Vill inte vara med
Jag har en katt som hatar kameran, Angel. Hon är hopplös att fotografera. Dels är hon svart, vilket gör att man MÅSTE ha bra ljus för att hon ska synas. Och som om inte det var nog så hatar hon kameran. Hon ser skitsur ut varje gång:( Och inte går det att använda vippan heller för då förvandlas hon till en tornado. Hon älskar nämligen vippan, och kastar sig handlöst efter den.
Har ni någon katt som är sådan? Eller har ni något tips på hur jag ska göra för att få något bra kort på henne? /Sylvia

Oh, vilken grym look! Har också en svart katt som hatar kameran. Enda gången jag fått något hyfsat kort på henne är ute.
/Camilla
Och inte blir det väl lättare av att hon ligger i en svart soffa 
#3 Nej , men här får man vara glad att man lyckas fånga henne på bild:) Antingen sover hon eller också far hon runt som ett torrt skinn:P Bakgrund är inget man hinner bekymra sig om. /Sylvia
Jag har nog inga bra råd…har själv svart katt och kattungar…svart är absolut den svåraste färgen att bli bra på kort. Men i dagsljus eller ute är nog det bästa..men om dom inte tycker om kameran…det gäller att vara framme innan dom upptäcker kameran..inte lätt ../ Berit Lycka till