Vår Skåne(katt)resa
I tisdags morse begav vi oss av ner mot Skåne, jag och Tina. Vårt mål var Kaisa (S*Mylingens) som bor i Höör eller Tyringe närmare bestämt, där vi fick tillbringa fyra härliga dagar tillsammans med Kaisa och hennes underbara katter.
Första kvällen vart det en väldans massa vin och ännu mera "kattsnack", en riktigt rolig och trevlig kväll.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Onsdagen blev ganska lugn med tanke på allt vin vi lyckades få i oss kvällen innan.
Men då hade jag ju lite tid över till att fota Kaisas härliga kissar.
Först ut blir vackra IC S*Poimandres Lady Anne Finch Conway även kallad Lee Anne, en otroligt vacker tjej.
Sen har vi IC S*Silverbell´s Oleana, "Moa" som väckte oss med lite morgongos om mornarna. Hon hade också en egen plats (stol) vid frukostbordet, sötnosen.
S*Blecktrummans Wren Tezz som är mamma till de tre kattungarna som fortfarande bodde kvar, till vår STORA LYCKA!!! 
Här är min lilla favorit, Daisy 

som fortfarande är till salu…farligt, farligt. Tur att jag redan har en 5 månaders katt hemma. 
Tyvärr missade jag att fota S*Mylingens Erin Brokowich.
Förlåt lilla Erin!!!
Men det blev desto fler på pappa Armani, vilken profil han har den killen. 
En till på vackra S*Rotebräckans Giorgio Armani som faktiskt är halvbror med min lilla Pim Pim.
Sen har vi pälsmonstret och gosegrisen, S*Häxans Simsalabim.
Sen har vi Kaisas "lilla" huskatt som nog var det gosigaste jag mött på länge. Det var nästan så att han och Sims slogs om våra famnar, massor med gos skulle det vara. 
Måste bara visa kattungarnas otroligt fina spottedmönstring och vilka täckhår sen!!!!
Nu måste jag ta en liten PAUS, men jag återkommer med en fortsättning, för under torsdagen och fredagen besökte vi en hel del fler katter.
Här är en till på lilla Daisy så länge…

Härligt foton, Tina… ja, se skåningarn har snygga katter.

Härliga bilder!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
#14 Ja de må jag säga…mååånga vackra katter fanns det.
Dag 2 begav vi oss först till Malmö, hem till Aggie (S*Häxans) och där fanns ett helt gäng super vackra bruningar och en svartpadda. Tyvärr hann jag inte ta så många fotografier där men vi han med desto mer fika och "kattsnack" istället. Men det var en katt som jag helt enkelt inte kunde låta bli att ta några bilder på och det var hennes "Mandelgryn" med tung betoning på det Skånska R:et.
Mandel eller S*Långängens Mandel som han heter är pappa till S*Kattilaforsens första kull och därmed också till min systers katt Almendra…och jisses så lika de är.
Efter det så bar det av till Trelleborg där vi kikade in i Kaisas systers affär "Himmel & Jord" där jag köpte lite gott te.
Ursäkta Kaisa….men här kommer en bild på dig och mig *asgarv* men erkänn att jag ser värre ut!!! 

Vi var också hemma hos Peter som har resten av S*Mylingens kattgäng men där blev det inga bilder, vi hade nog med att svettas och låna toaletten mm. 
Där efter begav vi oss till S*Poimandres som precis köpt ett fantastiskt, super fint sommarhus i Sjöbo. VILKET HUS, kan bara säga GRATTIS!!!
Se själva….
Självklart var detta vackra hus även fullt av en massa vackra katter…en riktigt, riktigt läcker kille, EC S*Grianan's Leigh.
IC S*Mylingens Cocheta…kanske inte världens bästa bild, jag tog några fler på henne men tydligen missade jag att redigera dem igår.
Dessa två vackra katter hade också två ooootroligt fina små bebbar som till våra stora lycka fortfarande bodde kvar.
Blåpaddan, Tomoe Gozen…
…och här har vi S*Poimandres Hypatia of Alexandria, en otroligt läcker padda tillsammans med kattungarna. Tyvärr var det starkt motljus men de var så fina där de satt tillsammans i fönstret.
Sista dagen var målet Helsingborg och Fyra Vindar där salt i Sol bor!
Men först hämtade vi Tinas nya bil "med AC" och sedan åkte vi och hämtade Mona (S*Ulabrands). Vi hann med en liten snabb visit inne hos Mona och ett foto på hennes vackra "BIS katt", GIC DK*Starkad's Merline.
Till sist kom vi fram till Påarp där Salt i Sol från min senaste kull bor och jisses vad hon hade vuxit. Hon som var minst i kullen då hon flyttade och nu var hon bra mycket tyngre än Pim Pim och härligt högbent med en super profil.
Men som många vet är det väldigt, väldigt svårt at tfota svarta katter och vädret var inte det bästa..regn, regn och regn.
Jätteroligt att se så många kattbilder! Tack för att vi fick se dem!

Oj vad ni är ute och reser! Härliga bilder med fina katter och en härlig tur för er också förstår jag. Blir lite avundsjuk måste erkännas
#15 & #28 TACK!
#29 Det var en super trevlig resa och vi har verkligen haft roligt. Än en gång vill jag passa på att tacka alla "Skåningar" för att vi fick komma och våldgästa Er men främst av allt vill jag förstås tacka Kaisa för att vi fick bo hos dig och självklart också Tina som körde hela vägen.
Nu har jag en massa goa minnen att tänka tillbaka på då hösten och vintern kommer.
Har nu lagt ut alla bilderna på min hemsida, här kommer en länk till bilderna.
KRAM Sissi
Härliga bilder att få "åka med" på !

Fina bilder på fina katter!
Grattis Poimandres till det fina huset 

Härligt att få se bilder från er resa också. Tina har berättat om era äventyr och visat blåmärket från första kvällen. Det måste ha gått vilt till *skrattar*.

Härliga bilder och vilket hus!

TACK SISSI!!! Det var jätteroligt att ha dej och Tina här, det måste vi göra om!!! Att vi inledde er ankomst med att dela på en bag-in-box var visserligen slitsamt men ack, så roligt!
Tack oxå för dom fina bilderna men bild nr #17 kunde vi nog alla vara utan, haha! 
Daisy saknar dej Sissi! Hon som så gärna ville bli en Stockholmsböna och kompis med Pim-Pim
. Men vi kan ju hoppas att någon här nappar på att ge henne ett eget hem nu när du lagt ut så fina bilder på henne! Jag hoppas att vi ses snart igen! Kram Kaisa

Härligt 
Så kul med en sån resa!!
Ja, många trevliga människor och vackra katter har vi träffat och skoj hade vi verkligen!
Det är ju inte varje dag man får frossa i kattsnack utan att någon i ens omgivning ledsnar om ni förstår vad jag menar.
Vi (Sissi, Kaisa och jag) frossade i fyra dagar…
Härliga bilder 
Grattis Monica till ett fantastiskt hus, är de tinte dax för en träff snart??
/Lisbet

#38 Tycker oxå att det är dags för en ny träff, en som jag oxå kan va med på! De har ju lovat hyfsat väder här framöver! Vi kan va här hos mej oxå, kanske lite grillning och vin? Sovplatser kan vi ordna! //Kaisa

Åh, vad roligt ni måste ha haft! Finns ju inget skojigare än att hälsa på kattfolk! Nästa gång ni tar er en tur så får ni gärna titta in hos oss.
/Camilla
Jättefina kort på snygga katter
Ja jag har ju hört och skrattat med er -känns som jag var med

#19 ser ut som Toscana eller Provance-urläckert

Härliga bilder från er Skåneresa!!
Nästa gång ni beger i söderut är ni jättevälkomna till Åsbo!!
Sissi, du hittar ju hit…
Marys kalasfina clematis växer så det knakar….
// Kram Bittan
#42 Vi funderade på att svänga förbi er på hemvägen men av någon anledning så hade vi lite hemlängtan och klockan var ganska mycket.
Åååh det var så himla kul så att jag önskar att det vore ogjort och att vi hade hela resan framför oss. Men det kommer fler tåg som man brukar säga…

#43 Vi kan kanske planera in en kattjuntaträff här nere i Åsbo nästa sommar!!!

#44 Låter som en bra idé, det ser jag fram emot! 
#38 & #39 jo vi får snart träffas igen tycker jag 
Vi är så nöjda med huset Peter har klippt gräset idag, tog en hel eftermiddag 
Kattungarna på #22 & #23 letar efter nya hem om det var någon som föll för dem.
/Monica