Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 367 ggr
Livsnjutarnas
0

VARNING, VARNING!

Hej!

Nu när det är juletid och folk tänder sina ljus. Tänk på att en olycka händer på 1 sekund. Vi tände ljusen i söndags, dagen i ära. Satte fram frukost osv. Min man kallar på mig, att frukosten är klar (Lyxhustru??). Han går in till barnen och jag går in i köket. Köket står tomt på människor i max 10 sekunder. En av våra flickor hinner upp på bordet för att kolla vad det är som luktar så gott (Ostälskare). Snusar på maten (Aj,aj, det får man inte….grrrr) och har rumpan mot ljusen. Jag kommer in och får lukta bränt hår. Jag fullkomligt springer in och jag har nog aldrig fått ner en katt så snabbt från ett bord. Vi hade tur denna gången för hon brände bara bort lite av pälsen vid rumpan. Hårstråna brändes av till max hälften och hon märkte aldrig själv av det. Tänk vad en olycka kan hända lätt och vad som kunde hänt om inte jag kommit in just då? Hur som helst så är det ljusförbud här nu.

Karolina!

EddaM
0

Vilken tur att det inte blev värre. Ljus är farliga för de små.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Burken
0

Här har det varit ljusförbud de sista 20 åren,om de inte är ljuslyktor eller liknande. Rekommenderar även små värmeljus som drivs med batteri,superbra och garanterat kattvänliga!

Juliette-
0

Jag älskar ljus men tänder de aldrig händer väldigt få ggr och då stänger jag bort katterna.. som du säger de händer så lätt så jag vill inte riskera de

skönt att de gick bra för din lilla tjej

Athlas
0

Jag älskar ljus och har de tända ofta, ofta. Som tur är har min katt (utan olyckor) förstått att man inte ska vara i närheten av ljus. Peppar peppar… 

Tur att det gick bra för lilla missen i alla fall bigsmurf

Frostvikarna
0

Ja där ser man hur fort en olycka kan hända! Bra med en tankeställare i dessa ljustider, även om jag är noga med ljus och aldrig lämnar de obevakade någonstans.. Tur att din tjej inte märkte av det och inte  fick några större blemmor av det annat än svedd päls..

vettan
0

Levande ljus är underbrt men utan katter i rummet!!!! Ljuslyktor är mycket bättre. eller som Burken skrev batteri inte helt fel, de hade sådana i Tyskland såg jättefint ut.

Burken
0

De batteridrivna värmeljusen finns att köpa på Rusta för en billig peng, tror jag betalade ca: 30:- för 3 stycken, billig livförsäkring BÅDE för katt och människa!