Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 1583 ggr
Juliette-
0

Har ni hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom de verkar vara frågandet stund så vill jag inte vara sämre. Eftersom jag i grund och botten är hundmänniska så dras min fråga atomatiskt dit. Ja mycket hund är de i mitt liv och blir snart färdigutbildad lydnadsinstruktör, så de är många kvällar på klubben Flört

Nog om de.. Har ni hund människor?

Vad har ni då för ras??

Nyfiken i en strut ;)

Athlas
0

Jag har en hund som är en blandning mellan schäfer, labrador och bordercollie. Eros heter han och är 3½ år.

Eydimork
0

Schäfer, vit herdehund och rhodesian ridgeback :-)

Tinis
0

Jag hade en kattälskande labrador för några år sedan. Skulle gärna ha hund igen.Glad

Syllan
0

Vi har , eller rättare min man har en Finsk Lapphund som heter Bessa. Helt underbar är hon, men det är nog för att hon tror att hon är en katt:))) Nej allvarligt talat, jag har alltid haft en-två hundar i mitt liv. Stora brukshundar, så många timmar på klubben har det blivit för min del med. Men jag fick tyvärr ta bort min schäfer för ett par år sedan och efter det vill jag inte ha någon mer hund. Så jag nöjer mig med gubbens hund, då får man dom bästa bitarna:) /Sylvia

Frej
0

Jajamensan !!  Sju saluki och en collie.

mariamia
0

Yes… En råttis/schäfer & en engelsk setter, unghundar båda två… Bara blir 7 månader nu i december…

/Mia

Tinis
0

# 5 Åååååh, jag älskar salukis hur funkar det?

Tippen
0

Jag har ju min "ökända" leonberger Sigge, som bara älskar nu när vi har bäbisar. Han ligger platt ner mot golvet och bara njuter när dom klänger på honom.

ChopSueys
0

Jag har två saluki tikar och det funkar så otroligt bra. Dom putsar o donar med katterna o med kattungarna så vill dom vara med o putsa dem också.

Juliette-
0

Ja jag måste väl berätta vad jag har själv ;)

Har 2kelpie en aussie och en bc/kelpie bilder finns i mitt album här på iFokus om de är intressant att se hehe..

RolfH
0

1 borzoi och 1 dvärgtax.

//RolfH

Sagolika
0

Har haft en Schabrador, men nu har vi ingen vovve längre.

Tinis
0

Min labbe bara älskade katter. Han tvättade dem ödmjukt från topp till tå och katterna tog det merd ro. Glad

WesthKiowas
0

Själv har jag ingen hund, men om jag blir vovve sugen så tar jag mig en tur till mamma som föder upp Shetland Sheepdog. Där får jag hund suget mättat av 7 st mycket glada hundar. Eller så åker jag till Zolas och hennes Salukis och Collie :)

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Faxlin
0

Jag har bara en hund just nu. Och han är en schäfer. Nu vet vi inte hur länge vi får behålla honom. Men vi får se, just nu är han frisk i alla fall. men visst känns det som om man bara går och väntar på att han måste bli sjuk snart med tanke på hans ålder.
14 år är rätt mycket för en schäfer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anne-Li
0

Förutom att jag älskar katter så är jag en hundmänniska ända ut i fingerspetsarna. Har två storpudlar, en dvärgpudel samt två bedlingtonterrier varav jag aktivt tävlar agility med två av dom. Skickar med en fartfyllt agilitybild på vår ena storpudel, Julia. Hon är en fena på agility och en riktig racermaskin på banan. 

Vad gäller katt så har vi för närvarande en liten Bengaltjej med om drygt två veckor skall vi hämta hem vår lilla SkogistjejGladSkrattande, lääääääängtar……………………

manlyckans
0

Vi har en Samojed

Ann /S*Månlyckans

Schackis
0

Vi har en rottis samt en daghund som kommer när husse jobbar, också en rottis på 7 år. Dom älskar att busa med katterna och framför allt när vi har kattungar, då blir dom som små bebar själva :-))

EddaM
0

Har ingen hund just nu men jag har haft en doberman tik och när man hälsar på Frej får man gosa med hennes hundar. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Merlyn
0

En rottistjej och en jackrussell tjej.

Båda helt underbara vovvar!!!

Mindfields
0

Har ingen hund, men skulle gärna ha en Sheltie *drömmer*
//Malin

Sisikarlstad
0

Jag har 3st 1st AM Staff o 1st Jack Russel o 1st Schapendoes

Jack Russeln "Sigge" o Schapendoesen "Jack" har varit extra mamma till kattungarna o slickat dem så fina i rumpan mm.

Här har NI min älskling "Sigge" o S*Silverfåran´s Anborn tittar ut i det blöta vintervädret.

Vildfagre
0

Jag har haft kennel men övergått till kattuppfödning. Hos oss har vi alltid haft hundar afgahner, leonberg,shi tzu och sen 14 år våra shetland sheepdog två underbara tjejer som är överlyckliga när vi har bebbar./Laila

Frej
0

#7.  Perfekt!!  Saluki är väldigt vänliga och fina med andra djur ( inomhus ) Utomhus kommer jaktlusten, så springer katten, då kan de inte låta bli att springa efter, och de springer ju rätt fort, så de är snart ikapp. Jag har haft en olycka med en av mina gamla saluki, han är inte i livet idag, men inte av den anledningen. Vi hade varit ute ett tag, och när vi kom in igen så ska ju alla hälsa, vid det tillfället hade vi också fem veckors kattungar, en av dem var mycket försigkommen, och han trodde nog att han var hund! Så han kom också i full fart ihop med alla hundarna, den stora hanen råkade trampa på honom, på hela kattungen! De har ju stora fötter, salukisarna, så han trampade sönder hela katten!! Förfärligt!! Hela bröstkorgen gick sönder! Så det blev ilfart till "farbror doktorn" men det var ju bara att hjälpa honom att somna. Sen dess är vi mycket medvetna om storleksskillnaden, de stora hundarna får inte vara med kattungarna när de kommer "i bus" , och aldrig ensamma. De stora katterna är aldrig något problem.

Juliette-
0

#24: Usch vad hämskt. Tyvärr är de ju så lätt hänt även om inte en saluki väger så jätte mycket så väger den ju så mycket mer än en liten kattunge. Jag kommer också vara jätte försiktig när jag får kattungar så inget händer.. Mina hundar älskar ju katter så skulle de hända nått är de även tramporsak här.. Tragiskt när de händer :(

Zios
0

Vi har en en Hovawart hane och en liten pudel. / Monica S*Zios

skogsdimmans
0

En dobbermantik som tyvärr dog (15 år gammal) i våras, och en schäfer/bc (Harly) tik på 5 år.

Harly älskar katterna som sprnger på gården och passa på hästarna =)
Men hon bor kvar hos mamma, då jag tycker det är taskigt mot henne att behöva bo i lägenhet mer än då och då. Hon har sitt liv där ute =)

Sen har vi haft en låtsas hund som dog i våras. vår lilla minigris =) Anton!

Majamaloss
0

Det ena utesluter inte det andra, här finns förutom skogisar även chinese crested dog, både den pälsade och den opälsade varianten.
Tidigare har jag haft schäfer och Flat coated ret riever men blev allergisk mot hundar som fäller. // Maja

Sisikarlstad
0

#28 Åhh jag vill ha en sådan när jag blir "gammal" En naken o ha i sängen o gossa hör av mig!!!Flört

Snusan
0

Vi har en vit liten dvärgschnauzer som heter Mitzi och hon tror att hon är en Riesen Schnauzer Skrattande Men hon älskar katterna och ligger gärna tillsammans med dom i sängen KyssHär är hon nybadad .

Spinnackerns
0

Hej!

Har en saluki som är sju år och två afghaner på fem och respektive tre nu på Julafton. Det fungerar bara bra med mina skogisar tvättar myser och leker, som ni förstår så flyger möblerna när dom är som busigast och är i lektagen, men men, vad gör man inte för sina djur Skrattande

//spinnackerns

majema
0

Vi har en Schabrador hane 8 år. Han är så snäll mot katterna. Min ena hona är precis galen i hunden. Kelar mycket med honom,  tvättar honom i pälsen och i öronen. Ibland tror jag hon tycker att han är en katt. Skrattande Han är så tålmodig men flyr ibland då hon blir för påstridig….
/Marie

West
0

Jeg har en dværg puddel på 10 år.

Hun er kattens beskydter, selv om de ikke har brug for detFundersam

Men hun gå meget op i at søger for at der ikke sker dem noget, hi.

AgnetaK
0

Jag har en sheltie (shetland sheepdog), han är katternas bästa vän och vice versa! Alla leker med alla.

KerstinP
0

Förutom min skogis Ezzet har vi tre katter och en hund en blandras som heter Semlan. Ni vbet väl att det finns en hundsida också.Flört

anakin
0

Jag har en Tervueren-hane och en Groenedaeltik.

knajt
0

Jag har en Australian Shepherd tik på 6mån som jag har tänkt träna lydnad, bruks och såklart valla får med :)

Juliette-
0

#37 Oj nu vart jag nyfiken. Vad kommer hon ifrån? heter? Skrattande

Juliette-
0

#37 Vovven hade ju hemsida så jag forska lite själv.. När man själv har aussie blir man nyfiken men min kille är jag 5½år. De lustiga var att jag upptäckte du bor i västerås precis som vi med Flört Söt tjej

Majamaloss
0

# 29; när blir du gammal då Flört? Vem vet, jag kanske är still going strong då och har en liten "sängvärmare" att erbjuda från nån kull!  // Maja

Akasmas
0

Vi har en schäfer som heter Flippa och är drygt 2 år.

Lo-Looks
0

Hej

Vi har en Groenedaler tik. Hon har fått stå ut med att vara språnbräda och hinder vid kattungarnas vilda lekar. Ser så kul ut när hon ligger där o sover o det kommer i fullfart över henne.

Vilket tålamod, när de intar hennes korg, leker med hennes ben. Men tänk när hon fick något gott i sin matskål och Fantomen gick dit o kolla vad hon fick, när han kom för nära så lyfta hon på ena läppen o visa tänderna, men han gick fram ännu närmare och då drog hon upp och visa alla sina gaddar åt honnom, för att tala om att du pysen, du rör inte min goa mat.  Men gissa vad som hände.. Jo!.Fantomen gick fram till henne och slicka henne på nosen. Snacka om förvånad Jasmina vart.

Hon är en go hund. Håller mig o katterna sällskap nu när jag är sjukskriven för att jag brutit sönder höger axel. Efter operationen, så har jag dessutom ingen användbar högernäve, då den är som bortdomnad. Självklart är jag högerhänt, så det tar tid att bla. skriva.. Tänk er bara att torka er med fel hand..Kyss

/Veronica

Frostvikarna
0

Nej, vi har i dagsläget ingen, men planer på att skaffa en hund finns! Till hösten har vi planerat att skaffa oss en Briard, så nu pluggas och planeras det för fullt för att vara väl förberedda den dagen den flyttar hem till oss!

Keso
0

Tre hundar och en katt.

UllisN
0

Här hemma finns en strävhårig Tax tik som heter Ebba som är min mans jaktkompis….hon älskar att leka med katterna.Men har mycket respekt för Allium för han blir tillslut för hårdhänt på henne då han är större haha //Ullis

Bengan
0

#8 Mln svägerska har två leonberger. Fina hundar, men lite för små Glad. Skickar en länk till Vovarna

http://wb280518.bahnhofbredband.se/

Mvh Bengan

Kronängens
0

Här verkar alla ha hund. Vi har inte hund i alla fall. Men min sambo skaffade sin skogkatt för att någon ska att skogkatter är lika tillgivna som hundar…

LosGatos
0

Vi har ingen hund. Men jag skulle gärna vilja ha en Afghan, fast min man vill hellre ha en Rottis eller en Dobberman. När jag var yngre var jag ofta ute och gick med grannarnas hundar, bl a en Afghan och blev helt förälskad i rasen. Kyss

//Katarina

Merlyn
0

# 48 Ni kan få en kattvan Rottis tjej??? *Ler*

LosGatos
0

#49 Jo du, det skulle Jeppe gilla! Och jag med får jag väl erkänna… Oskyldig Men du måste "skämta aprilo" med mig, för inte ska ni väl "göra er av med" Tessie??? Eller är det en annan rottistjej du menar?

Kram Katarina

Merlyn
0

Nä, jag skämtade bara aprilo, men det händer att man har god lust att "sälja" henne ibland, men hon är nog den trevligaste Rottisen jag träffat och man kan inte vara arg på henne några längre stunder Skrattande

Kramis Merlyn

LosGatos
0

#51 Skönt, då behöver jag inte längre fundera på om vi ska bli hundägare eller ej.Flört

Tröttnar du på henne får hon gärna komma hit och bo några veckor.Skrattande

//Katarina

Margareta
0

Min man är nästan blind så han har ledarhund. En svart labbe som är helt underbar och som älskar våra katter och det är ömsesidigt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Han gick ju givetvis i skola innan han kom till oss, men gjorde det i Tjeckien (är därför 2-språkig) eftersom hundskolan i Sollefteå inte utbildar hundar, bara ledarhundsförare numer.

Numer pensionär i Nynäshamn

WesthKiowas
0

#54 Stört skön bild!!! Va tråkigt att Sollefteå slutat, visst jag inte.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

knoxville
0

Hej ! Jag har okså hund . Fast jag kallar han skogishund :)

han gör nästan allt som mina skogisar gör ..

Och är Tibetansk spaniel