Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 731 ggr
Awanathas
0

e sååå stolt!:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en bild idag på min älskade lilla glis!;)
Alize kallas hon i sitt hem! Som för övrigt e det bästa man kan tänka sig för just henne!Skrattande

Hon är såååå Jäkla stor, jag har nog aldrig sett en sådan stor hona!!
6-7kg tung (kastrat förståss..) ;)

Och jag bara måste få visa upp henne här såklart!:)
Hon är från min 1.a kull!Glad

Jag sa alltid att hon var min lilla gräddbakelse för hon har en sådan otroligt häftig färgfördelning och jag har nog aldrig sett en blåpadda med så mycket vitt Flört

hennes svans är trefärgad.. och påminde mig om ett övergångsställe.. när hon var liten, den börjar med en blå rand,
sedan rätt mycket creme, sedan blått igen och så vitt på tippen!Skrattande

Skulle väldigt gärna vilja se bilder på andra som har skogishonor i liknande storlek!Flört

Awanathas
0

ps: här kommer bild på hennes svans.. 1 dag gammal var hon där ! ds ;)

parlan
0

Hej!

Här har du min S*Månlyckans Thelma!

Hon är en tjej på 6-7 kilo fast dock ej kastratSkrattande

Juliette-
0

Vilka vackra biffiga tjejer ni visar upp Skrattande

BlueBlond
0

Hejsan!

Här är S*MorrHoppans Ozca 7 år gammal dock inte utsträckt. Hon väger runt 6.5kg när hon är i kondition (fertil).

Runsviks
0

#4 Roligt att få se ett kort på Ozca, har henne i stamtavlorna bakom tre kullar. Fin dam.

Ja, jag kan inte låta bli att visa vår lilla gumma…igen… Flört
S*Tigressan's Lemi.
Som fertil vägde hon runt 6 kg. Kastrerades i år i februari och lagt sig på en trivselvikt på 8,5 kg.

parlan
0

#5 Det gör inget,man kan ALDRIG få nog av Lemi hon är otroligt vackerKyss

/Maria

Runsviks
0

Tack Maria #6 din Thelma#2 är också en stadig bit och vacker. Undrar var hon kommer att lägga sig på den dagen du kasterar henne. Har varit in på din sida och kollat Thelmas stamtavla… de är släkt på mycket lånt håll Lemi och Thelma genom (N)Revelia's Chat Noir och Godmorrans Jerika. Pussa på Thelma från ossKyss

Passar på att visa S*Wildwood's Patina inte lika stor som Lemi men ligger på 5 - 5 ½ kg.

Ixatrixa
0

Här har ni min 6 kilos köttbulle;)

CH S*Ixa´s Anastacia

Restless
0

Många vackra stooora tjejer här! I köttbulleklassen tävlar även vår CH Street Tigers Kiwawa ;) Normalvikt innan kastrering 5.9 kg och nu 1.5 månad efter ca 6.3 kg. Får väl tillägga att hon motioneras utomhus fritt dagligen sedan kastreringen, så viktuppgången får väl förklaras med att muskler väger mer än fett ;) *hihi* Äsch, hon är iallafall fast i hela kroppen inklusive magen. Med tanke på kroppsbredden inkl päls avstår jag från att visa en bild när hon är utsträckt även om hon gärna hålles så, trampandes med de stora tassarna med långa snöskor :)

parlan
0

#7 pussen är utdeladSkrattande 

Jaaa tanken på hur stor Thelma kan  bli som kastrat vill jag inte ens tänka på.. Vi bråkar var dag om hur mkt hon ska äta och vi är inte alls överrensLedsen..

Hihi när jag ställde henne förra året i gbg så var domaren tvungen och fråga om hon var i rätt grupp om hon verkligen var en hona och om hon verkligen var fertilSkrattande

Men det är hon ju min lillaOskyldig älskling!

/Maria

Mindfields
0

#9 Underbara, underbara Isa Kyss Hoppades att hon skulle dyka upp här!
Tar du med henne på resan? Räcka ut tungan

Restless
0

#11: Isa, vår stolthet, måste alltid visas upp vid varje tillfälle ;) Behöver du en extra(m)amma till Bambi över dagen, kanske? ;p Eller ska vi skrämma hajarna? ;)

lynxeyes
0

#9 Vackra, vackra Isa ;) En katt att vara stolt över ;) Ser att ni kommer till skauneland i morgon eller? I vart fall ha en trevlig resa ;)) 

#4 Hon är vacker… Flisans farmor ;)) Men än är barnbarnet inte på långa vägar i den viktklassen iaf (väger 4.2kg) ;) Och dessutom helt pälslös efter en tuff dräktighet och tiden därefter, men vad gör det när man ändå ska paras snart igen…. såfort hon nu behagar löpa den där lilla damen *hrmmm* Vem vet Ozzy kanske föredrar lättklädda tjejer ;))

// Sophia

Mindfields
0

#12 Vi ska skrämma hajarna *fniss* Neeej… Isa trivs bäst hemma ;) O Bambi hade bara sett löjlig ut om hon börjat amma! *haha*

#13 Vilken karl gillar inte lättklätt?? *fniss*

Runsviks
0

Hej Sophia#13! Du menar #3FlörtFlisan är en av våra vackra barnbarn som jag följer noga, hoppas på att få se henne live någon gångGlad. Lemi började sin vuxenliv runt 4-5 kg sedan efter 2-3 kullar la hon sig på 6 kg… så än vet du inte vart Flisan slutar. Hoppas på en stor röd dam om några årSkrattande. Flisans pappa Hobbe är numera en glad kastrat, få se hur han utvecklas… Susann är lite orolig när hon ser Lemi att sonen Hobbe blir en överviktig äldre herre.

Ja, Maria #10 Lemi och jag har samma diskution varje dag… vad och hur mycket hon ska äta. Jag är iaf glad att hon har stannat upp och gått ned 175 gr… jippi. Måst bara få visa att Lemi kan motionera sig själv… när det gäller att springa in till husvärmen. Vi har en ganska brant slänt från kattgården upp till huset och där brukar hon glatt springa uppförGlad

parlan
0

#15 Tro det eller ej min Thelma kan oxå springa.. Så fort man har laserpekan framme så springer hon och Cadillac som tusan,så man tror att hela hemmet ska välta…

Roligt att se på följetongs bilderna på springande LemiKyss

/Maria

vettan
0

Kiwawa är så vacker!! Yatsies vackra mormor.Yatsie är uppe i 4,7kilo.

UncutDiamond
0

Sååå stora katter FörvånadGladalla var jättefinaGlad

manlyckans
0

En stor tjej till… Andrea Nibe av Björnsletta (N), fertil och närmare 6 kilo tung.

Ann /S*Månlyckans.