Tips på bolåda!
I går var vi på ett stort, känt möbelvaruhus och inhandlade en stor, fyrkantig sänglåda i plast som vi tänkt använda som bolåda nu när vi snart ska ha kattbebisar. Den blivande modern undersökte lådan lite nonchalant medans hennes dotter Annsofie blev helt kär och boade in sig i filten vi bäddat med…
Vid förra kullen användes en stor kartong som bolåda, men jag tyckte den tappade formen ganska fort så det här kändes som ett bra alternativ..
För den som orkar snickra är mitt tips den här… (som kan ses på bilden) den var kul o hyffsat lätt att göra… ritning finns på www.katter.nu
// Sophia

Den var tjusig! Tanken var att vi skulle snickra en egen, men vi köpte oss ur arbetet på ett smidigt sätt i samband med lite julshopping..kanske ändå att det kliar tillräckling i fingrarna hos min sambo för denna låda

Jag har länge önskat mej en korg som PetFun har i sitt sortiment men tyckt att den var för dyr. Men i höstas när de var på utställningen i Mölndal så kunde jag inte längre låta blir. Jag är helnöjd med den och vår senaste kull har bott i den och använder den fortfarande att krypa in i och sova. Den är i korg och locket överst går att lyfta på så man kan kika ner på mamman och de små. Här är en bild på den… //Kaisa

#4 Den var tjusig! Kaisa! :) Såg hemtrevlig ut :)
//Malin
#1 En sådan har jag snickrat, det var inte så svårt. Kommer passaperfekt när kattungarna väl kommer:) /Sylvia

Åh, en sån vill jag ha! Ska genast hämta ritningen… Men sen att få ut tummen kan vara värre!
/Camilla
#1 Hämtade hem ritningen för några år sedan, men tro inte att vi kommit så långt att vi gjort den…
Inför varje kull försöker jag ta mig i kragen, men av någon anledning är det "lättare" att ta en flyttkartong eller liknande och göra iordning. Vad för färg har ni använt, antar att den ska vara så giftfri som möjligt?
//Katarina
#8 Jag använde en vattenbaserad lackfärg… Vet inte huruvida det förekommer mer eller mindre gifter i olika färgernyanser? Har hört det någonstans… Men jag hoppas inte den inehåller något som är skadligt för bebisarna… men det tror jag inte… inte efter att den torkat ordentligt…? Sen Motivet på utsidan har jag gjort med vanlig hobbyacrylfärg… Och foamstamps (är ju scrappare ;)))
#9 Tack för ditt svar! Vattenbaserad färg borde ju vara bra?! Foamstamps, hmm detta kan ju bli riktigt kul. Kanske blir en till nästa kull…
//Katarina

#1 #2
Å vilken snygg och praktiskt lyxvariant av bolåda. Såna vill jag ha till mina kaniner

Jag skall göra ordning i en av garderoberna och hoppas att Willow vill vara där. Annars får jag hitta på något annat. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z