Luciatåg
Idag skall jag kolla på min systerson som skall vara tomte i år…missade förra årets peppakakskostym så det här vill jag inte missa. Har laddat digitalkameran.
Sedan skall vi ha mysigt och äta saffransbulle och pepparkaka.
MMmmmmm va kul!!! Det är så mysigt med lucia firande!!
Jag vill oxå ha saffrans bulle mm men får ju inte för det innehåller ju socker!
Kan man inte baka med "låtsassocker" kanske?….det vore bra för mig med av andra anledningar *skratt*
Skall prova detta….så kanske jag kommer på ett bra recept;)

Låter mysigt med luciafirande. Det är så roligt att se och höra på de små. Tyvärr missar vi det i år då vår lillkille på 5 år ligger i 40 graders feber
. Vi får mysa lite senare ikväll istället.
Trevlig lucia! /Åsa

Skall åka om en halvtimme för att titta på min syster son 3år och min systerdotter 1½år som skall vara med i luciatåget.. såklart är kameran fulladdad.. sen ska vi avsluta kvällen med att åka och kolla på mammas nya kattunge *myyyys*

Kl 18.00 ska vi till dotterns förskola för att se när barnen går luciatåg, ska bli sååå kul 

Off topic - så går det det baka med antingen honung eller sötningsmedel tex Hermasetas eller Candarel :)
//Malin
Det kom en grupp förskolebarn och lussade på jobbet i dag. Helt underbart med ett gäng 3-5 åringar som sjöng för full hals så fort de kände igen texten. Jag fick faktiskt en liten tår i ögat - så söta var de.