Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 321 ggr
Syllan
0

Måste bara visa...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa min underbara tjej! S*Långängens Märtha-Louise. Hon är bara 7 månader och väger drygt 4 kg, och har en helt otrolig päls. Hon är bara såå läcker!! Fast det förstås jag är ju lite partisk:) /Sylvia

Athlas
0

Ja Sylvia där har du allt en vacker "liten" tjej. color

WesthKiowas
0

Ja, hon är verkligen jätte fin!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Frostvikarna
0

Vilken härlig tjej! och vilka fina tofsar…Kyss

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jätte fin tjej=) Jag har en kille på sex månader och han väger snart 5kg, men han har bara fått päls på svansen ännu. =( Men den kommer väl när den kommer.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mylingens
0

Hon är jättetjusig! Men så har oxå Lotta väldigt vackra katter…//Kaisa

Sisikarlstad
0

Vilken tjusig tjej!! Så Sööööt o fina toffsar på öronen!!

#4 Åh han börjar bli en stor kille nu!!Kyss

Syllan
0

Detta är intressant, tycker jag… Skrev detta inlägg lite på prov. Inlägget är läst 125 gånger men det är bara 6 stycken som valt att kommentera.

Har full förståelse för att alla inte gillar likadana katter och att smaken är som baken, men detta är ett exempel på att det råder lite "Klubben för inbördes beundran" på forumet. Vissa kan lägga in en bild och nästan alla går i taket av beundran, medans en annan kan lägga in en bild på sin katt, och det är nästan ingen som kommenterar.

Men jag bryr mig inte speciellt just denna gången eftersom jag bara älskar utseendet på Märtha. Och jag vet att jag inte är ensam om att gilla henne. (Och att hon följer rasstandarden för skogkatten på ett ypperligt sätt).

Med detta vill jag inte starta en debatt och inte stöta mig med någon, utan bara ge er en tankeställare. Själv tål jag en hel del men det finns andra som inte är lika tjockhudade. /Sylvia

majema
0

Hon är jättefin Syllan, härliga tofsar! Skrattande
Sen kan jag inte låta bli att svara  Generad Tex så har jag inte så gott om tid alltid och då är man snabbt inne och läser en tråd men orkar/hinner inte svara. Vissa gånger man loggar in är det massor med trådar. Då känner jag att det där med "visa upp" trådar inte känns lika viktigt för mig att svara på. Lite många vissa dagar…. Men det är absolut inte för att vara "elak" eller så…..jag vill inte känna  mig tvungen att svara., och om jag inte svarar vill jag inte känna mig dum…..
Men det är min lilla fundering hur jag känner det.Skrattande
/Marie

manlyckans
0

Håller med dig Syllan om att Märtha är jättevacker!Kyss 

Tyvärr håller jag oxå med dig om resten du skriver i inlägg #7. Jag tyckte från början att denna sidan var en trevlig mötesplats för oss som tycker om katter i allmänhet och skogisen i synnerhet. Dessvärre känner jag inte längre så. Jag kommer gärna in och läser en stund varje dag men jag väljer oftast att inte kommentera inläggen eller starta en ny tråd. För jag tillhör ju inte heller "Klubben för inbördes beundran" så vad är det för mening? ALLA här tycker väl såklart att just deras kattungar eller katter är finast på jorden, så varför kan man inte få lite respons när man vill "skryta" lite om dom? Mycket, mycket tråkigt tycker jag att denna fina skogissajten är på väg ner i sandlådan med allt tjafs som blir i så gott som varenda tråd på sistone…

Mvh Ann /S*Månlyckans.

Mylingens
0

#7 Förstår dej fullständigt, har själv märkt av det här väldigt tydligt. Vet inte vad det beror på eller om det bara är tillfälligheter. Men ibland har jag undrat faktiskt…

Men jag tillhör själv dom som inte alltid är på humör för att skriva en massa, känner bara för att kolla läget lite emellanåt så det kan ju va likadant för alla andra här. Ibland känner man för att skriva och kommentera, ibland inte. //Kaisa

EddaM
0

Jag skriver i alla "visa upp trådar" tror jag ialf=) Varför? Det är ju så sööta och fina katter som visas upp=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

parlan
0

haha jaaa har ju inte skrivit här fast du vet ju redan att jag tycker hon är grym din MärthaKyss

//Maria

BlueBlond
0

varför hade du inte henne med i Kungälv ?

Runsviks
0

Du har en mycket fin tjej och jag är svag för Långängens katter så lycka till med Märtha. 

Sedan måste skriva en rad om hur jag känner inför att kommentera… Jag är inne på iFokus flera gånger per dag och då mest på Norsk Skogkatt eller Foto. Nu en period har jag inte orkat eller varit på humör för att skriva… jag bara läser och går vidare. Men så igår och idag så har det vänt jag orkar skriva och det känns bra att vara här igen. Kan det inte vara lite så, att det väder vi har nu påverkar oss alla. VI LÄNGTAR EFTER EN VIT JUL… men vad har vi regen och åter regn. Idag såg jag en granne kratta gräsmattan 13 december i mellannorrland… De lovar snö till veckan, hoppas… hoppas för barnens skull.

Hälsningar Kristin

WesthKiowas
0

Vet att det inte skulle startas någon debatt om detta, men…Alltså jag måste gå in och svara på det där med inbördes beundran. Tror precis som flera andra har skrivit här uppe att det beror helt på dagsform, tid och lust om man orkar skriva.

När man skriver ett inlägg så finns ju risken att man inte får något svar alls. Jag själv har lagt ut en annons om en hund på forumet hundar och inte fått något svar. Men inte har jag blivit besviken för det. Är det samma problem där med inbördes beundran eller är det något som vi har hakat upp oss på här bara? Kanske också något att fundera på.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Livsnjutarnas
0

Hon är jättefin och söta tofsar har hon med :)

BEATA
0

Kom precis inoch såg din jättefina lilla Märtha-Louise…hon ser väldigt kraftig ut..kan nog bli riktigt stor!!!!!!!!    FörvånadGlad/ Berit

elfames
0

Såg den här tråden precis NU..
Å kan bara hålla med Märtha-Louise är
en TOPP-pingla..

Men varför så många har läst tråden utan att skriva här, ja det kan jag inte alls svara på…
Kanske att inte alla har sett den??

Men VACKER är hon din prinsessa Glad
Tror att brorsan Mikkel-Mons fortfarande är till salu???

Restless
0

härlig vikt på en sådan ung tjej! lycka till med din prinsessa :)

Snusan
0

Snygg tös ska kolla in henne noga när vi ses Kyss

Tinis
0

En tjusig tjej! Glad När det gäller våra egna katter så är vi väl alla en aning partiska, hoppas jag! Flört

Mulan
0

Snygg dam! Har varit väldans förtjust i hennes brorsa ett längre tag, Mikkel-Mons, han är ju också en riktig snygging! Kyss

Vad beträffar att man är inne o läser men inte kommenterar så är jag ofta inne på sidor här, men skriver inte så ofta.. Jag tror att jag är mer sugen på att skriva när det är något ämne som berör, inte bara för att tycka att katterna är söta eller vackra, för det tycker jag att de flesta katter är.. Skrattande Sedan finns det säkert MASSOR av skogisfolk som är inne o tjuvkikar men inte ger sig tillkänna, det är väl en av tjusningarna med forum också, att man helt anonymt kan spatsera omkring o läsa o "smyga"..

Vad beträffar "klubben för inbördes beundran" så förstår jag inte riktigt vad du menar? Håller med #15..

mvh Malin

Eydimork
0

Härliga tofsar :-) Det blir nog en stor och fin tös!