Hur räknar man
Min hona parades i fredags och idag vilken dag skall jag räkna från blir dag 65?? Jag har räknat från dag 1 men vet inte hur ni räknar?
Tacksam för svar

Här finns en parningkalender, så kan du kolla själv / Rita
http://www.storsjokatten.com/Halsoavdel/planeringskalender.htm

Tack fast de hjälpte mig inte mer än de jag redan kommit fram till hehe fast man kan ju iofs inte säkert veta så de visar sig ju iofs.. Tack för länken

Ja, hon kan ju gå allt från 62- 68 dagar mer eller mindre, eller så,,, bara att vänta å se// Rita

Precis.. de är inte mycket mera man kan göra.. hoppas honorna inte ska föda samma dag bara då blir jag glad haha men de är ju dryga veckan mellan parningarna så vi hoppas på de mellan födslarna med
Man brukar väl räkna från första parningsdagen …. i alla fall gör jag det =)

Andra parningsdagen räknas som honans första dräktighetsdag.
/Camilla
Vad man räknar som första dagen är olika från uppfödare till uppfödare. Jag räknar alltid första dagen som parningsdag även fast jag har läst att man ska räkna andra dagen de parar som dag 1.
Huvudsaken är att jag vet att jag gör likadant varje gång jag parar min hona så att jag kan jämföra med tidigare parningar på vilken dag hon föder på.

Jag räknade från andra parnings dagen. Men de kommer när de kommer, jag kommer vara sååå spänd runt 20:de januari o då skall jag ju på uttällning med, fast födslen är räknad till den 23:dje så jag hoppas på att de kommer då och inte under utställningen men min bror hemma som katt passare.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Ja men andra parningsdagen.. Dom para ju Fredag & Måndag.. alltså INTE lördag/söndag fast visst hon kan ju vara dräktig från o med lördag i alla fall..
#8 Oj de kan bli på håret då.. jag är glad jag har lite marginal från utställning så jag inte behöver oroa mig