Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1682 ggr
Labolina_73
0

Hämtat hem.

Nu ikväll har jag hämtat hem min foderhona, fodervärden och hennes ena son har blivit allergiska. Gråter

Jag lider med dom, det måste ju kännas fruktansvärt.

Så nu har jag S*Englaflickornas Mary Rose hemma. Just nu så är det lite spänt mellan katterna men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen.

Mary Rose blir 10 månader nu den 22-a och har löpt en gång så det är ju trots allt en fertil hona jag tar hem.

Om allt fungerar så har jag henne kvar här, om inte så måste jag ju se mej om efter en annan fodervärd till henne. Men jag hoppas SÅÅÅÅÅ att det ska fungera och att katterna kommer att acceptera varandra.

Hjälp mej att hålla tummar..

//Linda

MisseKatten
0

jag håller alla mina tummar! Flört

Kattilaforsens
0

Vad tråkigt att de blivit allergiska. Hoppas att Mary Rose snart kommer in i flocken så att du kan behålla henne.

Labolina_73
0

Tack så jättemycket,
Här kommer en bild på henne.. :-)

//L

Margona
0

Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera mellan Rosie och de andra katterna.

Kram

solfager
0

Trevlig midsommar och hoppas på god lycka att det kommer att fungera i flocken.

Åsa

[Hilo]
0

Så vacker.

Hoppas att allt kommer funka och vi håller alla tummar och tassar här hemma!

EvaHelen
0

Lycka till, det kommer säkert att gå bra.

Kram

Juliette-
0

Hoppas allt kommer gå bra

kerstin2181
0

Mary Rose, så vacker hon är, håller tummarna hårt att hon kan stanna kvar, och mysa med alla där hemmaSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

En liten uppdatering, Natten har gått som förväntat, med morrande och fräsande från alla håll.. Ser ut att vara osäkerhet från alla parter.

Hon är extremt kelig och urgo så jag hoppas verkligen att det ska gå bra..

/L

MisseKatten
0

Det tar nog några dagar till innan de slutar med att morra och fräsa.

Trollkatta
0

Oh så trist med allergi! Hoppas du får ihop kattgänget så att hon kan stanna hos dig. Min erfarenhet är att det kan ta allt ifrån några dagar till några veckor. Så ha lite tålamod bara så går det säkert bra. Kanske ett bra tillfälle att testa FeliFriend. Grabbarna Grus hälsar till syrran. De har fullt upp nu med att vaka över sina nykastrerade kompisar.

Kram Kattis

Labolina_73
0

#12,, hehe det gör jag. :-) Jag har oxå satt in dessusor med Feliway i kontakten. :-)

Jo att det kan ta tid vet jag.. puh,,, men det kan vara svårare med en fertil hona in till fertila honor. Men jag hoppas att det ska fungera.

Dom måste ju inte älska varandra men dom måste ju kunna acceptera varandra.

Hon hälsar tillbaks till sina bröder. :-)

//Kram Linda och Rosie m,fl

Labolina_73
0

Ytterligare en liten uppdatering,,

Jag vet inte alls hur detta kommer att gå.. Hon är så himla mysig men mina katter tycker INTE det.

Dom jagar undan henne och tycker inte alls att hon ska vara med mej. Jag tror att det kan ha med att göra att hon faktiskt är en fertil hona och blir en väldig konkurrent. :-(

Hon går på lådan och äter men såfort hon ser dom andra så springer hon undan.

Har ju inte gått så länge än så jag ska ju ge det längre tid såklart.  Men just nu känns det inte så lovande tyvärr..

//Linda

LaSadie
0

Jag hoppas de andra accepterar henne snart. Lea har aldrig riktigt accepterat Mim, vill nog helst ha oss för sig själv =P Så alla har inte solskenhistorier när man sammanför katter men som sagt, jag håller tummarna för att de accepterar henne snart.

Vildfagre
0

Håll ut och låt dom få god tid på sig. Jag tog hem en fertil hane för ett tag sedan och inte gillade mina katter honom i början. Nu funkar alla utom mamma Rizzi med honom. Hon fullkommligt avskyr denna inkräktare men jag tor det ska släppa när kattungarna kommer att var ute i köket mm. Hoppas det blir bra för din nykomling annars har du ialla fall gjort ett seriöst försök. Lycka till.

Mvh Laila.

Juliette-
0

Usch vad tråkigt det inte går bra men det är svårt när man tar hem en fertil hona.. jag håller tummarna det ger sig

Labolina_73
0

Gråter Hur lång tid ska man ge det?
Det blir ju inte bättre.
Idag/morse  blev det bråk så Johan gick emellan.

Det känns så himla trist. Rynkar på näsan

//Linda

Juliette-
0

#18 Du ska inte försöka finna en foderfamilj då?

Labolina_73
0

#19 om det blir så att jag omplacerar henne så blir det en "vanlig" omplacering, ut på foder är lite svårt. Jag vill då att det ska vara väldigt nära mej.

Så jag har beslutat att om detta inte går så omplacerar jag henne utan att ha henne på foder.

/Linda

Gardens
0

gud va snygg hon är….

WesthKiowas
0

Det har ju bara gått en dryg vecka. Det kan ta mycket längre tid! En vecka kan det ta här för att mina katter ska accepera en ny kattunge, det är ju bara normalt. Så du får nog vänta och ge det åtminstonde några veckor till om inte mer innan du ger upp.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Labolina_73
0

#22 jo det förstår jag ju,, men man blir ju så velig, jag vill ju inte att hon ska fästa sej vid oss om jag sedan måste omplacera henne,, ett stort dilemma detta tycker jag..

Men hon är ju så himla mysig och go….

Maja och Zara verkar inte bry sej så himla mycket, men Engla och hon varkar krocka mer eller mindre ofta.

Engla är en ganska bestämmd och envis dam men jag hoppas verkligen att hon släpper in Rosie helt..

//L

Kattilaforsens
0

Hur går det? Har damerna börjat acceptera varandra?

Labolina_73
0

Njäea lite bättre kanske men inte så bra som jag hoppats efter denna tid.

Jag vågar inte säga ännu hur det blir.. Jag för egen del skulle absolut kunna stå ut med som det är nu, men jag vill utverdera lite och se så att katterna mår bra oxå. Jag vill inte att det ska bli Stessigt för dom på något vis.

Men jag hoppas som attans att det ska gå bra för hon är ju helt underbar.

//Linda

Almies
0

Jag har en kompis som fått vänta bortemot ett halvår innan det gått bra. Men det är svårt att stå ut under en längre tid…

Jag håller tummen för att det fungerar inom en snar framtid och tycker det är jättebra att du försöker! Men som du också säger, stress är inte bra för katter!

Lycka till!

Maria

Trollkatta
0

När Rosies brorsor flyttade hem till oss var Bekka vansinnig de första 4 veckorna. Sedan var hon "bara" allmänt skitsur i någon månad. Men nu efter ca 6 mån accepterar hon dem bra, åtminstone så länge Grabbarna Grus sköter sigCool

//Kattis

Labolina_73
0

#26 tack så mycket,, jo man gör ju verkligen allt för dessa små djur. :-)

#27 Jo jag vet det Kattis,, :-) du berättade det, men då var ju grabbarna oxå bebuisar,, Rosie är en fertil hona därav min oro för att det kanske inte kommer att gå.

Engla jagar undan henne om hon ser att Rosie kommer fram.  Rosie kan sitta hos mej och gosa och det går bra,, men är hon på golvet och Engla vaken så jagas hon undan.. :-(

Känns så himla trist.

//Linda