Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 2701 ggr
Kattilaforsens
0

Vad väntar ni på? ;)

När man har katter tycker jag att man alltid väntar på något. Väntan kan exempelvis bestå i att den bokade kattungen ska flytta in, att kattungarna ska födas, att hankatten ska bli fertil, att utställningsbekräftelsen ska komma o s v. Min fråga lyder därför:

Vad väntar ni på just nu?Glad

Kattilaforsens
0

I nuläget väntar jag på att min hona ska börja löpa. Det har snart gått fyra månader sedan hon fick sitt sista p-piller men inte löper hon inte. Så länge får jag glädja mig åt att min hankatt igår blev pappa till fyra välskapta kattungar hos en annan uppfödare.

Sissi
0

Vilken rolig tråd Tina, du är så himla fyndig. Flört

Vad väntar jag på???
Hmmm…just nu väntar jag nog mest på att få se hur det går för Saltis och Tutti Frutti på utställningarna de är anmälda till.

Sen väntar jag på att min lilla Pim Pim ska bli stor nog för att få kattungar. Trots att hon bara är en kattunge själv just nu, men tiden går fortare än vad man tror.

Vi får se vem som blir mamma först, Mary eller Pim Pim. Flört

/ Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

MikaelaPetersson
0

Just nu väntar jag på att få ställa Ali till champion. Därefter ska han GSDIV & HCM testas. För att sedan paras. Sen väntar jag också på att jag ska hitta min nästa katt. Men jag har troligtvis hittat den. Nu är det bara att vänta…Rolig tråd förresten! Flört

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis till Commes kattungar Tina!

Själv väntar jag med spänning på helgens utställning i Roskilde, Danmark. Där kan GIP S*Mylingens Winema bli Suprime Premier och IC S*Poimandres Lady Anne Finch Conway bli Grand Internationell Champion!! //Kaisa

Juliette-
0

Hahaha du har rätt man väntar ju hela tiden.. Nu väntar vi på hmmm.. Vi väntar på fräsets utställlning i helgen.. sen väntar vi på MSK för att sedan dra till Norge hihi.. sedan väntar vi på att se om den där mest konstiga parningen jag varit med om är ungar eller om vi får vänta på nytt löp.. sen väntar jag (fast det vill jag ska ta låång tid) på att se vad det blir av mina små bebisar här hemma Skrattande

Mona22
0

vi väntar på rosa tuttar på våran cornish.

sen väntar vi på utställningsbekräftelse för skogisen och orientalen.

Garpe
0

# 4 Lycka till Kaisa och Winema i Danmark! Håller tummarna för er!

Själva väntar vi på en hona som ska komma på besök vid nästa löp, (men som hos flera ser det ut att dröja denna sommar) så att Jaro kan bli kastrat. För efter det väntar jag på att få börja renovera… det tär på tapeterna att ha en fertil hane…

/Ingegerd & Isha  (3 kvar till SP…)

blondifire
0

Vi väntar på vår första kull och att S*Vildfagres Golden Strike ska växa till sig och flytta hitSkrattande.

S*Winsnes Wilda

MissMikkus
0

Vi väntar på att Divas och Xekes bebisar ska komma. Och nu är det bara 3,5 veckors väntan kvar.

Sen väntar vi på SW och lite andra utställningar.

Å så väntar jag på att att det ska bli nästa söndag, då minskar det äntligen på kattpensionat, efter att ha varit fullbelagt i stort sett hela sommaren. Då hoppas jag få lite mera tid för allt annat som ligger efter just nu.

Fonrims
0

Jag väntar på obductionsrapport… inget vidare att vänta på.

CaraMia
0

Vi väntar på att hitta vår drömkatt.

iotdis
0

Jag väntar att mina kort som jag tagit på 3 veckors bäbisarna ska laddas ner i datorn ,det blev lite många så nu har jag en stund att göra Flört./Gunilla

Kattilaforsens
0

#4 Tack Kaisa! Jag håller tummarna för Winema och Leeanne i helgen.

LaSadie
0

Fräsets utställning på lördag!

Wichita
0

Egentligen väntar jag inte alls, för jag vill inte att det ska bli höst och mörker, inte heller jul eller något annat som komma skall. Det är så bra som det är. härlig sol, en nöjd och gosig Celine som faktiskt sakta men säkert utvecklas till en underbarare skogkattös för varje dag som går.

Skulle jag vänta på något så skulle det väl vara att kunna köpa en helvit Skogis som kompis till celine. Men det är nog ingen väntan bara en önskan.

Oj nu kom jag på en sak som jag väntar på, en akutplats på Töreboda djurhem så jag kan fånga två förvildade katter. Det är två hemlösingar som kommer och hälsar på nästan varje dag. En har blivit ganska tam så jag skulle nog kunna ta honom snart. Usch, han har massor av öronskabb så han skulle verkligen behöva vård. Fertila hanar båda tvåFörvånad.

maximus
0

Jag väntar på att få åka och HCM testa mina honor och att allt visar OK och sen kommer jag att vänta på att dom ska löpa och sen efter det att tuttarna ska bli röda och att dom visar att dom är dräktiga och sen väntar jag på att dom ska komma och väntar med spänning på vad det blir för färgen ,kön och sen så väntar jag på MSK utställningen ,SW och sen väntar jag på att få min efterlängtade semester och sen väntar jag på ……….ja det är en evig väntanGlad

EvaHelen
0

Vilken trevlig tråd. Här hemma väntar vi på vår andra kull, dagarna närmar sig med storm stegCool

Mvh,

Eva-Helen

EddaM
0

Väntar inte alls på mycket just nu. Mer än utställningarna nu i höst/vinter. Skall ju ta en kull på min foderhona till vintern med så det är väl det som jag väntar på=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

Och jag väntar på att få börja jobba heltid på mitt nya drömjobb, att Satin kommer hem, rosa tuttar om 21 dagar, och den 27/9 att få ställa Dogge igen, och träffa en otroligt vacker hona. Rimmar kanske lite illa att åka med Dogge på utställning när Satin är gravid(om) men dom kommer inte få träffas på en vecka efter utställningen, och han kommer badas innan jag släpper ihop dom. Jag har hört många som inte vill åka när dom har bebbar, men vet inte hur ni brukar göra, när ni väntar ungar?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sissi
0

#19 Vad är det för ett drömjobb som gör att du vill jobba heltid? Jag skulle ge vad som helst för att slippa jobba heltid, tja…förutom lönen då.

Draken_old
0

Som alla andra så väntar jag på att min hona ska börja löpa.
Jag väntar på att honorna som ska besöka min hane kommer i löp.
Jag väntar på att min hane ska lunga ner sig något. (hanig)
Jag väntar på att min unghane ska bli stor. Och kattungarna han förhoppningsvis kommer att ge.
Jag väntar på GSD IV svar på en av mina honor kommer.
Jag väntar på min semester!!!!

Sissi
0

#21 SkrattandeSkrattandeSkrattande Det kallar jag vänta det!

EddaM
0

Jag har varit på utställning när jag har små nyfödda men då har det alltid varit nån hemma som kan kolla dem.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

AsKetts
0

Här väntar vi också på en massa men framför allt att Duo Glide ska vara dräktig med Sooner, tror mycket på den kombinationen.SkrattandeFlört

Sedan väntar vi på att Sam ska bli vuxen och få vissa vad han kan SkrattandeKyss

Och vi väntar på SW, lååååång väntar efter som det planerats i 1 ½ år.

WesthKiowas
0

Jag väntar på att det ska dyka upp en intressent på Fast Salty Dog som blir godkänd av mina kritiska ögonSkrattande Vill ha kvar honom i Sverige så jag eventuellt kan para med honom i framtiden.

Jag väntar på SW, ska bli sååå kul!

Jag väntar på pälsar som behöver bli utställningsdugliga.

Jag väntar på tid för HCM-test på de katter som jag inte kollat än.

När jag tänker efter så väntar man på mycket, man kanske skulle stanna upp och njuta av nuet i stället.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

MusiCats
0

Jag väntar och längtar till Fräsets utställning i helgen. Har inte ställt katt på ett helt år och nu är det dags för Vidar i klass 12, spännande.

# 19 om man har någon annna som finns hos de nyfödda är det ju helt okey.Glad

/ Kicki

Sissi
0

Jag tror nog Kerstin (#19) menar hur man gör ang smittorisken inte om kattungarna ska vara ensamma eller ej.

Runsviks
0

Vad jag väntar på… Att få åka med #26 Kicki och hennes S*Robäckens Vidar till Uppsala Fräsets utställning. Det ska bli spännande att se hur det går för halvsyskonen S*Runsvik's Quicksilver & Queenie och deras halvlillebror Vidar. Kommer att bli en rolig och trevlig helg.GladGladGladGlad

Kronängens
0

Jag väntar och väntar på att min hona ska börja löpa. Det måste ju vara närmare nu än för två månader sedan i alla fall… om man ska tänka lite positivt. Hon löpte i slutet av april senast.

Sissi
0

Tänk att alla väntar på att honorna ska börja löpa. Själv har jag motsatt problem och väntar på att min hona ska "sluta" löpa varannan vecka.  Hon har perioder då hon löper väldigt ofta för att sedan ta ett "litet" uppehåll. Självklart ger jag henne p-piller, men man märker ändå av att hon är inne i sin löpperiod.

Mylingens
0

Tack Ingegerd och Tina!

Glömde ju skriva att jag även väntar på att det rätta hemmet ska dyka upp för African Daisy som nu hunnit blir 18 veckor. Vi väntar och väntar men ingen hör av sej…. Rynkar på näsan //Kaisa

kikkan58
0

Kul!

Jag väntar på utställningen i Gävle i september. Jag ska ställa Gustav för första gången, han blir tre år i oktober! Gubben får lov att följa med utifall han (Gustav alltså) flipper ur när han ska sitta instängd i en bur (har ju tillbringat sammanlagt ca en vecka på Ultuna för drygt ett år sedan). Lite spända kan jag ju säga!!

Susanne-Magnus
0

Jag väntar på att det ska bli oktober så jag kan para min hona som skulle löpa hela tiden om jag inte hade henne på piller.
Jag väntar även på att honan ska lugna ner sig och sluta bita sönder allt som kommer i hennes väg.
Jag väntar även på att få börja mitt nya jobb den 1 september.
Sen väntar jag på en del andra saker, för det gör man väl alltid eller… (mer tid, mer pengar, mer ledighet osv osv)?!

aborgatos
0

Ja du Tina, här väntar vi på rosa tuttarFlört.

Det vore väl attans om det inte funkar vid tredje försöket.

//Inger

Ixatrixa
0

Jag väntar på att två av mina flickor skall löpa så jag kan åka på parning.

Jag hoppas min lilla Laban får vara med på WW för då åker jag nog ner och kikar för skoj skull.

Sedan väntar jag på en perfekt smokehona av någon sort skall dyka upp *skratt* som jag kan behålla.

Labolina_73
0

Jaaaa vad väntar jag på… ? Att åka på utställning och titta på söndag "Fräset" , sedan att ställa själv på utställning om man kommer med,

Sedan så småningom så väntar jag på löp och para.. Men innan dess väntar jag på att hitta den "perfekta" hanen till min ena hona. :-)

Har flera på lut men kan ju försjutton inte bestämma mej.. Tur att det är ett tag kvar..

Men i första hand väntar jag faktiskt på att åka till Turkiet med hela familjen på semester en vecka.

//Linda

Christina-S
0

Oj, oj, oj - alltid väntar man på något. Bussar, posten, att tvättmaskinen skall gå klart … Glad

Men närmast väntar jag på att dagarna skall gå och det blir torsdag igen. Då åker vi till vårt smultronställe i Värmland igen. Skall bli skönt med lite ledighet igen. Förhoppningsvis kan vi hitta svamp och bär i skogen och abborrar till katterna i sjön.

Sedan väntar jag på besked från de utställningar jag anmält till. Jag väntar också att få veta om det finns platser kvar på en resa till Frankrike som golfklubben anordnar.

/Christina

Kvarnstugans
0

Här väntas det på lite utställningar…
Först City Cat Club,
Mellan Svenska kattklubben
SW……
Det ska bli riktigt skoj!!!

// Bittan

Annikatt
0

Jag väntar på att Isgården´s Delta ska flytta hem till mig, vilket hon gör imorgon så nu är det inte så lång väntan kvar :) :)

FruFilur
0

Smygläser här på "norskskogkatt" än så länge. Väntar på att Bröderna Bus ska bli stora nog att få flytta hem till mig och Herr Filur om några veckor. Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge!

Skrattande

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

blondifire
0

åh va roligt att du ska ha dom fina killarna! grattisSkrattande

S*Winsnes Wilda

skogisen
0

Vilken rolig tråd!!!

Jag väntar på att två av våra honor ska åka till sina "män" för parning,två kattungar är redan tingade av "barnen"

Kul att intresset smittar av sej Tungan ute

Sen väntar jag på att flyga upp till  Luleå med Arn

på Cool Cat's utställningSkrattandei slutet av Aug .

Mulan
0

Kul idé med en sådan här tråd!

Jag väntar på en massa saker..

Först o främst väntar jag på att få DNA-testa bebisarna här hemma, och det sker den 27 augusti.

Sedan väntar jag på att få åka till Linköping o få se min hane S*Vildhjärtas CuteIsWhat WeAimFors bebisar hos S*Syrenbackens, vilket förmodligen sker i om några veckor!

Jag väntar också på att vår foderhona Delfinia Daggkåpa ska löpa, senast var i januari-februari.. Obestämd När hon löper ska hon ha date med vår Ushki la Peyre*ES..

Å så väntar o längtar jag efter att få åka på utställning igen! Nästa blir SW, och det ska bli jätteroligt!

Mulan
0

Hmm.. glömde ju en av de mest spännande framtidsplanerna för vår del..

Jag väntar också på att min S*Drakborgens Coco la Coccinelle ska bli "stor" o testad för HCM, så att hon kan få ha date med vår Cobra Starship! Det kommer att bli jätteskoj eftersom bägge är supergoa o trevliga!

Jonna75
0

Jag väntar på att tiden ska gå så vi får fara på vår första utställning (Första för mig någonsin). Så nu hoppas jag att veckan går fort Glad

Sissi
0

Nu vet jag vad jag mer väntar på…

Jag väntar på att Pim Pim ska få lite mer päls! Flört

Sagolika
0

Jag väntar på bättre tider Skrattande

Nej, men jag väntar på det datum då vi ska åka iväg och få gjort några hälsotester. Sen får vi invänta svar på dem (som förhoppningsvis är bra). Därefter ska jag väl snart släppa p-pillerna på Bijou, så att Snoopen kan få para henne (när han har lärt sig hur). Fast jag är lite kluven. Vill på sätt och vis ställa ut Bijou lite till först, för hon börjar bli så fin nu.

På tal om utställning väntar jag även på att det ska bli nästa helg, för då ska vi på utställning igen.

Hillepiller
0

…och vi i Härrydaskogen väntar på att den här söta frukten ska flytta hem till oss! 8 veckor gammal nu!

Kattilaforsens
0

#46 Där sa du något. Jag väntar ju även på att Comme ska pälsa på sig igen.

#48 Söta, underbara Peach.Kyss