Skaffa en till katt
Är det nån som har bra tips på hur man gör när man tar hem en ny kattunge till ett hem där det redan finns två äldre hankastrater?
Jag hämtar min söta kattunge på onsdag, och är lite orolig för hur det kommer att gå. När jag släpte ihop mina andra två katter så var de trygga i hemmet och med mig redan eftersom den ena tillhörde min pojkvän. Men den nya katten kommer säkert att vara lite förskräckt över nya människor och ny lägenhet.
Ska man försöka hålla dem åtskillda första dygnet/dygnen så att kattungen får bekanta sig och känna sig lite hemmastad först?

Jag har gjort så här. Jag fick hem en hankattunge och hade två honkatter till hemma, då fick han nosa runt en stund sen släppte jag ihop dom.
Nu senast jag fick hem en kattunge släppte jag ut henne direkt till de andra 3 vuxna katterna. Båda sätten fungerade bra.
Man ska nog bara ha lite koll så inte dom stora katterna blir för hårdhänta eller skrämmer kattungen. Då kanske man kan dela på dom.
Min lilla fröken nu är sååå tuff, men det tog ca 2 dagar innan hon slutade fräsa åt mina vuxna katter. Nu styr hon och ställer och det är inga problem alls.
Man får nog helt enkelt prova sig lite fram. Finnas till hands om det blir för jobbigt för den nya katten. 
/Marie
jag brukar alltid bara släppa ut kattungen direkt ut ur buren.
det är oftast kattungen som fräser mer än de vuxna katterna :P
det första jag gör är att visa kattungen lådorna, sen får den gå från lådorna o nosa sig runt i sitt nya boende ;)
att ha kattungen inne hos en i sovrummet under natten kan vara ett litet tips om du är rädd för att nåt ska hända mellan de vuxna katterna o den lille. :)
vi brukar oftast låta våra andra katter få vara i sovrummet ett tag medans vi släpper ut den lilla i lägenheten.. visar kattlådan osv. sedan brukar vi låta den få träffa dom andra en och en.. vi brukar ta vår bondkattshane först för han är så snäll mot nya katter. sedan brukar dom få gå runt som dom vill allihopa men om den lilla blir lite trött brukar den få vila i sovrummet ensam och på natten sover den där hos oss ensam. men vi brukar oftast låta en vara hemma med den lilla hela tiden, OM vi måste åka ngn stans eller likn. får den vara i sovrummet tills vi komemr tillbaka, dock inga längre stunder. bara så man har koll att det inte blir bråk eller att något händer. det har funkat väldigt bra för oss hittils.. kattungar brukar ju vara lättast att få hem eftersom dom blir automatiskt lägst i rang (eller är jag helt ute och cyklar nu?)
Finns det fler än 1 katt i huset redan brukar det i regel gå bättre än om det bara finns 1 som är van att vara själv.
Jag släpper alltid ut den nya katten till mina gammla direkt och det brukar vara den nya som är lite fräsig, men efter några dagar -en vecka brukar allt vara frid och fröjd =)
Lycka till !!