Nu är hon äntligen här vår första skogis :)
Visst hon har ju vart hos snart 2 veckor :). men sak de samma jag är så stolt. :)
Nu undrar jag så klart som ägare av ragdoll oxå..
Är de några speciella undersökningar typ hjärt & njur scanning.. felv & fiv tester man skall göra på skogisar.
Kan någon vara go å berätta för mig.
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Hcm, fiv/felv och GSD IV är något många testar sina skogisar för =) Om du tänker avla är GSD IV bra annars är det ingen ide =) Och är du medlem i skogkatts slingan kan du beställa ett test kitt från dem till rabattaterat pris. Sedan gör vetrinären testet =)
All Lycka till med din nya vän=) Vill se bilder med =)
MVH Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Tack för ditt svar.
här är en bild där hon är 12 veckor
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Om du går in på skogkattslingans hemsida http://www.skogkattslingan.com/
och sen vidare till uppfödning, sen vidare till avelsrådet, så hittar du hälsoprogrammen för HCM och GSD IV där. Här finner du information om sjukdomarna, rekommendationer och hur man gör testen mm.
Vad det gäller GSD IV så om båda föräldrarna är testade negativa, så är även din kisse negativ och då behöver du inte testa henne.

och här är en nytagen bild på henne

Hon är himla fin =) Lycka till med henne =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z