Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1223 ggr
mariamia
0

RINGORM

Jag vill bara klargöra att mitt katteri S*Eklövet´s  var friskt när S*Fine Memory´s Catchie me if you can & S*Grey Cloud´s Shira var här på parning.

SNÄLLA om ni undrar, fråga mig, ska jag svara efter bästa förmåga, jag har inget att dölja!!

En förtvivlad Mia

SannaE
0

Vill bara säga att jag tycker det är bra att du vågar gå ut och tala om vad du har blivit drabbad av!
Jag tror att många döljer det, men min åsikt är att forumet är till för att vi ska kunna ge stöd och stötta varandra!

//Sanna

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En puss från Atos kommer här. Lite suddig men ja..=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Mylingens
0

Jag tycker att det är starkt gjort att våga gå ut så här och berätta om det. Det visar att ni är ärliga och inte försöker dölja något. Du ror detta iland, det är jag säker på. Men visst är det jobbigt när man är mitt uppe i eländet. Jag är glad för varje dag som våra katter här hemma får vara friska.  //Kaisa

Tinis
0

Gick in på din hemsida för att jag skulle gratulera till nytillskottet Neo, helbror till min Cassiopeia, och då såg jag att ni fått ringorm i katteriet. Fy vad trist!!! Hoppas att ni får bukt med eländet snart!  Tänker på er!!! /Tina

mariamia
0

TACK SNÄLLA FÖR NI VISAR STOR OMTANKE OCH MED MÄNNSKLIGHET!! SÅNT VÄRMER….

/Mia

elfames
0

Tycker att det är både modigt & starkt att gå ut med det här.

Kram från en Mia till en annan Mia
Glad

Tippen
0

Lider så otroligt mycket med dig Mia med vad du har drabbats av. Samtidigt är jag är givetvis otroligt glad för min egen skull att detta elände kom 1 månad EFTER att jag varit hos dig på parning.
Såg ju med egna ögon att du hade friska fina katter, annars hade jag ALDRIG lämnat min Catchie hos dig.

Nospussar från alla 7 barnen till Godis med familj./ Anette

Mulan
0

Hej!

Vill bara skicka en kram till dig också och säga att jag lider med er.. Usch så jobbigt! KRAMKRAM!

mvh Malin

parlan
0

En varm kram till dig MiaKyss 

Var stolt över dig själv och dina vackra katter det är sådant här som kan hända och nu hände det dig! Ibland kan det kännas orättvist men tyvärr så kan vissa erfarenheter bli dyra

Du kommer få belöning för mödan och du kommer att snart vara på "fötter" igen, då ännu starkare och med en erfarenhet rikare..

Tills dess är det många som tänker på dig/er som blivit drabbade och vi är många som håller alla våra tummar på att ni snart har denna fasansfulla tid bakom er..

/Kram Maria

majema
0

#3 Exakt så tycker jag med. Många kattkramissar att det snart ska vara över.
/Marie

SpinE
0

Hej MariaMia,

Tänk så gott att kunna tala om när sjukdom och andra sorger drabbar en själv och/eller ens djur. Vi människor brukar oftast bara berätta om saker som vi tycker vi gjort bra eller när allting är toppen men vi skulle må mycket bättre om vi alla kunde göra som Du dvs. säga hur det är just nu!
Kanske krävs det att man är modig eller kanske bara just vetskapen om att för att kunna känna glädje så måste man tillåta sig att känna sorg, för att uppskatta hälsa måste man veta vad ohälsa är.

Jag säger som farbror doktorn brukar säga ta medicinen i 3 veckor, städa extra noga och gläd dig åt att svårigheterna nu inte är dödliga!

Det ska bli trevligt att träffa Dig på någon kattutställning framöver!

Många hälsningar

Syllan
0

Usch, jag lider med er… Det är inget kul att drabbas av något sådant men som sagt tidigare: var glad att det inte är något livshotande. Detta löser ni galant, var lika noga med städning och sanering som med medicinen bara. Och kom tillbaka som en starkare människa:) /Sylvia

Frostvikarna
0

Som jag skrev till Merlyn så så tycker även jag att det är modigt och bra av er att tala om vilket problem ni har drabbats av! Det kan hända vem som helst och tråkigt nog händer det lätt att det blir skitsnack…Men, misströsta inte! Ni löser det, lycka till med många tröstkramar bland allt skurande och medicinerande från oss !

manlyckans
0

Mia, jag lider verkligen med dig. Finns väl inte så mycket att tillägga här, känns som att alla kloka tröstande ord redan är sagda, jag håller med övriga i vad dom säger. Kämpa på och håll ut, det blir snart ljusare. Styrkekramar!

Ann /S*Månlyckans.

Sisikarlstad
0

JA!! Mia även jag lider med dig!! Tänk bara på alla dagarna som går o ljusare o bättre blir det destå dagarna går o snart är det över!!!

Jag skulle gärnar hjälpa dig med allt skurand ev. badande mm om jag bott närmare!!!!

KRAAAAAM på dig!!! Din kattvän//Susanne

Nenya
0

Kan bara säga som många redan sagt - Jag l i d e r verkligen med er!! Hoppas medicinering och sanering går bra och att ni blir kvitt detta snarast!

Annica
0

Vi pratades ju vid i telefon igår kväll och vill bara igen säga att självklart har du mitt fulla stöd, som du vet. Jag lider verkligen med er som fått kasta så mycket och sanerat allt om och om igen. Jag vet att du har gjort o gör allt som står i din makt att då bort denna hemska sjukdom. Vi håller tummar, tassar och tår att det lyckas, men det gör det..hoppet måste man alltid ha kvar

Jag tycker du är jätteduktig och stark som gått ut med detta, toppenfint gjort Mia..

KRAAAAAAMMMMIZZAR

fjellans
0

Uj så hemskt, 2 st som är drabbade, hoppas att det ordnar sig för er// Rita

fiskerjentas
0

Jeg hadde 3 huskatter som fikk Ringorm…det er over 20 år siden.De var utekatter, så de ble smittet ute. Jeg husker at jeg fikk det selv også fra dem.

Hva jeg ikke minns er at det var så jobbit å bli av med det?

Jeg minns bare at de fikk noe hos vetrinæren, en spruta tror jaeg, og jeg fikk en salve av en homeopat til meg selv , og vi ble av med det ganske fort. Kanskje blir det ikke så store problemer for dere som dere kanskje tror! Fatt mot jenter

/Ellen

mariamia
0

Jag vill tacka alla som visar sitt stöd, känns skönt!

Sen ska jag berätta att de som visar symtom hos oss är en kastratkatt, våra hundar, en kattunge (inköpt) och 5 av 6 människor i min familj.

Sen vet jag att de andra är symtomlösa smittbärare, därför behandlar vi alla våra djur, med oral lösning, badning i shampoo mot oren hud och isolering av den katt som är värst angripen. Detta på inrådan av min veterinär.

/Mia

fjellans
0

Jag har just lagt  en NY tråd FAKTA om Ringorm här , för den som e intressarad av FAKTA den är hämtat från SVA, Lycka till med era katter ni som har drabbats stackars er// Rita