ambergårdens får amberbebisar
jenna och harry har parat sej så efter semestern får dom amberbebisar. jenna är ambersmoke och harry är ambertabby med vitt.
åhhh. mera amberbebbar
! grattis!
S*Winsnes Wilda
Jaa! Mer amber åt folket:D
Mickis ~ www.redtailsartie.tk

Åh vad spännande.. ambersmoke är SÅ SNYGGT
tackar så mycket.ja det är snyggt. tycker dom var så söta ihop. så vecka 33 kommer dom.
åsa
Åh. Fina katter. Amber är riktigt snyggt =)
ja det tycker jag med. men finns det intressanter på mina amber så kan ni mejla mej privat om intresse finns. har nog redan 3 st som står i kö.
mvh åsa
Jättekul att dom ska ha smått. Nu får du vänta men den som väntar på något gott….. Min väntan är över och i morgon blir mina fyra amberbarn två veckor. Det är lika underbart som alltid att ha smått och jag önskar dig lycka till./ Laila,
tack så mycket. lycka till själv laila.
grattis i efterskott

Spännande! Amberbebisar är så läckra på färgen. Hoppas bara att det inte blir för jobbigt nu när du är sjuk? Kattungar tar på krafterna än om dom är helt underbara. Dom är ju betydligt mer arbete med än med vuxna katter. För det var väl så att du ville minska ner på antalet katter, eller är jag helt ute och cyklar? I så fall ber jag om ursäkt.
Lycka till med kommande kull.
/Sylvia
tackar så jättemycket. jag ska försöka berätta min hemska historia.
jag har tvillingar på 13 år och en dag kom min dotter hem med en spricka under foten. det gjorde ont men vad gör inte sår. men efter nån dag så läkte detta. gick sen ungefär 1 vecka så skulle hon på utflykt med ett ungdomsläger upp till gröna lund i stockholm. hon sa ej nått när hon åkte. men när hon kommit hem på söndag så gick hon och la sej. dagen därpå var det skoldag och hennes syster kom ner emelie e dålig så hon vill stanna hemma. ok sa jag men när kl började bli 3 så hade hon ej stigit ur sängen. jag gick upp till henne och hon ville ha en alvedon. gav henne det men när jag gick in igen i rummet så hade hon tappat glaset. men herregud va du verkade skakis. hon ville till toa men klarade ej gå och varm var hon. min gubbe körde henne till sjukhuset när hon kom in så hade hon 40,4 i feber. hon började yra om att jag var hennes syster m.m
går inte beskriva känslorna den kvällen. men det slutade med att vi fick åka ambulans till jönköping. där gjorde det prover och efter ett par timmar ville de söva henne. gick ytterligare en dag och hon var nedsövd.3 dagen ville läkaren prata med oss och hon hade blodförgiftning. och det är en väldigt elakartad sådan. han berättade att detta är livshotande. jag storgrät och bara sprang ut visste ej vart jag skulle ta vägen. herregud min 13åriga dotter håller jag snart på att mista. vi blev kvar och jag hade underbara släkt som stöttade i detta . men hon var nersövd i ungefär 10 dagar och det började till slut bli att hon vaknade. men nu har hon kommit hem och tyvärr än har hon 4 cm vatten i lungorna och 30 i sänka så det är långt ifrån frisk. men när jag satt på sjukhus så ser man vilket jobb jag haft hemma. katteri vill jag ha som hobby men insåg att jag skaffat mej ett heltidsjobb. jag bestämde mej drastigt att bara lägga ner men att jag ville göra min amberparning som jag sett fram emot. men efter prat med andra uppfödare så e dom väldigt lessna och tycker jag har haft fina katter och bra kullar så dom tyckte en del att minska och försök orka så gott du kan. men nu e de parade och jag e så glad så nu vet jag att många uppfödare tycker jag gjort rätt ta det lungt och ta en dag i sänder. jag vill bara påpeka man kan aldrig föreställa sig hur utmattad man kan bli av att vaka över sitt kött och blod i över 10 dagar. jag var helt färdig. men hoppas hon blir bra det finns ju en liten oro att dena bakterien inte e 100% borta eftersom sänkan inte går ner till 10.
men jag tackar alla som stöttat mej i mitt val med att jag sålt några av mina katter och även funnit där för mej.
tack mina änglar och tack för alla fina och possitiva svar om mina amber.
åsa
Mina tankar går till dig Åsa och din dotter. Ni måste ha haft en fruktansvärd tid med oro och vak. Har man barn så vet man vad det innebär att vara rädd att förlora det bästa man har.
Att du gjorde förändringar i ditt katteri kan jag förstå men det var ett klokt beslut att inte lägga ner och jag vet att även om det är mycket jobb med kattungar så ger glädjen kraft och det behöver ni båda nu. Innan dom är födda så ska du se att din dotter mår bättre. Jag önskar av hela mitt hjärta att allt ska gå bra för er. Kram Laila.
håller helt med Laila. själv mamma och det finns inget värre än att inte kunna göra nåt själv utan bara vänta och be
. du finns i våra tankar och jag vet att katterna ger tröst och ro i själen oxå men visst är det jobb.
kramar från
winsnes wildingar!
S*Winsnes Wilda
tack så mycket laila det värmdes. ja jag hoppas detta men man e aldrig säker. när vi vakade så var man så tom i huvudet pga ena dagen berättade överläkaren att hon var stabil. va bra tänkte jag och blev lugn. och varje morgon hade dom ronden alla läkarna. så dagen därpå så stod dom över emelie och sa att hon e starkare idag igår var hon svag. jag ställde mej själv ett frågetecken. men vaaaa igår va hon ju stabil då sa dom ja mot var hon e idag svarade läkarna. ja du det har varit så himla tufft kan ej beskriva.
men överläkaren berättade att 3 st hade haft denna agressiva bakterien i sverige men i england hade det varit många fler och där hade många strykigt med satt han och sa så visst det är jättekrisigt. ja bara min ork bara dalade från dag till dag. jag nästan orkade ej andas de sista dagarna utan man satt brevid emelie och såg hur maskinen jobbade och man såg bröstkorgen andas fast det var ej min dotter det var maskinen. jag frågade till slut läkaren ni säger att hon tar ibland ett eget andetag men jag ville veta hur mycket maskinen gjorde det? då svarade han hade vi stängt av så hade hon varit död igår. fyyyy vilke´t svar och att han sa hade vi kommit in en dag senare så hade hon nog ej klarat sej.
ja det har varit en pers och inte bara det när jag sålt en del av mina stora så har jag berättat för alla mina kunder att mitt val var mycket pga vad som hänt och bara för att dom skulle inse att man inte bara avlar och sen när man tröttnat så vissade jag bilder som jag fick från sjukhuset när hon ligger där med alla syrgaser och sladdar så sa dom klart att man litar på det inte ljuger man om en sån sak. men jag gjorde så för att känna att jag har ryggen fri. och jag tackar alla som stöttade mej och köppte mina 4 skogisar. så idag som jag skrev e hon än inte frisk men hoppas med hela mitt hjärta att bakterien lägger sej och hon ska bli 100% frisk.
tack alla som skriver till mej e så kul att man kan ha känslor och vill man skriva privat så e det helt ok.
åsa
Du ska se att hon blir helt frisk snart
. tycker verkligen inte man ska behöva försvara sig i ett sånt läge men jag förstår varför du gjorde det.tyvärr finns det oförstående människor överallt men här har du vårt fulla stöd! vi vet ju vad våra älskade skogisar betyder.
S*Winsnes Wilda
#18 jag vet att man inte ska behöva men hjärtat sa till mej snälla visa dom för hade inte orkat i det läget bli påhoppad typ att du vill bara få in nytt blod m.m därför kände jag att ägarna har alla fall rent mjöl i påsen från min sida av försäljningen. men jag tackar så mycket för ditt stöd. alla ska få ett tack som delar med sej av deras syn på detta. orkar jag så skulle det vara kul att tävla men jag jobbar en del på öland i sommar. har man lust kan ni kika på mina smycken som jag designar. kommer fota sandra dahlberg i sommar med mina smycken tycker jag ska bli häftigt.
kramar till alla skogis älskare som jag..
kommer ha smyckeskurser på campingar på öland. ska ni dit så kanske vi ses

Det var jag som drog igång detta försvarstal och det var inte min mening. Du har ingen anledning att gå ut på internet med din privata historia som försvar. Att din barn blev sjuk är något som jag beklagar djupt och jag kan som mamma bara föreställa mig vilken ångest du känt. Och jag har full förståelse för att man måste omplacera sina djur om livet utsätter en för en svår kris.
Men jag kan inte för mitt liv förstå varför du väljer att para under dessa omständigheter??? Vi har en så stor avelsbas så att det är ju på inget sätt nödvändigt. Och om du vill minska ner antalet katter för att det blivit ett heltidsjobb istället för en hobby så känns det lite onödigt att öka på det igen med nya katter. Men detta är ju min åsikt och den kanske jag borde hålla för mig själv?
/Sylvia
därför att 2007 köpte jag 2 amber som jag absolut ville para. och jag har väntat sååå länge på detta. men när jag kom hem så ville jag sälja även harry. ville bara ha en hankatt kvar. och jag snackade med några uppfödare om detta att jag har stora funderingar på att lägga ner jag orkar ej längre och då var det andra som även sa du skulle ju para amberna som du hade i dina planer. jag vet och denna plan hade jag innan hon blev sjuk att jenna skulle få en kull innan året. men då gjorde jag det för det var därför jag åkte till danmark. man missar aldrig en sån sak som man planerat i såå många år. jag bryr mej inte vad andra ´tycker för jag har många som tycker som jag. jag har haft fina kullar och som laila sa det stärker en att få¨göra den efterlängtande parningen som bestämt.
så jag har snackat med en del uppfödare som tycker jag ska orka hålla i och jag kommer att försöka ta nya krafter så att sälja harry ska jag vänta med än så länge. jag har redan en som vill köpa han om man packar ner matteriet. men som omgivningen har gett mej en styrka utifrån som jag inte hade en anning så får jag försöka.
jag är skitglad att denna parningen e gjord och gläds åt detta så jag hoppas att detta blir kanon. fast livet har varit så skört och är skrämmande fortfarande som måste jag gå vidare och glädjas åt nåt. och det viktigaste tycker jag som uppfödare är att tar man en kull som jag gjorde fast ni säger att det är mycket katter så har jag minst 3 som e spekulanter och vet man att många e intresserade så vet jag att troligtvis kommer mina bebisar får sina mysiga hem så ser jag det inte som nåt problem. det är många som har faktiskt väntat och vilja se denna kull. detta ser jag ej som nåt knasigt.
detta stärkte mej istället.
Är inte Jenna och Harrt kusiner? Ska man verkligen para när de är så nära släkt?? Jag hoppas din dotter bli bättre.
/Liza
nä det är dom inte. jag kollar väl upp innan jag parar

Då jag ibland läser svaren härinne så vill jag ge Sylvia en stor applåd för hon alltid är rakryggad och ärlig. DET är något att ta efter.
Själva innehållet i denna tråd bryr jag mig inte så mycket om mer än att jag undrar varför man inte testar sina katter utan bara parar och avlar.Inga utställningar heller vad jag kan förstå!! /Susann
#24 ja susann det är upp till var och en det där med utställning. jag tycker det har varit kul men har inte den tiden just nu med utställning. jag som uppfödare tycker definitivt att utställning är en kul grej och roligt att visa upp men är ju igentligen bara för att man tycker det är roligt. jag ser många som alltid skriver att man ska tänka på skogisen och alla katter hur dom mår och när det gäller utställning så har det inget med att katten mår jättebra av detta
utan alla uppfödare tycker det är så kul. så jag ser inget fel i att man inte far runt som ett skållat troll hit och dit. ja alla har ju ej gjort alla tester och det är också faktiskt upp till var och en. jag sköter mina katter bra och trivs me dom sen bryr jag mej inte om vad andra gör och inte gör. skulle man lägga sig i allt vad andra inte gör då försvinner den roliga hobbyn tycker jag.
jag har katteri för att jag älskar katter och jag tar mitt ansvar av dessa. och alla tar sina ansvar på sina respektiva katteri. jag har haft jättebra köpare och alla varit supernöjda. det är jag jätteglad över. alla älskar crazy han e så mysig och alla e jättekeliga och det tycker jag e skönt för sociala katter är bra och kul när dom blir det.
men jag tackar er andra som läst och stöttat mitt val.

Inte att förglömma är ju att den där ROLIGA hobbyn även innebär ett ansvar. Det du och jag gör drabbar även de andra uppfödarna.Det vet vi ju alla om.
hej åsa vi läste om det hemska. Ush våra tankar går till er. Hoppas att hon gör framsteg i tillfrisknandet. Kan inte ha vart lätt. Kan passa på att säga att säga att vår Ragge mår så bra och vi är så glada att vi hittade honom och dig. Han är så social och det beror nog mycket på hans tid hos dig. Just nu ligger han här bredvid. Trött efter dagnes lek
Hoppas det går bra med nya bäbisarna.
Med vänlig hälsning
Anna, Ronnie och Ragge
ja anna det har varit jättetufft. kul att er ragge mår bra han var ju så go här det vet jag ju. jag hoppas ni får en underbar sommar. hälsa min ragge från gamla matte. kram åsa