Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1372 ggr
Sissi
0

Min fina Tryffel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få visa upp några bilder jag tagit på min vackra Tryffel. Han är "ute-katt" och en otroligt svårfotad kille men idag när solen stod högt på himlen och med matte som var ute och busade med honom kunde han inte motstå att stanna hemma lite längre än vanligt.

Hans fullständiga namn är PR S*Svampan's Tryffel och han är min allra första skogis, mattes pojke. Han är ett enda muskelknippe, inte en gnutta fett på honom trots att han är 4 år och kastrat. Så ute livet gör honom verkligen gott. Bara jag som grämer mig över att jag inte kan ställa ut honom. Visst skulle jag väl kunna göra det, men det känns liksom inte rätt mot honom då han verkligen vanstrivs med att behöva vara inne och ännu mindre uppskattar han att bli kammad och badad. Nä det är inget liv för en "riktig" katt.

Så jag får nöja mig med att visa upp honom här, det är ju inget han lider av precis.

Först en bild från idag då han klättrar i en björk, man riktigt ser hur lycklig han är.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

En till i det vackra höstvädret, kolla in den blå himlen.

OBS! Det blir bättre bildkvalité om ni klickar på den bifogade bildfilen så att den öppnas i ett nytt fönster.

Sissi
0

En till…

Sissi
0

Åsså några inomhus bilder…

Sissi
0

När han inte äter så är det oftast så här man ser honom de stunder han är inne…utslagen.

Lägg märke till de grå tassarna, min lilla skitgris!

Margona
0

Han är så fin Tryffel och vilka ögon han har, fina bilder också.

missilina
0

Mumms vilken fin kille du har sissi //Eva

Sissi
0

Tack, ja visst är han fin!
Han väger inte mer än 5,5 kg men han är så otroligt fin i kroppen helt stenhård muskelmassa, fint huvud och en fantastisk pälskvalité med super fint spotted mönster. Kunde haft lite större öron och lite längre svans kanske.

Han är dessutom en underbart trevlig kille, han är den som oftast kommer och trampar en på bröstet då man ligger i sängen och spinner som ett lejon.

Margona
0

De får ju så snygga muskler av att få gå ute, Smeagol väger ungefär detsamma och även han har en underbart snygg kropp med bara muskler och inget fett.

skogisen
0

Ja han är verkligen fin-som Petter brukar säga-han ser ut som en riktig Skogis.Kyss

På bild nr #1 trodde jag först att det var Jappisen *s*

puss på nosen på honom <3

maximus
0

Hejsan Sissi

vilka härliga bilder du tagit på tryffel

/Annette

Sissi
0

#9 Ja de är ganska lika han och Jappingen även om jag personligen tycker att Japp är mer lik sin mor eller som Lena Söderstedt sa en gång då hon var här; "Här kommer killen som är lik sina föräldrar".

En bild på hans son Japp för att visa likheten.

Sissi
0

En till på Tryffel från idag.
Han är extra nöjd då han ligger på grannens baksida där de andra katterna inte når fram med sina linor.

Christina-S
0

Tryffel är jättefin - Japp också. Båda påminner lite om vår första skogis Fia.

Kramar

ariel
0

Han är jättefin&ser ut att trivas med livetFlört

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sissi
0

Tryffel tackar och bugar för alla komplimanger och visar upp sin bästa sida för er alla…

svampis
0

Hallå Sissi!

Ja visst är han vacker vår allra första avkomma i katteriet S*Svampan´s jag är verkligen en stolt uppfödare till honom. Du har tagit jätte fina bilder på honom syns att han trivs Kyss den lilla Oskyldig, han har ju varit min favis hela tiden. Jag är glad för han skull att han får vara ute katt syns att han trivs med det.KyssKyssKyssFlört sänder det detta till honom vet att du skickar vidare.

Kramisar i massor Ann-Britt och Murklan hälsar oxså

Sissi
0

#16 Tack Ann-Britt, du om någon vet hur mycket jag tycker om honom. Min fina goa kille!!!

Igår kväll låg han på mig i soffan medans jag tittade på Idol…myyyysigt…och han fick mycket gos och många pussar från dig!

Kram på dig

Sissi

Sissi
0

Har lyckats fånga min "stor-bubbe" på bild igen, lyckligt ovetande om att han snart ska få åka på utställning. Har anmält honom till Skogkattmästerskapet i januari.

(Stor-bubbe är ett av hans smeknamn) Glad

Sissi
0

En till…

Sissi
0

Sista för idag…blöt och söt!!! Skrattande

Juliette-
0

Han är så fin Tryffel.. hans syster dotter är ju dock tvärt om och tycker det är underbart att få visas upp på utställning. Jätte fina bilder du fått till på honom.. Han är verkligen fin.

Å hans son är ju så söt Skrattande

Sissi
0

#21 Tack, vad gullig du är!
Det är inte det att han inte gillar att visa upp sig det är mest att han måste badas, klippa klorna och att han inte får gå ut på ett par dagar som är problemet. Han är nämligen van att få som han vill…dvs att få gå ut när och hur mycket som han vill.

Margona
0

Han är så fin Tryffel och det ska bli så roligt att se honom på utställningenSkrattande

Kram

Juliette-
0

#22 Ja Kantarellen är ju innekatt så då är det lite lättare men en jävla rymling om hon får chansen Skrattande

Sissi
0

#24 Ha Ha, det ligger nog i släkten!

ingela-anthon
0

# 20

"Jag vet nog vad Matte har för planer" tycks han tänka. Flört

Vilken härlig kattKyss

Dom blir ju så vackra av att få vara ute i friska luften och röra sig fritt.

Sissi
0

Har tagit två riktigt fina bilder på min älskade Tryffel. Fasiken vad fin han är trots att han har hela pälsen full av frön och med en massa hack i pälsen efter att jag klippt bort tovor på honom.

Mattes älskling…och Kungen på Granitvägen i Tyresö.

Sissi
0

Den andra bilden….Just love this cat!!! Kyss

Kattilaforsens
0

#27 Puss på dig Granitkungen.Kyss Du måste nog ha de grönaste ögonen i hela Tyresö.

Sissi
0

#29 Ja, han har verkligen fina gröna ögon min bubbe! Cool

Kvarnstugans
0

#28 Så vacker,så vacker!KyssKyss

svarttraskets
0

"Sudden", S*Svartträsket's Haunter, (& naturligtvis hans burköppnare) skickar måååååååånga nospussar till vackraste sonen!KyssKyss

svampis
0

#32 Ja det gör även hans uppfödare och hans mamma samt syster…ja och  resten av släkten Flört Han är så himla fin I love him KyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyss