Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 692 ggr
Mylingens
0

Snart är det dax...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var ganska ny som medlem här på forumet så fick min ena hona en kull på 4 kattungar, som idag är 10 veckor gamla. Jag skrev inlägg om det och jag frågade oxå om vad ni trodde om kullen, om de var silver eller inte, det var så svårt att se. Nu är det ingen tvekan längre, de visade sej att vara silver allihopa!

Idag blev den sista lilla killen bokad och den 27/12 börjar de flytta hemifrån. Alla köparna är underbara människor och mina småttingar kommer att få det jättebra, det känns i hjärtat. Det kommer att va extra svårt att lämna dom ifrån sej denna gången för den här kullen är där något speciellt med, de har verkligen fångat mitt hjärta. Nu är de handmatade då mamma Erin inte hade mjölk så det riäckte till alla så man har fått ett helt annat personligt band till småttingarna.

Detta är det jobbigaste med att vara uppfödare, när det är dags att lämna iväg småttingarna till sina nya hem. Jisses…vad jag kommer att sakna dom! Gråter //Kaisa

majema
0

Åh vilken fin bild på sötnosarna. Tänk att få alla att sitta still så vackert.Glad
/Marie

Runsviks
0

Grattis till fyra snygga kattungar  som du kan vara mycket stolt över… det där med att skiljas från sina små troll, blir inte lättare med antal kullar eller år. I går hälsade jag på hos ena hanen vi sålde i oktober… å vad han hade växt… men han var fortfarande min lilla älskling.

Lycka till med dina silvertroll.
//Kristin

Syllan
0

Hahaha, säger som ovan, Hur bar du dig åt för att få dom att sitta still så? Hade du en sill framför kameran:) Men det förvånar mig inte att dom fått nya hem, ser helt underbara ut. /Sylvia

EddaM
0

Ja det är fyra jätte sötingar du har där. Min första skogkatts kull kommer i Januari och jag vet att det blir svårt att sälja dem. Får trösta mig med att min mamma skall ha en hona om det blir det. Och den kan jag ju gosa med när jag är där.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mylingens
0

TACK allihopa! I mammas ögon är ens egna det sötaste och goaste som finns! Lyckades få en bra närbild på Barney, en riktig goding som somnade i famnen på en 9-årig flicka som var och hälsade på idag. Hon har aldrig varit här förut och han är inte van vid barn så det var verkligen en härlig syn!

Zarkeshas
0

Härlig bild på härliga silverbebisar! :) Förstår att det börjar kännas lite jobbigt att flytten närmar sig snart… Kommer ngn synas på utställning framöver tror du?

Här är det dag 60 idag och jag hoppas att det ska bli iaf ngn liten silverbebis efter Ginny. Visserligen ska inget stanna här hemma denna gången, men ändå.. ;) Silver är ju så vackert!

/Carro

Mylingens
0

#6 Tack! Denna gången är alla bebisarna sålda som sällkapskatter men där någon av köparna har funderingar på att ställa ut. Flinta har vi anmält till Borås så honom kommer vi att låna med oss den helgen för han har verkligen allt på "rätt plats" för tillfället och honom tror jag mycket på. Lilla Wilma kommer nog oxå att synas om vi har tur för de var nyfikna på det här med utställningar och därför bla ville de ha en raskatt.

Oh så spännande att du snart ska få smått! Lycka till med dom och lägg in en tråd när de har kommit till världen! Väntar nyfiket! //Kaisa

Mylingens
0

#1 #3 Det där med kullbilder är verkligen svårt emellanåt. Jag hade sån tur denna gången att tre av dom redan satt samlade på klösställningen. Så jag plockade snabbt upp den 4:de kattungen och hämtade kameran. De var så snälla och satt stilla länge vilket de verkligen aldrig gör när jag vill ta kullbild. Så det var ren tur denna gången…Skrattande //Kaisa

BEATA
0

Vilka underbara kattungar..jag har aldrig lyckats med att ta kort på alla..det är alltid någon som skuttar iväg..måste kanske börja öva. Jag har ju nyligen haft kattungar som har flyttat och har stannat lite längre..man blir så fäst vid dom det blir så tomt Ledsen/ Berit

mariamia
0

Jaa Kaisa, nu är det inte långt kvar tills de flyttar de små liven… Hoppas Fred får ett fint hem nu… De andra förstås också men Fred är ju min favvo!

/Mia

Mylingens
0

Tack! Även Fred Flinta är såld nu och även han kommer till en underbar familj i Malmö, så han flyttar inte så långt. Så den 27/12 flyttar alla fyra kattungarna och det kommer att bli jättetomt, suck. Jag kommer verkligen att sakna dom…

Nu dröjer det innan här kommer nya kattungar, det har visat sej att Ronja har gått tom för andra gången på rad. Inga nya parningar är inplanerade förrän närmre sommaren. //Kaisa

Livsnjutarnas
0

Hihi Kaisa…din översta bild är jättefin. Ser lite ut som…"finn ett fel". Bra att du fått sålt alla till bra hem, måste kännas bra.

Hälsningar Karolina!