Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 524 ggr
Mindfields
0

Är ni redo? :)

Sitter o funderar om jag fått med allt, kollar listan, kollar väskor, börjar packa ut i bilen..
Hela helgen skall tillbringas i Kungälv på ÄK:s utställning o man vill helst inte behöva köra 30 mil hem igen för att man glömt nåt *fniss*

Snart rullar vi, är ni med? :)

//Malin

WesthKiowas
0

åH, VAD JAG ÖNSKAR ATT JAG VAR DET!!!! Men jag får väl nöja mig med att vara hemma och pussa på lilla kattungen. Men lycka till alla som ska dit!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

RolfH
0

Lycka till på utställningen.

//RolfH

Maxwell
0

Jag önskar er LYCKA TILL i helgen, Malin. Sophia och Carro, hoppas ni håller mej underrättadFundersam

Kör försiktigt,

Kram Lisbet

Runsviks
0

Lycka till alla som ska på ÄK:s utställning… vår nästa utställning blir först i Tierp 10-11 mars… å det är såååå långt till dess.
//Kristin

majema
0

Jaaaa, vi är redo, tror jag Skrattande Ska snart åka, och packat allt hoppas jag. Vi syns… ååå vad skoj det ska bli.
Lycka till alla på ÄK i helgen!
/Marie

Juliette-
0

Åh vad roligt jag vill också vara på utställning i helgen men icke :(

LYCKA TILL ALLA SOM SKA DIT

Ixatrixa
0

måste till stan och handla teddy till mitt burskynke, annars så är jag klar;)

Skall bli spännande då det blir domare jag aldrig haft förut, alltid kul att få en ny åsikt om mina katter.

BlueBlond
0

Till att börja med . Heder år er som gick ut med att ni har fått ringorm i era katterier. Hoppas verkligen att ni får bukt med det. För första gången känner jag mig lite nojjig med att åka på utställning överhuvudtaget. Jag hoppas verkligen att alla som har haft katter som varit i kontakt med dem drabbade håller sig borta från utställningarna för alla de som inte har blivit darbbade. Med tanke på hur smittosamt det är. Även om katten inte är synligt drabbad kan den ju vara smittbärare. Än en gång så håller jag tummarna för er drabbade att ni blir av med det.

MVH

Anneli

Sagolika
0

Vi ska också dit (bara på lördagen) och här packas det och förbereds för fullt! Men snart är vi också redo.

parlan
0

#8 Har bara en funderingFundersam.. Jag har haft precis samma tankar som dig! Jag känner faktiskt en viss rädsla för utställningar just nu.

För tänk om det är någon av dom smittade som inte tar till åtgärder eller ens vet om att dom är smittade. På det viset kan detta ju smitta och spridas i oändlighet genom sina eventuella kattungeköpare eller annan kontakt med katter och om dessa inte i sin tur märker något.. Då kan detta bli hur stort som helst och nu menar jag inte att det är Mariamia eller Merlyn det gäller.. Min tanke kan kanske vara den att det finns flera fast det inte behöver vara såFundersam

Jaja det hörde inte till ämnet men en tanke och rädsla inför utställningen i GBG och framtida utställningar

/Maria

Frostvikarna
0

Lycka till alla som ska dit i helgen! Själv så ska jag vara hemma, julpyssla, baka och gosa med kissarna.. Jag tycker inte man ska vara orolig för att kissarna blir sjuka av ringorm bara för att ett par stycken här har drabbats av det! Många av oss åker ju land och rike runt för att ställa ut och hur många blir egentligen sjuka i ringorm eller något annat då? Viktigt dock som vanligt är handhygienen, sköter vi den så har man kommit långt..Glad

Återigen, lycka till och ha en trevlig helg!!

Restless
0

Inte redo, men jobbar på det ;) Ska bara vakna upp ur min dvala efter en sömnlös natt (skyller på 'bebis')… Å andra sidan är väskan i stort sett färdigpackad sedan i september - smidigt att packa om direkt efter att ha tvättat och diskat allt!

Mindfields: Kollat in mobilen ännu? ;p

Poimandres
0

Tror att jag har fått med allt. Förstår inte hur det kan bli så mycket grejer man ska ha med sig, försöker ändå packa allt i en väska bara men det blir alltid något extraGlad Kl 16.00 kör vi mot Göteborg för att tillbringa hela helgen där. Vi ses där!

Syllan
0

Jag har förberett allt eftersom jag är så förkyld så har jag haft tid att gå hemma och pyssla lite, när orken har funnits. Har bara strykning av burskynken kvar på min lista:) Så jag är på gång…

Angående detta med ringorm så är det väl alltid så att det kan finnas någon som har något smittsamt, fast dom kanske inte ens vet om det själva. Men när jag var på en utställning för ett tag sedan så blev jag lite snopen faktiskt. Det var en katt som domaren berömde pälsen på något så oerhört så jag blev lite nyfiken på hur den kändes. Domaren hade en lång utläggning till publiken om att sååå skulle en skogis vara. När jag sen träffade ägarna så sa jag att jag egentligen skulle vilja känna men jag har inte spritat händerna sen jag höll på med mina egna katter. Då tittade dom på mig som om jag inte var klok, och sa att det klart du får känna. Jag nekade, men efteråt så har jag funderat mycket på detta. Varför sa dom ja? Har kollat mig omkring på utställningarna och det är inte ofta du ser folk sprita händerna. Själv jobbar jag inom vården och där spritar man händerna konstant så jag är van. Jag kommer alltid kräva spritade händer på folk som tar i mina katter. Så får folk tycka vad dom vill. /Sylvia

Frostvikarna
0

#14 Kan det vara en yrkesskada detta med att tvätta händerna? Jag har oxå jobbat i många år inom hälsa och sjukvård, och det sitter så inrotat i en detta med att tvätta och sprita händerna efter varje patientkontakt eller pengahantering! Som jag skrev tidigare så tror jag vi kommer långt med olika smittspridningar oavsett om det gäller djur eller människor, bara folk lär sig detta med handhygienen efter bla toabesök eller när man klappat grannens kaniner mm…..

EddaM
0

Jag har packat nästan allt, jag skall ju ställa ut på söndagen men jag åker i morgon och sover hos lilla mamma en natt. Katterna är nu badade och Feztiz är även fönad. Åh, vad spännande det är att åka på utställning=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Majamaloss
0

God lycka till er alla! // Maja

Carrocs
0

Jajamensan, jag har packat allt utom morgondagens kylväska med medhavd fika, det fixar jag imorgon.

Katten är kammad och putsad, så nu är det bara att hoppas på välvilliga domare i helgen….*ler*

Vi ses där!

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aj aj aj vad nervös jag blev just nu. Jag skall ju inte ställa förrens på söndag ju. Inge bra detta. Ojoj. Mina katter är ialf lugna, sover så gott i sängen gör de två som skall med. =) Heja Zlatan o Feztiz=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z