Vad betyder?
På norsk skogakatt finns NFO w 61,62,63 jag undrar vad numrerna betyder? Har det med ögonfärg att göra min katt är oddeyead men hon har beteckningen NFO w.
Marina

Ja 61,62,63 står för ögonfärg dock är inte alla vita reggade med ögonfärg

Vita skogkatter kan man inte regga med ögonfärg i Sverak. Så därför står de bara w. Man kan dock tillexempel i sin hemsida eller liknande visa vita skogisar med ögonfärg. Så officielt reggas alla vita skogisar bara med w. Dom få odd-eye eller blåögd färgare skogisar reggas också bara med sin pälsfärg utan att regga ögonfärg. // Jaanuska

#2 då har jag lärt mig något nytt.. vet du varför dom inte får reggas med ögonfärg?

#3 Det finns inte några poäng på ögonfärg för skogkatten. Detta eftersom vi inte avlar på ogönfärg. // Jaana

#4 Nej det vet jag ju :) men jag tänkte bara för man inte får

#5 Hej igen. Eftersom det inte avlas på ögonfärg på skogkatter, kan man heller inte registrera dem med ögonfärg. Det finns helt enkelt inget i rasbeskrivningen som tar upp ämnet med ögonfärg (annat än att alla färger är tillåtna).
// Jaana
PS! Det finns alltså inte skogkatter med w 61, 62, 63 (inte reggade, men givetvis motsvarande för andra raser, som avlar på ögonfärg, tex perser)… DS.

Tack för era svar.Om man är oddeyead vilken beteckning har man då?// Marina

#7 Är man Odd har man 63
//Linda

61= Blå
62= Orange
63= Odd (olikfärgade ögon)
64= Grön
65= Burma
66= Tonkanes
67= Siames / Colourpoint
Det står ju på SVERAKS sida, så lite konstigt att man inte kan regga så?? 
//Linda

#6 hehe oki,,, om jag läste allt innan jag frågade min fråga så hade jag haft svaret om varför.. 
//Linda