Första utställningen
Nu har jag fått bekräftelse på att vi kommer med på Arcticas utställning i Augusti
. Blir dock endast på söndagen tyvärr 
Det är första gången jag ska ställa katt och har inte ens varit på en kattutställning tidigare så det blir spännande (bara hund).
Hon är ganska urfälld för tillfället, men kanske hinner få lite päls tills dess.
Har skaffat allt förutom burskynket (kommer få låna).
Har ni bra tips att ge mig så tar jag gärna emot det
.
Bilden har jag fått låna från Madison's då inte mina blivit så bra

Det kan verka lite kaotiskt i början, har du någon som kan guida dig? Jag kommer nog vara där ifall du behöver stöd.
Tänk på att ta med dig stamtavla med vaccinationer och utställningsbekräftelsen så ska det nog gå bra. :)
Glöm inte att ta med saker till dig också! Såsom mat, stol & något läsbart som du kan fördriva tiden med. Jag önskar er all lycka till! Hon är kanonfin din tjej! Hoppas det går bra.
Mvh Mickis
Mickis ~ www.redtailsartie.tk
#1 Nej tyvärr inte. Uppfödaren kommer nog inte och själv är jag ny inom "kattvärlden". Vet bara vem Conny å Eva är typ
. Vad snällt av dig att stötta mig.
Kommer på mötet den 2/8 så man får träffa lite människor iaf.
Jo dom har jag nog ganska bra koll på 
#2 Oj ja just de hihi, det hade jag helt glömt bort
. Måste nog skirva en utställningslista för henne oxå som jag gjort för hundarna. Sen får jag för att smöt i småland inte glömma kameran.
Tack för dom fina orden om henne!
Hur länge brukar utställningarna vara? Får man gå när man är färdig, alltså om man inte kommer vidare?
Dom börjar med incheckning runt 07.00 ungefär sen håller utställningen på tills runt 7 på kvällen. Man måste tyvärr stanna hela tiden även fasst man inte går vidare.. Om inget annat sägs!
Mickis ~ www.redtailsartie.tk
Aha tack så väldigt mkt! Då vet jag att man ska förbereda sig på väldigt långa dagar då iaf.
Här kommer ett tips på lite matnyttig läsning inför första utställningen:
http://hem.passagen.se/scrollan3/utstallning_for_dummisar.html

Vi kommer också att vara där båda dagarna så vi kan också hjälpa till och berätta hur det går till m.m m.m.
Bara fråga på…inga frågor är dumma frågor. Vi har alla varit nybörjare! 
#7 Tack för länken! Den var väldigt bra och förklarande den sidan
.
#8 Jasså ni kommer oxå dit
. Kommer ni ställa någon?
Ser verkligen fram mot detta, ska bli kul med något nytt 
#9 Varsågod!
Lycka till på utställningen.
#10 Ja nu närmar det sig med stormsteg. Får ju se hur det går (Man ska ju inte tacka när någon önskar lycka till
. Lite skrockfull är jag kanske hihi)

Hej, så roligt ni kommer att få det! Jag är själv en färsking och var inställd på bara en utställning för att få ett omdöme om katten. Nu är man fast i träsket…
Fick mycket hjälp av kattklubben som hade en nybörjarträff och de var jättehjälpsamma på utställningen. Det jag också har upptäckt är att de andra rutinerade utställarna på kattutställningarna är väldigt hjälpsamma och hyggliga när man kommer med "dumma frågor" så var inte rädd att fråga (tack alla ni som hjälper oss färskingar, det är guld värt
). Lycka till!

Hej, jag ska också med min babis på våran första utställning i Borås 6 september 
Uppfödaren ska inte vara med, så jag hoppas att det kommer att finnas snälla människor som gärna vill hjälpa till. Alla skriver här att folk på utställningar brukar vara hjälpsamma, och det är skönt att höra…
Lycka till!

Och för guds skull, i all nervositet, glöm inte katten hemma
min första utställning, var jag så nervös, att jag var nog mer i luften än på golvet, kedjerökte och svettades. Och det var med min huskattshona, som vann då KM klubbmästare, och för mig var det så stort så stort
idag har jag insett, att vinna är inte allt, men otroligt roligt och spännande, och det mest viktigaste, att katten mår bra, och inte är alltför rädd och stressad
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#12 Jo jag är ju rädd för att man kommer fastna i träsket
. Men håller på lite med hundutställning och vet att det är ganska skoj. Det som verkar vara en stor skillnad mellan hund och katt är just det att katt människor verkar vara mer hjälpsamma. Som tur är så har jag fått flera som gärna ställer upp och hjälper, sen så är det våran klubb som anordnar den första utställningen vi ska på, så har hunnit fråga lite på mötet innan.
"14 Haha ja det skulle ju inte vara så bra. Jag sa faktiskt till min granne som ska vara hundvakt då jag far iväg. " Om du vill så öppna gärna altandörren så hundarna kan gå ut om det är fint väder, men sätt för grinden för vardagsrummet så slipper du vara orolig att katten smiter ut" haha
Hon sa till mig "Vad då katten, du ska väl ändå ha med dig henne" Oups så det kan bli ibland
.
Gud så skoj att det gick så bra för henne iaf :)