

KiroLina
0

Tycker du verkar göra en välgärning.Har du dem frånskilda från varandra och ingen brist i hygien så ser åtminstone inte jag nåt hinder för ditt arbete/Lycka till/Susann

Labolina_73
0

All heder som sagt,,, jag önskar att jag bodde så att jag oxå kunde göra som du, men i nuläget går det inte. :-(

Men jag håller med dej om att man får höjda ögonbryn när dom fattar vad ens katter och katters väl och ve betyder för mej, För för dom som höjer brynen är katter, "bara" katter.. vilken får mej att bli helt galen,, hur fasen kan man säga utrycka och tyck som så.. DET är för mej mera anmärkningsbart..

Så verkligen,,, ALL heder till dej och ER alla som har möjlighet att hjälpa alla dessa katter där vars ägare skiter i det.

KRAM

WesthKiowas
0

Hejsan!

Verkligen all heder åt dig! Jag kan ärligt säga att jag själv helst inte skulle våga ta emot nya katter så tätt inpå kullens födelse (Har gjort det en gång och det gick bra).  Mestadels för risken att stressa den blivande mamma, för hur det än är så vet och känner hon att det är nya katter i närheten. Det kan om man har otur ställa till mycket trassel, problem att släppa ner mjölken mm.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Vildfagre
0

Självklart hjälper man till om det går och du har ju både plats i ditt hjärta och i lägenheten. Det mesta går bara man vill och jag har gjort samma sak. Kram Laila.

blondifire
0

tack alla.. jag är inte ute efter klapp på ryggen men det värmer.. mer som #10 säger.. en katt är "bara" en kattObestämd. fick en fråga om personen ifråga kunde få en av dom o kanske tidigare än 12 vFörvånad. resonemanget var att "det är ju inte dina och jag är kattvan!"!!! blev helt mållös..

S*Winsnes Wilda

WesthKiowas
0

Ha ha, vilken rolig skylt! Den tror jag att jag måste skriva ut.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

blondifire
0

Skrattande visst är den.samlar såna..

S*Winsnes Wilda

ariel
0

Även jag tycker att du gör ett superjobb.

Kram på digGlad

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

[Tigers-pride]
0

Tycker jag med! Det går aldrig att göra alla nöjda.. Man får följa sitt hjärta! Jätte rolig skylt! Skrattande Har du fler??

blondifire
0

denna gillar jag!!

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

öppnar en tråd med roliga kattbilder som alla kan dela istSkrattande..

S*Winsnes Wilda