Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1999 ggr
EddaM
0

Luddhuvet´z killar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är små killarna ca 4,5 månader o de är riktigt fina tycker jag. Och de har helt otroliga temprament. De är två riktiga knä katter. Och här kommer några bilder på de två grabbarna.

Först ut är Prinz Karl ns22

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Ännu en bild på honom.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och här kommer Kung Guztaf som ja är enligt mig…riktigt snygg. *ler*

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Ännu en bild.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och en till.

S*Luddhuvet´z

Wichita
0

Det där ser väl lovande ut, alla verkar vara riktigt fina i mina (amatör-) ögon.

Sissi
0

Mycket fina killar, ser ut som små kopior av pappa katt.

Ser mysigt ut med sådana sötnosar i sängen.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

EddaM
0

Tack tack o ja de är lika pappa Leo =)

Åh ja de gillar att ligga i sängen, de är så mysiga=)

S*Luddhuvet´z

jaanuska
0

Vackra små pojkarKyss

ariel
0

Prinz Karl blev min favvo,den andra killen är oxå jättefin;)

Med andra ord,jättefina killarKyss

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

EddaM
0

*putt*

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Har köpt en ny kamera, ingen sådan där flashig som många av er har men ändå en som e bättre än min gamla. Nu kommer många utav de nya bilderna vara lite korniga o lite o fokuserade då jag inte lärt mig den ännu men ville ändå sätta in bilder på mina små killar.

På söndag den 7/12 blir de 6 månader.

Prinsen får nog byta färg till blåtabby med…eller? Det betyder att Leo bär på dilutionsgenen. Vilket jag tycker är lite extra kul.

Till helgen den 6-7 så är det även Kungens första utställningar. Det skall bli jätte kul o spännande att se vad domarna tycker om den stora knubbiga killen. Jag tycker han är lik sin snygge Farfars bror IP& EC S* Mighty Claw´s Kocoum…eller vad tycker ni?

Är ialf väldigt nöjd med dessa killarna. Prinsen har oxå väldigt fina kvaliteer men då han har en svanshållning som inte är önskvärd så kommer han snart att kastreras. Men har tänkt att ställa ut honom nån gång bara för att få omdöme på honom. Han kan se sååå elak ut men är sååå snäll o go. Två riktiga knäkatter som spinner är de båda två.

Hemsidan kommer uppdateras i mitten av Januari när jag kommit hem från Vrångö.

*kramar* Madeleine

Först ut är Kungen =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Ännu en bild

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och en till

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och sedan så har vi Prinsen.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och mer utav honom =) Kan inte hjälpa att jag tycker att hans svans hållning är charmig. Bör sägas med att han håller den rakt som den skall ibland, vid lek och tex när han sitter i fönstret.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Mer utav Prinsen

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Skillnad mellan bröder i färg o storlek. De har olika kroppstyper, Kungen är en stor och kraftig kille medans Prinsen har ärvt mammas längre och spänstigare kropp.

S*Luddhuvet´z

Margona
0

Prinsen är en jättefin kille som faller mig i smaken. Du borde ställa ut även honom så man kanske får se honom i framtiden.

Mvh Margona

Sissi
0

Vilka fina killar och vad lika de är!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Juliette-
0

Vad stora och fina killarna blivit

Labolina_73
0

Fins killar,, men hm jag vette sjuttom om jag tycker att någon är blå? jag tror mera på att prinser inte är lika varm i sin ton som kungen, men blå tror jag inte. iaf inte utifrån dessa bilder..

men fina är dom.. :-)

/Linda

Juliette-
0

Nu ser jag när #21 skriver att du tror han är blå nej nej.. det är han inte.. fast Leo är ju troligen bärare ändå är inte hans pappa troligen blå under?

EddaM
0

#18: Javisst är Prinsen en liten snygging alltid o visst kommer även han ställas ut trots sin svans. =)

#19: Tack=) haha ja jag tycker själv att de inte är ett dugg lika, lite hemmabilnd tror jag att jag e *ler*

#20+22: Nej han kanske inte är blå *ler* Jag e urkass på färger, ialf när de gäller att se skillnad mellan så kall brunt/blå och ja silver.=) Och visst har de blivit fina *ler*

#21: Nej se ovan. Jag e kass på detta med färger. Sedan hjälper det nog inte att ha två varma bruna katter att jämnföra med *ler
Och Tack…*ler* jag tycker som sagt själv att de är såååå fina *ler* Men man blir så rackans hemma bilnd med. Skall bli kul med utställning i helgen =)

S*Luddhuvet´z

jaanuska
0

Hej Edda! Snygga pojkar du harKyss Visst liknar Kungen gammalfarbror KocoumGladRoligt att han är så stor. Kocoum är våran största katt fortfarande och vi har inte några lättviktare direkt härFlört Som några andra har sagt redan här, så tror jag inte heller att Prinsen är blåtabby, han har bara lite kallare färg. Möjligheten finns att Leo är dilutionbärare, hans pappa Albin är troligtvis blåagouti under sin vitt. Så #22 Juliette har det rätt. Pussa på snyggingar från farfar Albin och förstås sonen LeoKyss Lycka till till utställningen!  // Jaana

SillyZones
0

hejsan!

Fina killar, min favvo är ju Kungen… Men båda är jättefina! Men blå, nej, svartsilver skulle ju jag säga att Prinsen är.

Kram/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

EddaM
0

#24: *ler* Bra att inte bara jag tycker att de är lika då =) Och det e ju inte fy skam direkt tycker jag. Han e juuuu såååå snygg =) Kungen är så stor o fin, är så stolt över mina killar, alla tre =) En massa pussar är utdelade, och vi skickar en massa till era katter med.=) Tack …det är sååå spännade med Kungens första utställning.

#25: Han är ju reggad ns22 o i vissa ljus så är han silver tycker jag men ibland tvivlar jag. Får nog ta en färgbedömning på killen, svårt att förmedla hans ton riktigt genom ett foto. Han har lite rufism i ansiktet med. Kungen är så härlig att ta i, han har så maffig kropp. Skulle kunna gå runt o bära på honom hela tiden haha =)

Kan berätta att Prinsen är en riktig Tjuv och Dammsugare. Han kan hoppa upp o bara ta något o bära väg med. Sedan lägger han det i matskålen. Och säg vad den katten inte äter!! Han e hel tokig tycker jag..allt suger han i sig som han tycker är ätbart. Även om han inte får..han är ju en tjuv!! *ler* Men en helt underbar tjuv =)

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

#26 Hahahaha undra om dom är släkt med min senaste kull hihi.. dom är helt sanslösa.. avokada, melon, knäckebröd, fikon, lussebulle, russin ja allt går att äta

EddaM
0

Hehe kommer från faders sidan då *ler*

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

#28 Haha garanterat

SillyZones
0

#28 #29 Haha, nä nä nä!! Mamma/Mormor Ozone är mycket sparsmakad och där duger endat torrfoder och i någon enstaka gång litet köttfärs eller burkmat. Hon skulle aldrig ens få för sig att försöka stjäla, det är hon för lat för. Sonen Zero är mamma upp i dagen, han är inte särskilt intresserad av att äta (jag vore däremot glad om han vore, eftersom han börjar bli så fertilmager)

Den enda lilla fullfjäldrade tjuv som finns här är inte släkt med de linjerna.. Det är vår egen lilla Zemla! Där går ALLT ner! Lök, frukt, grönsaker, you name it! Hon är t o m så glupsk, att när hon ska ha p-piller är det bara att lägga det framför henne på golvet så vräker hon i sig det helt självmantFörvånadSkrattande

Kram på er!

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Juliette-
0

#30 Haha nån gen av hungrande har nog mormor ändå Skrattande men hon har insätt man inte måste äta för att bli stor och fet utan det räcker med att inte röra sig Flört

EddaM
0

hahahaha ja våra små blir kanske sådana när de blir äldre *flina*

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Nya bilder på mina killar som är ca 8 månader. Eller e det nio? Jajaj =) Här kommer de ialf. =)

Prinzen visar upp sig först.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Ännu en på honom =)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och här kommer en på Kungen.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Och en ute i snön=)

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

En bild på brorsa Zilver Pompe med.

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Kan säga att Kungen blev Champion på Nerks senaste utställning =) Resten av pojkarna är kastrater nu o snart blir pappa Leo med kastrat.

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

#38 ska du kastrera alla? skulle du inte spara en för avel?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

EddaM
0

Kungen kommer vara fertil fortsättningsvis. =)

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

#40 trodde jag hade lärt mig att läsa innantill, men icke, hehe

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus