Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 1474 ggr
[Hilo]
0

Vad gör man om...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

katten inte äter burkmat? (Blötfoder)

Man måste ju inte ge burkmat till katterna, jag vet..
MEN -

Mina honor kräks av brukmaten.
Ena hanen äter det inte med den andra äter det utan problem.

Rå kyckling och fläskfilé går bra utan uppstötningar, vad beror kräkandet på?

Funderar på färskfoder till katterna, men funkar det när honorna beter sig som de gör?

Torrfoder.
Ska byta från RC till Orijen sen när maten är slut för att RC höjer priset ännu en gång.
-Kanske någon har någon annan sort att rekomendera annars?

kerstin2181
0

Proplan delikatessFlört katterna bara älskar denSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

[Hilo]
0

#1 Torrfoder?

Ska testa Glad

Hyrrokkin
0

Hur mycket får dem när du ger dem? Kan ju vara att magen reagerar på att det är för mycket nytt och stöter ifrån sig det.. Du kanske behöver introducera det lååångsamt, en halv tesked om dagen i en vecka eller så, och sedan öka mängden sakta, om dem har känsliga magar. :)

Seerath
0

Du kan välja att ge dom rå föda men se till att ge bra fördelat med ben, hjärta och en smula lever så dom får i sig allt dom behöver. Det finns gott om föreslagna fördelningar om du letar lite.

[Hilo]
0

Hyrrokkin - De är vana med burkmat sedan uppfödningen.
Det var när hon kom hit som hon vägrade äta, sedan bytte vi smak, efter smak och Mjau - Kyklinghjärta- och lever funkade fint. Ja, förutom uppkastningsdelen då.
Det spelar ingen roll hur lite hon får, hon stöter upp det i alla fall Obestämd
Hanen har alldrig vart riktigt förtjust i det. Kyckling går bra, men det är ju inte burkmat..

Seerath - Någon leverantör du vill rekomendera? Glad

JohannaEkroth
0

Vilken sorts blötmat ger du dem?

Jag har en hona som inte äter annat än torrfoder, har aldrig gjort. men å andra sidan har hon inget luktsinne. Hon tycker helt enkelt inte om konsistensen.

Jag kan rekomendera Jams Wellbeloved torrfoder

http://wellbeloved.se/

Jag har inte så mycket erfarenhet av det som vuxenfoder man jag gav det när mina missar var små (dryga året) då de regarade på Hills resp RC. Tungan ute Det är känt som bra allergifoder då det inte innehåller några tillsatser förutom det som står på.

Priset på 2 kg är 245:- och 5kg 399:- på Djurmagazinet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
0

Sry, jag är blind Tungan ute Skäms

[Hilo]
0

#6 Mjau är det enda jag tycker duger i blötmatsväg.

RC kom ju med blötfoder för inte så längesedan, men det var ingen hit tyckte någog av katterna..

Tack, ska kolla upp det fodret Glad

Shadows
0

Min hona äter sällan blötmat. Det enda som går ner är Gourmet lax mousse. Hon brukar slicka i sig såsen på dem andra Gourmet smakerna. Men hon aldrig kräkts av blötmat, däremot torrfodret kan hon kräkas av. Har just nu Orijen hemma på prov och än så länge har hon inte kräkts :)

Men Gourmet sortimentet fungerar för min kräsna hona ;) Och Orijen (än så länge) och Hills Natures Best som torrfoder fungerar här. Flört

[Hilo]
0

#9 Okej, ja moussen fick hon som liten halvåring, men det var bara tvi och spott av det..
Synd att RC höjer priset, gillar det fodret annars..
Får se hur de funkar med Orijen sen när denna maten är slut, hehe.

Skulle ju vara lite kul om de fick någon blötmat..
Får se om man hittar något som hon inte kräks av..

JohannaEkroth
0

Har du provat att koka vatten och blanda det med lite kallt vatten så det blir bra temp och tillsätta i blötmaten så det blir extra såsigt, det går hem hos mina, dessutom är det ju aldrig bra att ge katter kylskåpskall mat, det ska de ju inte ja och definitivt inte om de har känsliga magar.

Det tipset annamade jag från katthemmet som jag hjälpte till på.

[Hilo]
0

#11 Ja, direkt känslig mage har hon inte.
Men tack för tipset!
Det ska jag testa!

Kan vara kylan som gör att hon blir så.
Hade väl det i bakhuvudet, men visste inte att de inte var bra att de skulle äta kall mat Skäms.

Men nu vet jag och ska testa att värma den!

Seerath
0

Rå föda av alla slag brukar gå att hitta på vanlig matvarubutik. Kyckling, fläsk och nöt. Kycklingvingar och halsar brukar vara bra för att få i dom ben.

[Hilo]
0

#13 Tack för tipset!

Ska genast gå på jakt efter vi har flyttat och fått lite mer plats.
Man måste ju kunna förvara maten också..