Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett04-färger-mönster
Läst 1308 ggr
mina
0

Vad betyder?

På norsk skogakatt finns NFO w 61,62,63 jag undrar vad numrerna betyder? Har det med ögonfärg att göra min katt är oddeyead men hon har beteckningen NFO w.

Marina

Juliette-
0

Ja 61,62,63 står för ögonfärg dock är inte alla vita reggade med ögonfärg

jaanuska
0

Vita skogkatter kan man inte regga med ögonfärg i Sverak. Så därför står de bara w. Man kan dock tillexempel i sin hemsida eller liknande visa vita skogisar med ögonfärg. Så officielt reggas alla vita skogisar bara med w. Dom få odd-eye eller blåögd färgare skogisar reggas också bara med sin pälsfärg utan att regga ögonfärg. // Jaanuska

Juliette-
0

#2 då har jag lärt mig något nytt.. vet du varför dom inte får reggas med ögonfärg?

jaanuska
0

#3 Det finns inte några poäng på ögonfärg för skogkatten. Detta eftersom vi inte avlar på ogönfärg. // Jaana

Juliette-
0

#4 Nej det vet jag ju :) men jag tänkte bara för man inte får

jaanuska
0

#5 Hej igen. Eftersom det inte avlas på ögonfärg på skogkatter, kan man heller inte registrera dem med ögonfärg. Det finns helt enkelt inget i rasbeskrivningen som tar upp ämnet med ögonfärg (annat än att alla färger är tillåtna).

// Jaana

PS! Det finns alltså inte skogkatter med w 61, 62, 63 (inte reggade, men givetvis motsvarande för andra raser, som avlar på ögonfärg, tex perser)… DS.

mina
0

Tack för era svar.Om man är oddeyead vilken beteckning har man då?// Marina

Labolina_73
0

#7 Är man Odd har man 63

//Linda

Labolina_73
0

61= Blå

62= Orange

63= Odd (olikfärgade ögon)

64= Grön

65= Burma

66= Tonkanes

67= Siames / Colourpoint

Det står ju på SVERAKS sida, så lite konstigt att man inte kan regga så?? Obestämd

//Linda

Labolina_73
0

#6 hehe oki,,, om jag läste allt innan jag frågade min fråga så hade jag haft svaret om varför.. Skrattande

//Linda

[Hilo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slåss med min NFOw om vilken av dem det är..

Om det är oddeye eller orange..
Har pratat med uppfödaren, vi kom fram till orange alltså NFO w 62
MEN, det är olika på ALLA bilder..

Kanske kan låna tråden, och samtidigt bidra med något, som likar en förklaring från er andra? Oskyldig

[Hilo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen en annan fråga -Förlåt mina-
Varför blir hennes ena öga sååå rött medans det andra blir knappt något alls, eller grönt..?

Av blixten alltså.
Se bild..

Hoppas det inte blir alldeles för OT.
Säg gärna till om jag ska starta en ny tråd Skäms