Julpynt och stress
Nu är snart julen här. Mat ska tillagas och ätas. kakor ska bakas. Städas ska det också och framförallt ska det pyntas, eller?
Sen några år tillbaka har vi tagit för vana att inte storstäda innan jul utan det hjälps vi alla i familjen åt med att göra på annandag jul eller i mellandagarna. Det har minskat stressen högst märkbart hos oss och vi är trevligare mot varandra både före och under jul.
Vad gäller pynt så älskar jag änglar och tenderar att samla på mig dem "en masse"
Nu undrar jag vad ni föredrar för julpynt tomtar, änglar eller den amerikanska glittriga stilen?

Jag har kommit fram till att den där julpynten bara ger mig en massa stress och panik och då hjälper det ju inte julstämningen alls. Jag får se om jag sätter upp en julstjärna och ev julgardiner i köket.
Att julstäda har man hela decmeber till, man tar en bit i taget. ;)

Jag är julälskare, byter gardiner i alla rum, tomtar och julbyar i mängder
vem behöver julmarknad osv när man kan gå hemma *haha* Julstädning börjar jag med i början av dec, tar fönster städar skåp osv… nån extrem julstädning strax före jul är nog inte att vänta, då jag väntar barn 30dec, men andra år tar jag en stooor städning dagen före.. då kan jag mysa på jul 
men här är det tomtar som gäller, ingen amerikans stil 

Eftersom vi just nu har väldigt välstädat & med tanke på smittan som finns i mitt hem nu så kommer jag ha extremt lite julpynt i år.Vilket i sig minskar stressen på mig… Blir bara adventsjulstakar, och några tomtar… Mammas egengjorda näver adventsstjärnor får också pryda mina fönster… Sen räcker det för min del!
/Mia