Mättad marknad?
Jag är lite nyfiken på hur det är med balansen mellan tillgång och efterfrågan när det gäller skogkatter.
Hur skulle ni som är uppfödare beskriva marknaden?

Jag satt inte kvar med någon förutom Dallas pga ett sent avhopp men han hittade ett hem ganska snabbt iallafall… Men jag tror dock att marknaden är ganska mätt.
Skrev ett litet arbete om det i ekonomin med samma funderingar om hur marknaden för raskatter öht såg ut. Kom inte till någon speciell slutsats =D
Men om man kollar runt på blocket tex så finns det flera katter över 12 v som fortfarande är till salu och det är ju en indikator att marknaden är mätt…

#1 Fast när du syftar på Blocket, är det skogkatter du pratar om då eller katter i allmänhet? För raskattmarknaden och huskattmarknaden är inte på samma nivåer. Det är inte 100 000 hemlösa raskatter som springer runt på gatorna, det är huskatter. Huskattmarknaden har varit mättad sedan länge, vilket extremt få huskattuppfödare tar hänsyn till, därav ökar problemet.
Efterfrågan på raskatter i allmänhet ökar ju med medvetenheten, att folk blir medvetna om skillnaderna mellan raskattuppfödning och huskattuppfödning. Fler och fler förstår att raskattuppfödning inte har något med status att göra, utan förstår arbetet bakom, och även vilka fördelar det erkända arbetet har. Som sagt, folk blir medvetna och således även kräsna (man vill veta vad man får och ställer krav på uppfödarna).
Hur just efterfrågan på skogisar är får någon annan svara på då jag inte har någon aning :)

#2 Skogkatter utan s =) Alltså renrasiga, men inte bara blocket utan när jag nöjessurfar eller fönstershoppar som pojkvännen säger :D Huskattsmarknaden är en slit o släng marknad som H&M kläder. Raskatter är la lite mer…. Gucci *s*
Men jag hade många efterfrågningar på Miss D och några på Rover men Dakota fick stanna hemma hos oss