Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 754 ggr
[Bovallius]
0

fler katter?

Vill bara höra lite åsikter om när ni tycker att man kan föra ihop två katter. Jag har en liten krabat hemma, snart 6 mån. Han har träffat mina föräldrars katt ett par gånger.. har gått jättebra.. jag skulle vilja ha två katter.. tycker ni att man ska föra ihop min katt på 6 mån med en kattunge så snart som möjligt eller vänta till den befintliga katten blivit lite äldre?

blondifire
0

spelar nog ingen större roll. jag har fört ihop nästan jämngamla och äldre med yngre. går lika bra som tycker jag. mer om det passar för dig nu eller senare,om det är en hane kanske du ska kastrera innan m.m

S*Winsnes Wilda

Juliette-
0

Klart du ska ha 2 kissar.. skaffa den när du känner du hittat rätt katt.. hur gammal din katt hemma är spelar ingen roll

Vildfagre
0

Brukar aldrig vara några problem bara man tar det lungt och låter katterna bestämma takten. Att ha två katter är dubbel glädje både för dig och katterna. Käns det rätt för dig nu så kör. Lycka till!

Mvh Laila.

[Hilo]
0

Ingen ide att oroa sig eg. Glad
Det brukar gå bra oavsett ålder.

Finns det katter som inte går ihop så hade åldern inte spelat någon roll där.

Så vill du ha en till misse, så go for it!
Som Vildfagre säger, två katter är dubbel glädje Flört

Lycka till och hoppas du hittar rätt misse!

[Bovallius]
0

tack för svaren.. nu ska bara sambon bearbetas lite med så blir det nog en katt till Skrattande

Humletassens
0

Behöver du hjälp så kan man väl allmänt säga att det gynnar hälsan att ha två katter, och då menar jag inte att den enda bara kan ligga hos en i taget - för de kan ligga över två :-P Nej, mer att de putsar varandra och tar hand om öron och annat svåråtkomligt, så att det hålls rent ;-) Dessutom, två misar gör ju ingen större skillnad speciellt om de då och då får blötamat som muta… slipper man ju slänga halva burken. Lycka till i miseletande och med sambon!